Wie helpt mij op weg?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edlih
    • Jul 2014
    • 3

Wie helpt mij op weg?

Goedenavond,

Ten eerste; mijn excuses als ik "dubbel" met deze vraag!
    Ik ben bezig om een band op te starten (drum, gitarist, bassist, zangeres en nog op zoek naar een toetsenist). Nu huren we telkens een repetitieruimte, maar we willen naar een eigen ruimte. Die is er dus, maar ik ben nog op zoek naar een goede manier op de zang uit te versterken. Nu krijg ik van alle kanten goed bedoelde adviezen, maar deze "leek" (en dat is nog zacht uitgedrukt) ziet door de bomen het bos niet meer. Actieve speakers? Versterker? Mengtafel? Hoeveel watt? Welke merken juist wel/niet? HELP!!
    Ik wil niet teveel uitgeven (max 300 euro), uiteindelijk misschien wel iets meer, maar ik wil eerst de band een beetje vormen en wat zekerheid hebben voordat ik dure aanschaffen ga doen. Het is dus in eerste instantie puur om te repeteren. Wie kan mij in begrijpelijke taal een goed advies geven?
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Je kunt met jou budget eigenlijk maar 2 dingen doen:

1 ruimten blijven huren en door sparen tot er echt een band staat, en je langer dan een anderhalf jaar bij elkaar bent gebleven. Dan kan het interessant zijn. (70 % van de bandjes komt de oefenruimte nog niet uit omdat ze binnen het half jaar allemaal wisselingen hebben gehad die de fut er uit stoken bij alle andere muzikanten en het gewoon ophoud met bestaan).

2 Een Peavey setje kopen met 2 topspeakertjes, en een mengversterkertje waarover je de zang zet. 2e hands is daar nog best aan te komen. Peavey Hys of iets in die trant. Of zelfs ouder...

HEEEEEEELLLL vroeger ben ik met een oud retro Peavey fulrange speaker en versterker setje van een oom van mij uitstekend uit de brand geholpen... en hebben we er zeker drie jaar gezellig over muziek gemaakt. waarna we zelf wat zaken hebben gekocht en ik het gewoon weer heelhuids heb terug kunnen geven..

Een beetje van dit zeg maar: KLIKERDEKLIK (als je geluk hebt kun je er wel een jaartje of twee (of als je er zuinig bent en dat setje niet te afgetrapt is, misschien wel VEEEL langer)

Zoiets dus misschien... paar statiefjes er onder... klaar... microfoon voor 25 euro, per stuk en je bent je 300 euro kwijt... Ik zag dit soort spul ook in die oefenruimten staan....( Overigens ook DE reden waarom ik daar NIET wil repeteren, maar dat terzijde)
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

De optie hierboven of iets vergelijkbaars is het beste. Microfoontje erbij. Kun je allemaal op Marktplaats vinden.
      Ik heb daar even gekeken en kwam zo een paar geschikte setjes tegen. Ook op Facebook vind je vaak van dit
      soort dingen.
      Vooral niet te hard repeteren, dan is zo'n setje goed genoeg om mee te beginnen.
      Heerlijk die stilte

Comment

Working...