Drie zones

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ManfredG
    • Jun 2014
    • 2

Drie zones

Ik ben werkzaam op een school en omdat audio een hobby is van mij mag ik me daar mee bezig houden.

In de aula hangen 4 JBL EON 515XT speakers en we hebben nog twee JBL eon speakers die we extra kunnen aansluiten. Ook is er achterin de zaal twee extra xlr aansluitingen gemaakt om via een gebalanceerde input een mengtafel aan te kunnen sluiten.

Nu wil ik dmv een zone mixer 3x 2 stereo sets maken, zodat ik de vier 515 speakers als twee stereoparen kan aansturen en de losse JBL speakers wil ik ook als los stereopaar kunnen bedienen. Nu heb ik diverse zone mixers gezien, maar ze zijn of te duur (meer dan +/- €500,-) en ze hebben maar maximaal 2 gebalanceerde stereo outputs en meestal ook geen gebalanceerde input.

Ook heb ik een zone mixer gezien die wel voldoende gebalanceerde outputs heeft en voldoende gebalanceerde inputs, maar alle outputs krijgen hetzelfde audio signaal.

vraag. Wie heeft een geschikte oplossing voor mijn luxe probleem? Wellicht een zone mixer die ik nog niet ben tegengekomen en aan de eis 3x2 gebalanceerde output voldoet, waar er naar elke stereo output een afzonderlijk signaal gestuurd kan worden. En hij moet dus twee gebalanceerde inputs hebben. Wat er veder op zit aan impuls is mooi meegenomen.

alvast bedankt voor jullie hulp.

manfred Grund
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Mengtafeltje met behalve de master 4 sub groepen, dan heb je wat meer controle...

Comment

• Superfly
      • Sep 2008
      • 86

Manfred,

Als ik de spec's van die Samson S-Zone 4 kanaal doorkijk lijkt me dit precies wat je nodig hebt.
      4 stereo kanalen in, en 4 stereo kanalen uit.
      Door middel van een drukknop bij elke ingang kan je kiezen met welke uitgang je hem verbindt.
      De in en uitgangen zijn gebalanceerd, maar werken via een euro blok aansluiting.
      Daar kan je dus een stukje kabel met een XLR plug aanhangen en je hebt XLR in en uitgangen.

Dus wat wil je nog meer, of heb ik het verkeerd begrepen?

Marcel.
      Make My day, Blow your Amp

Comment

• ManfredG
        • Jun 2014
        • 2

Originally posted by Superfly
        Manfred,

Als ik de spec's van die Samson S-Zone 4 kanaal doorkijk lijkt me dit precies wat je nodig hebt.
        4 stereo kanalen in, en 4 stereo kanalen uit.
        Door middel van een drukknop bij elke ingang kan je kiezen met welke uitgang je hem verbindt.
        De in en uitgangen zijn gebalanceerd, maar werken via een euro blok aansluiting.
        Daar kan je dus een stukje kabel met een XLR plug aanhangen en je hebt XLR in en uitgangen.

Dus wat wil je nog meer, of heb ik het verkeerd begrepen?

Marcel.
        Hoi Marcel
        het lijkt er inderdaad op dat dit het is. Zat altijd onder mijn ogen en ik weet niet waarom ik dacht dat dit niet voldeed. Ik wist eigenlijk ook niet goed raad met die euroblokken.

Ik ga dat nog wel een keer bekijken.

Hartelijk dank voor voor je reactie.
        Manfred

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by ManfredG
          Hoi Marcel
          het lijkt er inderdaad op dat dit het is. Zat altijd onder mijn ogen en ik weet niet waarom ik dacht dat dit niet voldeed. Ik wist eigenlijk ook niet goed raad met die euroblokken.

Manfred
          De Behringer MX882 kan ook wat jij wil. Niet de ultieme top, maar kost dan ook goed acht tientjes.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by ManfredG
            Hoi Marcel

Manfred
            De Behringer Ultralink Pro MX882 kan ook wat jij wil. Niet de ultieme top, maar kost dan ook goed acht tientjes.
            Helemaal XLR aansluitingen.

Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...