Overhead en h-ihat microfoons
Collapse
X
-
Comment
-
Het werkt wel goed tegen hihat bashers, lijkt me. Van die gasten die continu op hun open hihat lopen te rammen....Comment
-
Emmm....Toch niets tegen drummers meneer frederic??
Een goed uitversterkt drumstel, kan net een beetje dat laag gebeuren wat opkrikken... de kick mag wel wat lekker drukken, want vaak valt die weg doordat die Bassisten zo verdomd hard staan. Ik ben het wel eens met je verhaal op de Hihat.... In kroegjes, zo rond de 150 a 200 man.... vaak komt die hihat en die bekkens prima over die PA set heen.... Ik hing er vaak wat boven voor de sier, maar in de meeste tijd hing hij er wat mooi te wezen, want die drummer sloeg het toch wel vol op zijn hihat..
Ik wil overigens ook mijn grote nachtmerrie voorstellen om uit te versterken:
Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Dat dacht ik altijd ook over overheads in kleine zaaltjes. Eigenlijk zelfs continu ook het geval: OH's kanaaltjes hartstikke dicht op FOH. Eén keer dacht ik: laat ze nou maar weg ook, scheelt weer opruimen. Uiteraard precies die keer pakt de drummer halverwege de show een paar brushes beet en gaat over zijn crash aaien. Geinig geluidje om erbij te mixen... als je een OH hebt staan.
Sindsdien zet ik ze ALTIJD neer. Ik gebruik ze nog steeds bijzonder weinig, maar ze staan er altijd.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Ik heb laatst een live opname gedaan met een mengtafel waarvan de direct-outs post-fader waren. Dat hield ook in dat de schuiven van de OH's een eind omhoog moesten om die überhaupt op de opname te krijgen. Gek genoeg hielp het de hele drumsound een beetje aan elkaar te plakken. De zaal was er dan ook groot genoeg voor, maar toch.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Overheads zijn belangrijk voor de helderheid en het stereobeeld van je mix, vandaar ook dat ik op zoek ben naar een paar echt goede microfoons voor dit doel.
Ik versterk geen drumkit zonder minimaal 2 overheads.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Recentelijk Lewitt LCT540's aangeschaft voor gitaar en overhead. We hadden een demo aangevraagd en vergeleken met wat andere gerenomeerde overheads en waren erg tevreden over de klank! Shockmount is een beetje een onding, maar dat doet niets af aan de mic. Op Hihat gebruik ik zelf vooral de Shure KSM137.Comment
-
Even een klein kickje.
Ik zelf heb sinds een paar maanden 2 Lewitt LCT540 en 4 LCT240. Zoals hierboven ook al staat is de shockmount wat onhandig maar de klank is geweldig.
Ik heb nu voor de gein de LCT540 voor diverse doeleinde gebruikt als test.
Voor een groepje blazers,
Voor een koor
als overhead
In een vleugel (klep open)
Voor elke toepassing was ik zeer aangenaam verrast. Ik wil geen reclame maken maar probeer ze een keer.
Voor HiHat's gebruik ik wat er op dat moment is. B57, Oktava MK012, KM184.Last edited by Lynx; 29-09-14, 22:30.Comment
-
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en ben ik in bezit van een setje AKG C214's en een setje Oktava MK-012's.
Moet zeggen dat de C214's me erg goed bevallen als overhead maar ook met de 'Glyn Johns' techniek voor de hele kit zijn ze echt geweldig.
De MK-012's zijn wat meer geschikt voor situaties waarbij overspraak een probleem vormt en als Hi-hat microfoon.
Volgende wens is een setje KM184's erbij, dan heb ik in ieder geval genoeg keus voor iedere situatie.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment