te snel clipping?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kim_soraya
    • Jun 2014
    • 1

te snel clipping?

Hoi,
    Ik ben nieuw op het forum en heb een vraag, een probleem eigenlijk.
    ik hoop dat de vraag hier op de juiste plaats staat ...

Ik zit in een zanggroep (6 zang) en we gebruiken percussie-instrumenten (4), die we met een microfoon versterken.

We gebruiken de Peavey 8600D voor de zangmicro's en daarop aangesloten een Peavey PV6 USB voor de instrumenten.

Wanneer de leadzanger zingt met begeleiding van de instrumenten is er geen probleem.

Wanneer we allemaal zingen met instrumenten gaat het lichtje van de DDT snel branden, alhoewel het volume belange na niet hoog staat (gebeurt al wanneer de main volume al op 10 à 11 uur staat (en de individuele micro's ook). We hebben juist deze versterker gekocht omdat die veel zou aankunnen, maar die indruk krijgen we niet...

Gevolg dat het vaak gebeurt dat onze boxen worden "opgeblazen".

Ik heb het al meerdere keren aan de verkoper van de installatie gevraagd, maar hij ziet niet direct de reden hiervan.

Kan iemand me zeggen hoe ik de volume kan verhogen zonder dat het gaat clippen?

Mag ik vragen om een eenvoudig antwoord, aangezien ik nogal een leek ben op vlak van technische termen.
    alvast bedankt!
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by kim_soraya
    Wanneer we allemaal zingen met instrumenten gaat het lichtje van de DDT snel branden, alhoewel het volume belange na niet hoog staat (gebeurt al wanneer de main volume al op 10 à 11 uur staat (en de individuele micro's ook). We hebben juist deze versterker gekocht omdat die veel zou aankunnen, maar die indruk krijgen we niet...

Gevolg dat het vaak gebeurt dat onze boxen worden "opgeblazen".
    Op wat voor stand de main volume staat zegt niets.
    Klinkt alsof je installatie gewoon te zwak is, of jullie willen gewoon hard.

Laat eens iemand luisteren (die er verstand van heeft) tijdens een optreden.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by kim_soraya
      Kan iemand me zeggen hoe ik de volume kan verhogen zonder dat het gaat clippen?
      Dat gaat niet, je zou compressie kunnen gebruiken, dan haal je er de grootste dynamiek uit, misschien helpt jullie dat. Maar dan moet je wel iemand hebben die dat in kan regelen...

Comment

• rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

Als ik de spec's lees, heeft het niet spannend veel vermogen.

Wat voor instrumenten hangen eraan en voor hoeveel man ben je dit aan het gebruiken.

Als je aangeeft waar je zit, is het makkelijker om te kijken wie met de juiste kennis in de buurt zit om eens te luisteren en te kijken.

Ik ben persoonlijk bang dat je er teveel wilt uithalen.

Richard

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Wat je zelf al wel kan doen is eens kijken
          of alle microfoon levels wel netjes staan ingesteld.

Ik lees nl. wel iets over lead + instru
          maar niet wat er gebeurt wanneer bijvoorbeeld de overige 5
          zangers zingen.

Wie weet staat er gewoon 1 microfoon te clippen?

Kijk ook eens goed naar de EQ-setting.

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...