Axys source set nog laten reconen of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Axys source set nog laten reconen of niet?

Een uitbater van een zaaltje heeft een vaste dubbele axys source set staan (4 subs en 2 toppen per kant) omdat hij in zijn café redelijk veel optredens heeft. Ze zijn vermoedelijk +/- 20 jaar oud.
    Set klonk tot vorig jaar nog zeer goed, maar de laatste maanden laten de toppen hun tanden zien kwa klank. Weinig gedefinieerd en zo.
    Laten we zeggen toen ik er op mixte kon ik nog mits extra EQen nog wel een deftige klan uit halen.

Hij vroeg me of dit nog wel de moeite was om de speakers te laten nazien.
    Weet iemand of die drivers te reconen zijn, en of ze het nog waard zijn? Welke filter/ processor zit in die speakers?

De set gaat nooit buiten en wordt nooit verplaatst...
    Last edited by frederic; 04-06-14, 11:14.
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

Is het source B89/T86 of source B98/T98?

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by purplehaze
      Is het source B89/T86 of source B98/T98?
      Grote kans dat het T86, B89 is.

Miste je tophoog? Dan zullen de TAD 1" drivers wel op zijn. Daar zijn geen recones voor. Mocht je ze open gaan schroeven, het gebruikte beryllium is zwaar giftig. Ben gewaarschuwd!!
      Deze membranen vallen langzaam uit elkaar als het op is, je krijgt daardoor steeds minder hoog...

Er is wel een officiële vervanger vanuit Axys (duran audio), met modificatie.

Midspeakers doen het dusdanig makkelijk dat er weinig problemen mee zijn, de kans is dan nog groter dat er een versterker defect is, of op zijn minst niet 100%.
      Last edited by DJ Antoon; 04-06-14, 18:09.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

source B89/T86

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by frederic
          source B89/T86
          Als je hulp nodig hebt dan PM me maar.