NEXO PS TD controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

NEXO PS TD controller

Ik heb een paar Nexo PS15 speakers waar ik zeer tevreden mee ben. Maar via de controller kan ik maar 1200w op de subs zetten. Hoe kan ik dat met een weerstandje op de sense leidingen nog wat verder vergroten? Ik heb ongeveer 4,5kW per kanaal beschikbaar op 4ohm. Dit hoeft wat mij betreft niet volledig verbruikt te worden. Maar een 1500-1600w zou mooi zijn. Ik heb er Lan subs op zitten die moeten dat volgens mij wel kunnen hebben. Er zit een RCF L18P300 in.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Had je vraag op FB ook lang zien komen maar had ff bezoek.
    1200 watt op 4 Ohm komt overeen met een spanning van afgerond 70 volt, 1600 watt met 80 volt.
    Je moet de processor dus foppen met een weerstandsnetwerkje die de spanning van de versterker ongeveer 20% lager op de input van de processor laat worden, de verhouding is dus 5:1.
    Dat kun je doen met een weerstand van 2K in serie en daar aan de processor kant 10K parallel overheen.
    Enige wat ik niet weet is de ingangsimpedantie van de processor, die kan hier roet in het eten gooien, want is die 10K dan krijg je in totaal een netwerkje van 2,5:1.
    Je zou om het exact te kunnen bepalen dus moeten weten wat de ingangsimpedantie van de sense inputs is en dan kun je zelfs met alleen het serie weerstandje al uit de voeten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...