Acoustic Line TSE vs EAW SB1000 replica's.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wayneheadx
    • Nov 2009
    • 33

Acoustic Line TSE vs EAW SB1000 replica's.

4x TSE vs 4x SB1000
    Het gaat hier om replica's.

Ik wil subs aanschaffen voor drive-in show, moet dus handelbaar zijn.
    Ik wil flink kunnen beuken tot 300 man. Maar echt beuken, die bass moet je voelen. Dikke onderbuik vibraties. (house / hardstyle)

Specs
    EAW SB1000 replica:
    - dubbele 18 inchers per kast.
    - Electro Voice speakers 2000 watt RMS per kast, 4ohm

Acoustic Line TSE sub:
    - enkele 18 inch
    - B&C TBX 100 speakers 1200 watt RMS per kast, 8ohm
    - made by Iven.

De SB1000 zijn wel dubbele prijs maar hebben daar en tegen dan ook dubbel aantal speakers.
    Zijn volgens mij allebei een soort van hoorn / bandpass hybrid.
    Als je ze naast elkaar zet dan zouden de SB1000 wel een stuk harder gaan maar ze zijn ook duurder dus het gaat mij meer om wat de prijs / kwaliteit verhouding is... haal ik met de TSE subs ook makkelijk de bass die ik zoek of zal ik toch de SB1000 nodig hebben?

Zijn er mensen die beide kasten weleens hebben gehoord of wat zinnigs kunnen zeggen over deze subs?
    Last edited by Wayneheadx; 30-04-14, 16:54.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Het probleem met replica's is, dat je nooit weet of het origineel wordt ge-evenaard of zelfs maar benaderd.
    Om te beginnen zitten er volgens mij geen EV speakers in de originele EAW kasten. Dus, wat koop je dan eigenlijk??

Onmogelijke vraag dus. Luisteren en vergelijken is de enige oplossing die jou kan helpen
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Bij replica's weet je nooit of ze dezelfde prestaties leveren als het origineel omdat er andere drivers in zitten en omdat je niet weet of de kast ook echt exact is nagemaakt.
      De kasten van Iven zijn degelijk gebouwd alleen heb ik er al verschillende te meten gehad waar niet zo heel veel van klopte wat betreft de tuning.
      Conclusie is toch gewoon je oren gebruiken of meten.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...