Digitale mixers
Collapse
X
-
op een gegeven moment moet je de invloed van je tools ook weer niet gaan onderschatten.
Niet voor niets zijn dure spullen verkoopbaar. Dat hou je niet vol als er geen toegevoegde waarde is.
Als jij eenmaal topmuzikanten met veel akoestische instrumenten moet uitversterken voor een kritisch publiek. Dan gaat het uitmaken. Een bigband voor een mooie theaterzaal oid. Dan ga je echt wel het verschil merken tussen goed en erg goed. Maar ja. Dan moet je hele keten ook dat niveau zijn. Je microfoonkoffertje is dan bijvoorbeeld ook wel een andere prijsklasse. Bij een viool van een ton hoor je nuances.
Voor gewone stervelingen zoals ik zeg ik maar altijd :
Stop je geld in microfoons en goede weergevers.
Zo min mogelijk spullen gebruiken voor de rest.
En dan ook nog zo veel mogelijk van de knoppen afblijven.
Bij sessies pak ik vaak een powered rcf monitor en druk daar een goede microfoon in aan een goede kabel. Dat geluid is echt open, dynamisch, fijn. En bijna niet te krijgen met een PA. Daarvoor heb je echte kwaliteit door de hele keten nodig. Ook al zijn goede FOH mixers nog zo goed. Die sound krijg je alleen als ook de spullen kwaliteit hebben. En dat kost geld.
bij de weg: laatst trouwens over een SI gespeeld, en die vond ik verbazingwekkend goed voor zo een gebakje.lekker belangrijk!Comment
-
Waar baseer je dat op? Ik vind het altijd apart als mensen een mengtafel kunnen beoordelen die "zomaar" ergens staat te spelen. Nog steeds zit het allergrootste verschil in de speakers, als deze (en de opstelling/locatie) in je vergelijk niet hetzelfde zijn, tja. Een eerlijker vergelijk is als ze naast elkaar staan, maar dan is het nog moeilijk.
Met een digico is niets mis mee, dus ik vrees dat het inderdaad aan jou ligt.
Nu kunnen we gaan zeggen dat ligt aan je PA blahblah maar waarom is het wel goed als er een andere band met een willekeurige andere analoge tafel komt of een andere digimixer. Wij veranderen echt niks maar de digico komt keer op keer niet lekker uit de verf.Comment
-
Dat ligt toch echt niet aan de Digico, ik krijg wel eens reacties andersom.
En verschillende collega's van mij mixen ook met een Digico. En die heren leggen ook een sound neer waar je u tegen zegt.Heerlijk die stilteComment
-
Op het feit dat er op de set voor een collega waar ik veel voor werk regelmatig bandjes inprikken die met de Redsnappert aankomen. Het PA klinkt al geruime tijd prima en is netjes door vakbekwame mensen ingeregeld. Vervolgens komt er gewoon een sound uit het PA wat nergens naar lijkt en de tech krijgt het ook niet voor elkaar er wat uit te halen wat wel fijn klinkt.
Nu kunnen we gaan zeggen dat ligt aan je PA blahblah maar waarom is het wel goed als er een andere band met een willekeurige andere analoge tafel komt of een andere digimixer. Wij veranderen echt niks maar de digico komt keer op keer niet lekker uit de verf.Comment
-
Summen is het bij elkaar laten komen van kanalen op een output, het doel waarvoor een mixer in de basis ontwikkeld is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Op het feit dat er op de set voor een collega waar ik veel voor werk regelmatig bandjes inprikken die met de Redsnappert aankomen. Het PA klinkt al geruime tijd prima en is netjes door vakbekwame mensen ingeregeld. Vervolgens komt er gewoon een sound uit het PA wat nergens naar lijkt en de tech krijgt het ook niet voor elkaar er wat uit te halen wat wel fijn klinkt.
Nu kunnen we gaan zeggen dat ligt aan je PA blahblah maar waarom is het wel goed als er een andere band met een willekeurige andere analoge tafel komt of een andere digimixer. Wij veranderen echt niks maar de digico komt keer op keer niet lekker uit de verf.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar er spelen zoveel variabelen mee die bepalen hoe iets klinkt dat het onmogelijk is om te zeggen dat een slecht geluid veroorzaakt wordt door een mengtafel.
Bovendien heb ik regelmatig prima klanken uit Digico's horen komen.TimComment
-
Dat zal inderdaad ook best zo maar meestal vallen de negatieve dingen meer op he. Maar laten we wel zo zijn dat er veel digico's in omloop zijn en dat niet elke tech daar dus wat fatsoenlijks mee kan doen. Ze waren onderhand in de uitverkoop zo leek het wel als je de aantallen bekeek waarin die dingen verschenen.Comment
-
Het grootste min punt van gelijk welke digitale tafel is als die vastloopt of hapert, etc (algemene betrouwbaarheid). Voor de rest merk ik op dat iedereen een eigen manier van mixen en mix opbouwen heeft.
Iedere mengtafel heeft zijn pro en contra's, maar momenteel kan je niet zeggen dat er slecht klinkende bijzitten.
Voor mezelf vind ik het belangrijk dat een digitale mengtafel (en ipad app) zoveel mogelijk kan. En dat gaat over hoeveel AUX kan ik sturen, kan ik muziek afspelen via usb, opnemen via usb, alle kanalen opnemen, hoeveel vrijheid heb ik in routing etc. Momenteel zijn enkel de behringer X32 en de Roland M200i die alles hebben wat ik verlang. En ik moet dan voor mezelf gewoon afvragen. (1) hoe klinkt de mengtafel en vooral preamps en (2) hoe lang zal die foutloos werken.Comment
-
Sorry voor de vele misschien wel domme vragen die ik stel. Kan iemand van jullie beschrijven wat een yamaha digimixer mist in de geluidskwaliteit. Op welke punten lopen jullie vast in de processing? En is de prijs/kwaliteit verhouding wel goed? Ik begrijp dat er veel niet yamaha fans zijn maar de prijzen zijn wel zeer aantrekkelijk en ik ben gewend om met yamaha instrumenten te werken. Waarom is yamaha dan zo goed in het maken van instrumenten en zijn er bijna geen fans van de digimixers van yamaha?
Groet JelleComment
-
Sorry voor de vele misschien wel domme vragen die ik stel. Kan iemand van jullie beschrijven wat een yamaha digimixer mist in de geluidskwaliteit. Op welke punten lopen jullie vast in de processing? En is de prijs/kwaliteit verhouding wel goed? Ik begrijp dat er veel niet yamaha fans zijn maar de prijzen zijn wel zeer aantrekkelijk en ik ben gewend om met yamaha instrumenten te werken. Waarom is yamaha dan zo goed in het maken van instrumenten en zijn er bijna geen fans van de digimixers van yamaha?
Groet Jelle
net 2k en omdat deze hybride is, met 24 ingangen on board (Dock/Local)
kun je er dus zo mee draaien.
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
De Yamaha mixers klinken minder fris als bijvoorbeeld Roland mixers, met een externe clock wordt dat wel al beter maar nog steeds niet van het niveau wat je graag zou willen.
Verder heeft Yamaha nog geen digitale multi terwijl het verdwijnen van die polsdikke kabels een van de grote voordelen van het digitale tijdperk is.
Zelf kan ik niet aan Yamaha interfaces wennen, ik mis de logica die erachter zit.
Het lijkt alsof Yamaha de laatste jaren weinig aan doorontwikkeling heeft gedaan, na de LS9 heb ik niks nieuws meer gezien.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Natuurijk hebben ze wel een digi snake, en ook al zeker een jaar of 4 - 5:
http://nl.yamaha.com/nl/products/proaudio/interfaces/De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment