wat te doen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timdb
    • Mar 2014
    • 6

wat te doen?

hallo,

ik zit met een vraagje, de vriend van mijn moeder gaat elk jaar met de carnaval mee met zijn eigen groep. nu is de geluidsinstallatie niet helemaal geweldig. ze hebben een versterker van 300 watt en 2 boxen van elk 150 watt. vraag me niet wat het voor een boxen zijn want dat staat nergens en zoveel weet ik er ook nog niet van. nu ben ik aan het kijken voor wat nieuwe dingetjes, ik was aan het denken voor 2 boxen erbij of die andere weg en 4 nieuwe (die wat ze nu hebben zijn al enkele jaren oud). nu is mijn vraag, waar moet ik naar zoeken. wat zou het leukste en het beste zijn voor deze groep. ze houden niet echt van dat harde geluid maar een beetje meer is wel leuk.
    ik zat te denken aan een versterker van 1200 watt (dat klopt toch als er staat 2 uitgangen van elk 600 watt?), maar kan ik van 1 poort 2 poorten maken zodat ik er 4 boxen op kan aansluiten?
    weet er soms iemand ook wat voor een boxen ik moet hebben? wat is het leukste?

mvg,
    tim
  • Fridge
    • Mar 2002
    • 153

budget? .

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by timdb
      hallo,

ik zit met een vraagje, de vriend van mijn moeder gaat elk jaar met de carnaval mee met zijn eigen groep. nu is de geluidsinstallatie niet helemaal geweldig. ze hebben een versterker van 300 watt en 2 boxen van elk 150 watt. vraag me niet wat het voor een boxen zijn want dat staat nergens en zoveel weet ik er ook nog niet van. nu ben ik aan het kijken voor wat nieuwe dingetjes, ik was aan het denken voor 2 boxen erbij of die andere weg en 4 nieuwe (die wat ze nu hebben zijn al enkele jaren oud). nu is mijn vraag, waar moet ik naar zoeken. wat zou het leukste en het beste zijn voor deze groep. ze houden niet echt van dat harde geluid maar een beetje meer is wel leuk.
      ik zat te denken aan een versterker van 1200 watt (dat klopt toch als er staat 2 uitgangen van elk 600 watt?), maar kan ik van 1 poort 2 poorten maken zodat ik er 4 boxen op kan aansluiten?
      weet er soms iemand ook wat voor een boxen ik moet hebben? wat is het leukste?

mvg,
      tim

Er staat erg veel te koop, o.a. op MP en FB. Bij speakers is het net als met auto's,
      je hebt spotgoedkope en ook erg dure.
      Doorgaans is het wel zo, dat als je goedkope speakers aanschaft, je ook niet
      al te veel moet verwachten van de kwaliteit.

Ik heb nog een 2 x 600 watt versterker ongebruikt staan. Betreft een PSL
      1200. Voor € 250,00 mag deze weg.

Grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• timdb
        • Mar 2014
        • 6

budget is niet bekend, ik kijk gewoon naar wat het uiteindelijk gaat kosten en dan beslis ik ja of nee.
        en over die versterker van nescio01, ik zal het er even over hebben.

wat voor een soort boxen moet ik nemen, die een beetje van alles in zich hebben? want ze staan dan op verschillende plaatsen op de wagen.
        Last edited by timdb; 06-03-14, 18:00.

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Ja het liefst gewoon lekker veel dubbele 18" subs, met de nodige line-array kastjes erboven, want dat is zoals carnaval tegenwoordig hoort he

Effe serieus; het liefst 4 subs, met 4 toppen. Waarbij je op elke hoek 1 sub en 1 top neerzet.
          Mocht het budget dit niet toelaten dan zou ik 4 dubbele 15" neerzetten (bv. JRX 125 van JBL). Met minimaal 1000 watt @ 4Ω versterking erachter.

Bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...reviousPage=lr

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

budget is niet bekend, ik kijk gewoon naar wat het uiteindelijk gaat kosten en dan beslis ik ja of nee.
            Daar kunnen wij hier niet veel mee, je hebt bijvoorbeeld 12" luidspreker boxen van € 150,- per stuk maar ook van € 3500,- per stuk....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timdb
              • Mar 2014
              • 6

Originally posted by MusicXtra
              Daar kunnen wij hier niet veel mee, je hebt bijvoorbeeld 12" luidspreker boxen van € 150,- per stuk maar ook van € 3500,- per stuk....
              dan ga ik niet onder de de 300 euro per box

Comment

• timdb
                • Mar 2014
                • 6

Originally posted by sjig
                Ja het liefst gewoon lekker veel dubbele 18" subs, met de nodige line-array kastjes erboven, want dat is zoals carnaval tegenwoordig hoort he

Effe serieus; het liefst 4 subs, met 4 toppen. Waarbij je op elke hoek 1 sub en 1 top neerzet.
                Mocht het budget dit niet toelaten dan zou ik 4 dubbele 15" neerzetten (bv. JRX 125 van JBL). Met minimaal 1000 watt @ 4Ω versterking erachter.

Bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...reviousPage=lr

oke, bedankt. maar als ik bij die ''4x JBL JRX 100 dubbel 15inch topkast'' en versterker van 600 watt zet is dat toch ook genoeg

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Het moet niet te gek worden natuurlijk voor een paar honderd euro per kast heb je de Vibe 30 MKII. Een ideale kast voor dampen en stampen ;-). Al meermaals verkocht aan carnavalverenigingen waarvoor het "iets beter" mocht zijn.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• timdb
                    • Mar 2014
                    • 6

na alle tips die ik gekregen heb ben ik eens wat gaan zoeken, zou dit een goede keuze zijn:
                    versterker: DAP Palladium P-2000 Vintage
                    2x of 4x deze box: Devine Artis 12A 300 watt actieve luidspreker

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Devine Artis 12A 300 watt actieve luidspreker
                      Bij (deze) actieve speakers heb je geen versterkers nodig. Versterkers zitten al in actieve speakers ingebouwd. Genoemde speakers hebben zelfs al een MP3 speler met USB aansluiting, microfoon-, line ingang en klein mixertje ingebouwd. Kun je zo een stick met MP3-tjes en microfoon insteken en gaan. Of het wat (voor het neefje van de tante van het vriendje van het zusje van de vriend van je moeder) is, geen idee. Wij kennen de situatie niet en met de nogal open beschrijving kunnen wij alle kanten op. Wat is niet zo hard en hoe verhoud zich dat tot jouw genoemde "maar een beetje meer is wel leuk".

dan ga ik niet onder de de 300 euro per box
                      Wees eens eerlijk, wat verwacht jij van een (boven genoemde) speaker welke meer dan de helft onder je eerder genoemde minimum target budget per speaker valt en voor dat bedrag ook nog ingebouwde functies (versterker, mp3 speler, mixertje, etc) heeft?
                      Wat is het minimale en maximale budget want je wijkt ruim 50% af?

Comment

• timdb
                        • Mar 2014
                        • 6

Originally posted by vasco
                        Bij (deze) actieve speakers heb je geen versterkers nodig. Versterkers zitten al in actieve speakers ingebouwd. Genoemde speakers hebben zelfs al een MP3 speler met USB aansluiting, microfoon-, line ingang en klein mixertje ingebouwd. Kun je zo een stick met MP3-tjes en microfoon insteken en gaan. Of het wat (voor het neefje van de tante van het vriendje van het zusje van de vriend van je moeder) is, geen idee. Wij kennen de situatie niet en met de nogal open beschrijving kunnen wij alle kanten op. Wat is niet zo hard en hoe verhoud zich dat tot jouw genoemde "maar een beetje meer is wel leuk".
                        is het dan gewoon een kwestie van doorlussen naar de andere box en dan stroom erop aansluiten en hij doet het??

Wees eens eerlijk, wat verwacht jij van een (boven genoemde) speaker welke meer dan de helft onder je eerder genoemde minimum target budget per speaker valt en voor dat bedrag ook nog ingebouwde functies (versterker, mp3 speler, mixertje, etc) heeft?
                        Wat is het minimale en maximale budget want je wijkt ruim 50% af?
                        minimaal heb ik niet, maximaal is gewoon 300 per box. als ik iets anders zie wat ook goed is en minder kost is alleen maar beter

Comment

• timmetje
                          • Dec 2012
                          • 424

Je bent nogal verwarrend bezig, als ik zo vrij mag zijn.

Je zoekt dus 4 speakers van maximaal 300 euro per stuk?

Voor dat budget, koop 4 stuks Alto Pro TS-112A V2. Prima speakers, acceptabele klank, kunnen hard als dat moet maar klinken ook op lager volume heel behoorlijk.

Die zijn actief, dus je kunt inderdaad gewoon het signaal doorlussen, elke speaker van stroom voorzien, en klaar.
                          Tim

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

dan ga ik niet onder de 300 euro per box
                            En eerde zeg je geen budget te hebben. Echter heb je stiekem toch een budget van max 300 euro?
                            Last edited by vasco; 10-03-14, 13:10.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

En eerde zeg je geen budget te hebben. Echter heb je stiekem toch een budget van max 300 euro?
                              Nee, als je goed leest zie je dat het budget minimaal 300 euro per box is.
                              Dus alles boven de 300 Euro is goed.
                              Denk dat TS er verstandig aan doet eerst eens dit forum door te spitten en wellicht hier en daar eens moet gaan luisteren om een klein beetje een idee te krijgen wat er te koop is en welk prijskaartje eraan hangt.
                              Beetje te makkelijk om hier een vraag neer te plempen waaruit blijkt dat kennis in elk geval geen enkel beletsel vormt.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...