Showfiles Midas PRO*

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soep
    • Jul 2005
    • 37

Showfiles Midas PRO*

Heren/Dames colega's
    Ondanks het feit dat ik mat grote regelmaat op allerlei Digidesks werk heb ik (jammergenoeg) weinig ervaring met Digi-Midas, vandaar onderstaande vraag:
    Heeft iemand hier ervaring met de uitwisselbaarheid van showfiles in de Midas pro-series.
    Om precies te zijn: Kan ik een showfile gemaakt in een PRO2 ongestraft en volledig functionerend kunnen gebruiken in een PRO6?
    alvast bedankt voor jullie stroom van antwoorden .
    Tja...
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Normaal wel, maar één maken op de pro 6 en openen op een pro 2 denk ik niet...

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

Beide kan, ook een XL8 doet mee. Je bent alleen de extra kanalen, vca's en functies kwijt als je van groot naar klein gaat. Als je een 96 kanalen file met 12 vcaa's in een Pro2 stopt mis je simpelweg kanaal 49-96 en de laatste VCA's doen niet meer mee. Als die gemute zijn heb je een uitdaging wanneer er kanalen tussen de 1-48 in zitten. Bij het openen kan je niet selecteren welke kanalen je wilt skippen, hij laadt gewoon alles totodat de mixer 'vol' zit, de rest is onbereikbaar.

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

Tip: als je van een grote naar een kleinere Midas (maar andersom mag ook) moet migreren, dan kun je in de offline editor je showfile alvast "inkrimpen" zodat je straks op de tafel een vliegende start hebt. Dan ben je in ieder geval geen inputs, bussen, GEQ's of FX kwijt die nodig zijn.

De showfile is verder volledig uitwisselbaar.

Comment

Working...