Spookfactuur - Boekhouders opgelet!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Spookfactuur - Boekhouders opgelet!!!

Vandaag viel hij weer op de deurmat, de factuur "Handel Registratie Voor het MKB" periode 2014 t/m 2015.
    Of je maar even 297,66 euries wil betalen.
    In kleine letters wordt wel aangegeven dat het een aanbieding is, maar verwerk je nogal veel facturen, dan ga je niet alles lezen.
    Als je betaalt zit je er aan vast en ook aan stilzwijgende verlenging. Het is een spookfactuur en voor je geld krijg je niets..... Het is pure oplichting.
    Weest op uw hoede en betaal niets.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Ik betaal nooit iets waarvan niemand weet wie het besteld heeft. Als je zonder enige moeite alles betaalt wat binnen komt ben je niet slim bezig.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Ik betaal nooit iets waarvan niemand weet wie het besteld heeft. Als je zonder enige moeite alles betaalt wat binnen komt ben je niet slim bezig.
      Dat doet uiteraard niemand, maar toch weten de criminelen jaarlijks ruim 500 miljoen euro het zakenleven afhandig te maken.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by speakertech
        Dat doet uiteraard niemand, maar toch weten de criminelen jaarlijks ruim 500 miljoen euro het zakenleven afhandig te maken.

Speakertech
        Dat doet niemand? Dat is vlug gezegd!
        In een bedrijf waar meerdere bedienden werken en verschillende medewerkers bestellen, en weer anderen betalen gebeuren zulke fouten.

1 raad voor ondernemingen die verschillende medewerkers in dienst hebben die bestellingen plaatsen: werk met een interne bestelbon, die door 1 persoon wordt goedgekeurd. vb de zaakvoerder, of de verantwoordelijke van de aankopen.
        Geef leveranciers opdracht het volgnummer van die bon op de factuur te zetten als referentie.
        Bij de boekhouding geef je opdracht om alle facturen, de bijhorende bestelbon te controleren vooraleer te betalen.

Comment

• Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

Hier nog een hele lijst van soort gelijke bedrijven:

Last edited by Podium Verhuur; 18-01-14, 01:37.

Comment

• VrijeVogel
            • Nov 2013
            • 107

Overigens is het hoofd bedrijfschap detailhandel wel echt kwam ik indertijd achter
            Die stuurde in mijn ogen ook flauwe post waar ik niet om gevraagd had.

Tevens, op de website zijn email, adres gegevens, telefoonnummer etc allemaal een jpg-tjes en geen plain text.
            Nu is het nog een geheel, maar wil straks voor de zekerheid het in puzzelstukjes knippen en dan met het laden aan elkaar plakken.

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Het forum waarnaar verwezen wordt is van 2009. De link erin werkt nog wel, maar je kunt ook rechtstreeks naar de recente website van het Steunpunt acquisitiefraude gaan.
              De Fraudehelpdesk waarschuwt voor oplichtingspraktijken, adviseert gedupeerden van fraude en verwijst hen naar instanties die verder kunnen helpen.

Speakertech

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Originally posted by speakertech
                Het forum waarnaar verwezen wordt is van 2009. De link erin werkt nog wel, maar je kunt ook rechtstreeks naar de recente website van het Steunpunt acquisitiefraude gaan.
                De Fraudehelpdesk waarschuwt voor oplichtingspraktijken, adviseert gedupeerden van fraude en verwijst hen naar instanties die verder kunnen helpen.

Speakertech
                Goed kijken voor je wat roept. De eerste melding is uit 2009 en de laatste melding van september 2013.

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Dat roepen was niet negatief bedoeld, maar bij dat forum blijken de nieuwste bijdragen achteraan te staan. De eerste pagina's zijn gedateerd in 2009, vandaar dat ik verwees naar de website van het Steunpunt. De lijst op de eerste pagina is inmiddels veel langer. Zal volgende maal verder doorscrollen. Overigens is het mogelijk dat door andere instellingen op de pc, dat de nieuwste pagina's wel vooraan staan. Bij het J&H forum is dat op mijn pc wel zo (ingesteld).
                  Ik heb er verder geen enkel belang bij.

Speakertech
                  Last edited by speakertech; 19-01-14, 10:28.

Comment

Working...