HK Audio Projector

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dynamic12
    • Jan 2014
    • 4

HK Audio Projector

Ik speel in een band met 7 man.
    nou draaien wij al een tijdje op een HK pro set (12" top, 18" sub) passive.
    met een Dynachord powered amplifier 16 kanaals.
    We willen graag wat zwaarder gaan in geluid voor grotere zalen en buiten optredens.
    We kunnen een HK Audio Projector set kopen, en mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee?
    Kan de set ook voor wat kleinere ruimtes gebruikt worden zoals b.v. Onze oefenruimte of in een kroeg?
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Wat wil je er precies mee bespelen? Hoeveel man?

Want ik denk dat als je eerst je huidige set eens optimaal gaat benutten je al aardig in de buurt kan komen. Bijvoorbeeld door voor de subs en toppen een aparte versterker te gebruiken, aangestuurd met een processor (dbx maakt veel voor weinig).

Maar goed, als je voor weinig die Projector set kan kopen ...

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by Dynamic12
      Ik speel in een band met 7 man.
      nou draaien wij al een tijdje op een HK pro set (12" top, 18" sub) passive.
      met een Dynachord powered amplifier 16 kanaals.
      We willen graag wat zwaarder gaan in geluid voor grotere zalen en buiten optredens.
      We kunnen een HK Audio Projector set kopen, en mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee?
      Kan de set ook voor wat kleinere ruimtes gebruikt worden zoals b.v. Onze oefenruimte of in een kroeg?

ik heb met mijn oude band heel vaak op deze set gespeeld. voor het zalenwerk prima set maar in kleine kroegjes gewoon niet.. de top is zodanig opgebouwd en ontworpen voor grote zalen en buitenoptredens..

het kleinere broertje de actor set welke wij als band zelf hadden kon dat wat beter.. het kroegje en de zaaltjes. voor ons een prima set destijds. Wat we vaak zodanig deden was dat we in een grotere zaal een setje bij huurde waarbij we de tops op een statief zetten met zijn tweeen en daartussen een centercluster met de vier subs... dat knalde best wel aardig..

moet zeggen dat ik HK voor bandjes met rockwerk wat te lief vond klinken en het sub vaak erg hoemerig was. niet retestrak zeg maar.

ook de projectorset vond ik wat tekort komen..

ook jullie set ken ik maar ik kan je aanraden eerder nog een actor set aan te schaffen dan de pro versie..zeker de nieuwe projector en actor zijn wat beter klinkend..

conclusie:

actor in kroegjes ja
      projector in kroegjes NEE.

projector moet je huren..ivm het niet alround inzetbaarheid van het systeem...alleen voor grotere zalen en huiten..
      Last edited by drbeat; 06-01-14, 19:24.
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

In de HK folder stond destijds : tot 1000 man...Ik heb er ooit mee in een kroeg gestaan waar 60 man inpaste met een tapeact...Ennnn..heel de kerstboom achterop aan...:S
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Een passieve Projector set?
          Dat is het eerste wat ik er van hoor dat dit bestaat.

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Originally posted by frederic
            Een passieve Projector set?
            Dat is het eerste wat ik er van hoor dat dit bestaat.
            Heb ik iets gemist? Waar staat dat hij passief is?? Dat zou voor mij ook een openbaring zijn!
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Dynamic12
              • Jan 2014
              • 4

Bedankt voor je reactie, de prijs voor de set is inderdaad wel heel mooi, maar het moet ook wel handelbaar zijn,....
              Nou kwam er bij toeval een HK D.E.A.con voorbij,...
              Wellicht zou deze set beter passen?
              Vooral in een kroeg?

Comment

• Dynamic12
                • Jan 2014
                • 4

Inderdaad, actief hoor!

Comment

• Dynamic12
                  • Jan 2014
                  • 4

Ik had altijd begrepen dat een actieve set veel beter zou zijn, omdat daar de versterkers optimaal zijn voor de juiste speaker,."

Comment

• sjig
                    • May 2012
                    • 909

Als je weinig tijd wilt steken in een losse processor met passieve speakers klopt dit ja. Maar dit is uiteraard compleet afhankelijk van welk merk je het koopt. Met bijvoorbeeld Dap speakers blaas je het alsnog met allle gemak op. En de versterker is vaak of te zwak, of te sterk.
                    Maar neem bijvoorbeeld RCF, deze versterkers worden fabrieks-af volledig op de speakers afgestemd, waardoor kapotspelen bijna onmogelijk wordt, en het zonder EQ al meer dan aardig klinkt.

Met HK echter, wij hebben op school een setje staan, 4x 8" (2x actief, 2x passief), en 1 dubbel 10" sub. Nou, ***samme, die EQ is meer dan welkom. Zonder klinkt dit gewoon ruk. Met EQ wordt het al beter, maar goed gaat het niet worden. En de limiters zou ik al helemaal niet op vertrouwen. Vraag mij niet hoe ze het doen, maar na elke voorstelling is de helft doorgefikt (heb me dan ook teruggetrokken uit het clubje, ben liever niet schuldig...)

Maar goed, een degelijke PA met een goed ingeregelde processor, versterkers, en speakers krijg je ook niet snel stuk. Voordeel is ook dat je meer vrijheid hebt qua inregelen. Verstand is echter wel een eis

Comment

Working...