Geluid wordt dof

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjusic
    • Jun 2008
    • 16

Zoeken in de volgorde:

1 speakers
    2 versterker
    3 mengpaneel

De Soundcraft EFX-8 heeft intern niets aan boord waardoor het geluid dof kan worden en zich weer hersteld.
    De versterker wordt full-range gebruikt dus dat lijkt me ook stug dat daardoor de klank tijdelijk beinvloed wordt, blijven de speakers over.
    Ik weet niet of de DAP-jes een PTC hebben, maar anders is dat wel nagenoeg zeker de boosdoener.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Euhhh, een versterker en een mixer hebben alles aan boord om het geluid dof te laten klinken.
      Wat dacht je van een condensator die doorslaat?
      Maar, aangezien iedereen hier het erover eens is dat het 4 PTC's zijn die allemaal op exact hetzelfde moment stuk zijn gegaan en keer op keer op exact hetzelfde moment in de stress schieten sluit ik me daar ook maar bij aan. Alleen moeten er nog wel ff heel wat statistiek schoolboeken worden herschreven.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by MusicXtra
        Maar, aangezien iedereen hier het erover eens is dat het 4 PTC's zijn die allemaal op exact hetzelfde moment stuk zijn gegaan en keer op keer op exact hetzelfde moment in de stress schieten sluit ik me daar ook maar bij aan. Alleen moeten er nog wel ff heel wat statistiek schoolboeken worden herschreven.
        Sja- Als je 3 op de miljoen niet snapt moeten er inderdaadnieuwe schoolboeken komen...

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by mjusic
          De Soundcraft EFX-8 heeft intern niets aan boord waardoor het geluid dof kan worden en zich weer hersteld.
          Het zal niet de eerste keer zijn dat een potmeter slecht contact maakt. Als dan toevallig het hoog (eq/ toonregeling) in 1 keer op min. staat dan heb je ook zo'n effect.

Comment

• kvdb013
            • Nov 2010
            • 337

Het blijft speculeren totdat de werkelijke oorzaak gevonden is jongens! Ik denk wel dat er al een aantal opties gegeven zijn waar de TS mee aan de gang kan.
            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by kvdb013
              Het blijft speculeren totdat de werkelijke oorzaak gevonden is jongens! Ik denk wel dat er al een aantal opties gegeven zijn waar de TS mee aan de gang kan.
              Jammer dat het heel vaak op dit forum gebeurt, dat er een vraag gesteld wordt, met vele suggesties als antwoord om een probleem op te lossen, maar nog vaker hoor je van zo'n topic starter niets meer.
              Jammer, want als bekend is wat er mis ging, hebben anderen daar ook weer wat aan.
              Dus de vraag: Is het probleem opgelost en wat was de oorzaak?

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• jochem77
                • Oct 2013
                • 4

Originally posted by speakertech
                Jammer dat het heel vaak op dit forum gebeurt, dat er een vraag gesteld wordt, met vele suggesties als antwoord om een probleem op te lossen, maar nog vaker hoor je van zo'n topic starter niets meer.
                Jammer, want als bekend is wat er mis ging, hebben anderen daar ook weer wat aan.
                Dus de vraag: Is het probleem opgelost en wat was de oorzaak?

Speakertech
                Sorry dat ik even niet gereageerd heb. Ik had even niet de mogelijkheid om dingen uit te zoeken. Inmiddels heb ik het wel gedaan.

Ik heb vanalles uitgeprobeerd en uiteindelijk toch uitgekomen dat het aan de speakers ligt. Ik heb aan de speakers een andere versterker aangesloten, zonder het mengpaneel en wederom bij het verhogen van het volume wordt het geluid dof. Dus ik ga de leverancier benaderen om tot een oplossing hiervoor te komen.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Originally posted by jochem77
                  Sorry dat ik even niet gereageerd heb. Ik had even niet de mogelijkheid om dingen uit te zoeken. Inmiddels heb ik het wel gedaan.

Ik heb vanalles uitgeprobeerd en uiteindelijk toch uitgekomen dat het aan de speakers ligt. Ik heb aan de speakers een andere versterker aangesloten, zonder het mengpaneel en wederom bij het verhogen van het volume wordt het geluid dof. Dus ik ga de leverancier benaderen om tot een oplossing hiervoor te komen.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!
                  Mooi, als de speakers vrij nieuw zijn, is het inderdaad een zaak voor de leverancier.
                  Als het probleem bekend is laat je het dan nog weten? Blijft altijd leerzaam.

Speakertech
                  Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                  ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...