HK Actor Sub luidspreker vervangen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • infineonz
    • Aug 2011
    • 2

HK Actor Sub luidspreker vervangen

Heb wat advies nodig betreffende het vervangen van een luidspreker.

Heb hier een complete HK Actor set (2009)
    2x toppen
    2x actieve bass 15
    2x passieve bass 15

1 speaker van de actieve subwoofer is verbrand, doet niets meer.

Wil deze speaker nu vervangen alleen vind dat de Eminence(monteerd HK standaard) speaker niet erg hufterproof is. Want de speakers heb ik niet overdreven zwaar belast en toch gaat hij kapot.

Meerdere mensen hebben hier last van kennelijk:

Nu zoek ik een goede vervanger voor deze woofer, deze beyma is wat zwaarder uitgevoerd (hoge x-mass, kan 700 watt aan, de versterker is 500 actief):

Is dit wat voor deze kast?
    Beyma: 15LX60V2

Of zouden jullie origineel HK monteren?
    Last edited by infineonz; 11-10-13, 13:07.
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Mijn advies is om met de importeur contact te zoeken.. Dit is Wils import. http://www.wils.nl/

Ik heb met mijn oude band jaren op deze set gespeeld en herken deze klachten totaal niet.
    Mijn inziens zou het kunnen zijn dat je speaker die er nu inzit niet orgineel is.

Overigens verwacht ik ook wel dat de mensen met kapotte drivers zoals dit de set erg overbelasten in het laag..
    Het is een redelijk neutrale set zonder in extremen uit te blinken..

Wij hebben in het verleden onder de set een 18 inch sub per kant er bij gehuurd voor meer diepgang..destijds was er zon module voor om de actor aan te vullen..dit was voor een buitenoptreden soms net wat prettiger..

Het verdient dan eigenlijk de aanbeveling om de opvolger aan te schaffen..de projector set.. Of een andere set.
    Vaak heeft verbrande conussen te maken dat je de set gewoon veel te veel op zijn fl*kker geeft..en veel te veel instuurd in de actieve kast..er zitten wel limmiters in maar als je de input dusdanig in het rood stampt dat hij alleen maar rood brand bij wijzen van spreken dan gaat elke set naar de eeuwige kapotte speakervelden...in het hoog blijft t dan redelijk klinken maar als je de bass flink open gaat draaien moeten die ook meer werken en vervormen dan al..en veel dj s horen dat niet met kapotte speaders tot gevolg...
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...