Mixen met afstandbediening?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vgc2013
    • Sep 2013
    • 2

Mixen met afstandbediening?

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een manier om 2 kanalen van een mengpaneel op afstand te bedienen. Het gaat eigenlijk puur om de volumefaders, dus 2 geluidsbronnen harder en zachter zetten. Het gaat om een microfoonsignaal en een backing track.

Belangrijk is dat de afstandbediening klein is, niet veel groter dan een iPhone. Althans niet veel dikker, langwerpiger kan wel. Ik zou de bediening willen monteren op een microfoonstatief, zonder dat deze heel erg opvalt.

Nu weet ik dat diverse digitale mixers met apps op afstand te bedienen zijn, maar ik ben op zoek naar iets met fysieke knoppen of kleine faders.

Liefst draadloos (infrarood, wifi etc.), maar iets met bijvoorbeeld een midikabel zou eventueel ook kunnen.

Ik ben benieuwd naar allerlei oplossingen, inclusief complete systemen, rackmixers, geluidskaarten, digitaal en analoog, in alle prijsklassen.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Er zijn een aantal installatiemixers, waarbij je remote functies kan bedienen. Dit zou wel eens kunnen werken. Kijk eens op de sites van bijvoorbeeld Audac of Ashly, daar vindt je zeker iets. Er zijn hierin zowel analoge als digitale systemen volgens mij.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Ook een allen en Heath gr2 zone mixer analoog 1he kan dit met de vca's...

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Wil je draadloos dan ga je al snel richting een digi tafel. Een x32 rack word dan al snel interessant. Maar ja geen echte knoppen op de iPhone of ipad...

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by vgc2013
          Belangrijk is dat de afstandbediening klein is, niet veel groter dan een iPhone. Althans niet veel dikker, langwerpiger kan wel, maar ik ben op zoek naar iets met fysieke knoppen of kleine faders.
          Nu ben ik niet echt thuis in de hedendaagse electronica, maar ik denk dat gelet op de dikte die je
          voorstelt, je daar toch echt geen fysieke regelaars (potmeter of faders) in kunt plaatsen.

Ik zou de bediening willen monteren op een microfoonstatief, zonder dat deze heel erg opvalt.
          Als je toch voor digitaal kiest en een i-Phone gebruiken wilt, dan is een Diff-case een uitkomst.
          Hier zit nl. al een statiefmoer in verwerkt.

Liefst draadloos (infrarood, wifi etc.), maar iets met bijvoorbeeld een midikabel zou eventueel ook kunnen.
          Kom ik toch op een tafel of processor die je met een i-Phone besturen kunt.
          Ik weet niet of de i-pad apps ook op een i-phone kunnen, als het slechts voor 2 kanalen
          is (is de BT niet stereo?) dan kan dit zelfs met een XTA DP 448 en daar is een i-Phone
          app voor €53,00? voor te koop.

Met een airportexpress erbij, heb je altijd je eigen wifi bij je en weet je (bijna)
          zeker dat jouw gear onderling communiceren kan.

Ik ben benieuwd naar allerlei oplossingen, inclusief complete systemen, rackmixers, geluidskaarten, digitaal en analoog, in alle prijsklassen.
          Tot 4 kanalen: XTA DP 448 met i-Phone bediening, is dan waar ik op/mee kom.

Verder schijn je met de TouchOSC app (€ 4,49) op je i-Phone ook Reaper te kunnen bedienen.
          Ook hier heb ik geen ervaring mee.
          Wel met Reaper, dat een aardige mixer aan boord heeft.

Hoop dat je er wat aan hebt, mee kunt.

grtz

Nes
          Last edited by NesCio01; 18-09-13, 12:20.
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• e-sonic
            • Aug 2004
            • 329

Ook hier is RDL labs een optie, link via facebook: https://www.facebook.com/RadioDesignLabs
            Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

ik denk dat een mymix http://www.mymixaudio.com/ of Aviom systeem hier de beste oplossing bied. is bijde niet draadloos maar wel een mooi compact controllertje met slecht 1 utp kabel
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 378

Laat een bevriende electro-hobbyboer effe twee faders in zo'n klein grijs bakje schroeven. Twee stereo kabeltjes eraan, in de inserties van de kanalen/subgroepen en klaar... Stuk degelijker, makkelijker te bedienen en het scheelt je de aanschaf van een X32 met Aviom-systeem (???)

Enigszins offtopic, maar ik blijf me verbazen over de adviezen die hier vaak volledig de bocht uit vliegen. De TS vraagt om een kastje met twee volumeschuiven om op afstand een muziekje en een microfoon harder en zachter te zetten. Binnen enkele reacties vliegen de digitale consoles en personal monitorsystemen je om de oren en mag er minimaal 4k afgetikt worden. Als ik op deze manier zou worden 'geholpen' in een winkel, zou ik er echt nooit weer een voet over de drempel zetten.

Ik vermoed dat we nog drie posts verwijderd zijn van het advies om er ook nog maar twee Prospect-kastjes bij aan te schaffen ;-)

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by Robert H
                  Enigszins offtopic, maar ik blijf me verbazen over de adviezen die hier vaak volledig de bocht uit vliegen. De TS vraagt om een kastje met twee volumeschuiven om op afstand een muziekje en een microfoon harder en zachter te zetten. Binnen enkele reacties vliegen de digitale consoles en personal monitorsystemen je om de oren en mag er minimaal 4k afgetikt worden. Als ik op deze manier zou worden 'geholpen' in een winkel, zou ik er echt nooit weer een voet over de drempel zetten.;-)
                  Hij vraagt toch echt een oplossing in alle prijsklassen... Dus zelf beter lezen?

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Twee stereo kabeltjes eraan, in de inserties van de kanalen/subgroepen en klaar...
                    Niet om hier nu een hele technische discussie te starten en geheel off topic te gaan,
                    maar insert werkt toch gewoon op 1 3-aderige kabel? (hot = in, cold = retour).
                    Vind dit trouwens wel een vernuft en uiterst voordelige oplossing!

Enigszins offtopic, maar ik blijf me verbazen over de adviezen die hier vaak volledig de bocht uit vliegen. De TS vraagt om een kastje met twee volumeschuiven om op afstand een muziekje en een microfoon harder en zachter te zetten. Binnen enkele reacties vliegen de digitale consoles en personal monitorsystemen je om de oren en mag er minimaal 4k afgetikt worden. Als ik op deze manier zou worden 'geholpen' in een winkel, zou ik er echt nooit weer een voet over de drempel zetten.
                    grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

.....

Ik vermoed dat we nog drie posts verwijderd zijn van het advies om er ook nog maar twee Prospect-kastjes bij aan te schaffen ;-)

0lalalalalala

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

De insert oplossing is echter bij de meeste kleine mixers ongebalanceerd. Als je hier dus flinke kabellengtes aan gaat knopen dan kun je op zijn minst verliezen verwachten.

Ts: al gekeken naar de verschillende opties ??

Comment

• Robert H
                          • Jan 2006
                          • 378

Originally posted by NesCio01
                          Niet om hier nu een hele technische discussie te starten en geheel off topic te gaan,
                          maar insert werkt toch gewoon op 1 3-aderige kabel? (hot = in, cold = retour).
                          Uiteraard, maar de TS wil een oplossing voor twee signalen, vandaar twee kabels.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

wat betekende VCA ook al weer? En hoe werkte het ook al weer?

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ook al is het een prima keus, de optie waar TS om vraagt zit er niet op.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...