Gebruik van dynamische EQ / effecten (Si Compact)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

In eerste instantie gebruikte ik twee kanalen. Later wat probeersels via een bus (post) en dat werkt iig geval handiger, principe blijft gelijk.

Mijn Si Compact heeft meer kanalen/faders dan inputs, dus een paar kanalen vrijmaken is geen probleem. Van de 14+2 mix-bussen zijn er meestal ook wel een aantal beschikbaar.

Ik heb in alle situaties geen fase-problemen kunnen waarnemen. Als ik een 2e kanaal daarentegen een minimale vertraging geef (1..3 samples = 0,02...0,06 ms) dan hoor je dat onmiddellijk.

Het samenvoegen van een kanaal met een bus geeft een iets ander resultaat dan 2 kanalen samenvoegen. 2e optie is iets "vetter", 1e klank neutraal.

Met een mix-bus is het nu overigens ook eenvoudig om over de totale mix een dynamische EQ toe te voegen. Lijkt me een interessant stukje gereedschap dat ik nog niet had ontdekt. Ik ga hier iig ook live mee experimenteren.
    Last edited by SH1000; 02-09-13, 18:09.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Eigenlijk is het heel simpel, als het resultaat je bevredigd is het prima.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by SH1000
        In dit specifieke geval waren zangeres, microfoonkeuze, zangtechniek een gegeven.

Bij hogere volumes/scherp bedoelde ik; als de zangeres zelf even gas gaf, ik in het mid-hoog echt moest corrigeren. Bij de rustige passages kwam ik dus in die frequentiegebieden wat te kort.
        Gillende keukenmeid noemen we dat. Tooske is er ook zo een (heb ik eens in de Gelredome moeten ondervinden)
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...