Geluidsssysteem voor galmbak

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

@Showband; dit is wel heel erg off-topic....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by showband
      Terwijl ik altijd met mij koptelefoon op bezig ben voor de buren. En aan een stuk door met de band met geluidsbegrenzing bezig moet zijn.

Misschien moet ik hier een los draadje voor opstarten. Want de kerken hebben niet de onredelijkheid door die ze aan het creeren zijn.
      nee- je moet eindelijk eens dat stof uit die antieke W-bins die voor 30 euro op MP staan blazen - met wat RandyRhoadstijd Ozzy

Comment

• dexter
        • Jul 2005
        • 433

Pff-topic
        @ ********: Welke kerken hebben dan nog net niet de Metalica norm? Ben wel eens benieuwd hoe het er aan toe gaat in zulke kerken en wat ze zoal organiseren.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Originally posted by MusicXtra
          @Showband; dit is wel heel erg off-topic....
          niet mee eens.
          Het is in dit forum gebruikelijk om mensen die vragen "hoe iets harder kan"
          Te wijzen op zaken die er verband mee houden.

dat de meeste kerken totaal ongeschikt zijn vor versterkte muziek en het dus beter en goedkoper kan zijn een theatertje af te huren dan alles te verbouwen. en dat naast de problemen IN de kerk er ook zaken rond de kerk spelen die aandacht behoeven lijkt mij zeer relevant.

Gewoon "met welke speakers krijg ik het hard zonder teveel galm" is toch een erg simplistisch verhaal en het keert maand na maand terug
          -"hoe kan ik monitoren in de kerk met al die knoertmuzikanten"
          -"ik krijg de zang niet goed bij het drumstel"

even korte greep:

Ik begin een trend op te merken. Jullie niet? Het eerlijke antwoord moet misschien eens komen:
          Als je met luidere muziek je kerkdienst wil doen. PRIMA! Maar dat is geen kwestie van "hoe zet ik alles harder"

Bij het beginnende bandjes en DJ's vragenuurtje hebben we daar geen probleem mee. En het is volgens mij gewoon beter advies.
          lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by dexter
            Pff-topic
            @ ********: Welke kerken hebben dan nog net niet de Metalica norm? Ben wel eens benieuwd hoe het er aan toe gaat in zulke kerken en wat ze zoal organiseren.
            diverse Baptisten-gemeentes - en ik schrok van de Marshall's achter de gitarist... Waar ik hoogstens een Boogie gedacht had stond gewoon een 4x12 buik op een 4x12 bottom. Moest ik met 4 usw's en 4 UPA's overheen.
            Last edited by Gast1401081; 26-08-13, 11:50.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Ik begin een trend op te merken. Jullie niet?
              die trend is er al langer, ik zie het al een jaar of 4 a 5.

Het antieke "op-je-knienen-en-je-bekhouden-en-doorbidden" geloof is grotendeels afgeschaft, daarvoor in de plaats is een nieuwe trend van JamesBrown kerken ontstaan.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Originally posted by dexter
                Pff-topic
                voorbeeld van de kerk op de hoek.
                (church of sion) locatie "city life"

foto's van dat feestje... eh dienst:

het reclamefilmpje van het pretpark.... de kerk

Mijn tante is hier 50 jaar terug nog getrouwd hihi.
                Ik vind het allemaal prima. Maar zou het slim vinden als een fractie van de investeringen in show en party in akoestische aanpassingen zou gaan om het aangenaam te maken voor iedereen. Dus ook de kerkgangers.
                Last edited by showband; 26-08-13, 12:10.
                lekker belangrijk!

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

Ik heb jaren lang vergelijkbare kerkdiensten gedaan in een kerk waar de galm enige seconden aanwezig was, en niet goed beheersbaar was.

Mijn advies is dan ook kijk op welke golflengtes de kerk resoneert en dus ook de galm meer "draagt" aan de hand hiervan kun je ook beter bekijken wat je nodig hebt.
                  Ook is het in een galmende zaal niet erg wenselijk om laag te gebruiken of als het wel per se moet dan liefst zo min mogelijk en zo ondiep mogelijk. En probeer zo weinig mogelijk te versterken.

Verder denk ik dat jij het vooral moet hebben van je spreiding met meerdere kasten en bij voorkeur wanden zo veel mogelijk ontzien en waar nodig demping plaatsen op de juiste afstand van reflecterende oppervlaktes van de galm.

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

In Paradiso kan het toch ook?
                    Heerlijk die stilte

Comment

• dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

@showband
                      Dit is toch geen kerk meer dit is een dance party zowat.
                      Kan begrijpen dat dit irritaties kan opwekken. Wat aanpassingen tegen overlast zouden hier wel op zijn plek zijn.
                      Silent disco of in dit geval silent church was hier een geniale uitkomst.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Ik ben allang blij dat er wat positief leven in de brouwerij is voor jongeren. (hoewel ik persoonlijk erg kritisch tegenover religies sta)
                        Ik heb van raplh een goede tip gehad.

En voor de rest heb ik liever dat iedereen wat toleranter wordt. Ook bij kerkklokken of de salah. En aub ook bij gewoon een lekker feestje met een band Er is al veel te veel verboden. De helft van de kiezers is vanaf 2015 50+ en het lijkt voorlopig alleen erger te worden met begrenzingen. Dialoog is de toekomst.

Maar dus ook de nadrukkelijk eerste poging om bij "hoe kan het harder in mijn kerk" te starten met de vraag of ze weten dat daar meer aan vast zit.

En dat ik kanttekeningen heb bij de complete winkelcentra die in turkse moskeen gebouwd worden en de kerken op amerikaanse leest die meer partycentrum zijn dan gebedsruimte. Moet je maar van me aannemen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

BluesBrothers - time -- (we're on a mission from ***) …

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

voorbeeld van de kerk op de hoek.
                            (church of sion) locatie "city life"

...zou het slim vinden als een fractie van de investeringen in show en party in akoestische aanpassingen zou gaan om het aangenaam te maken voor iedereen...
                            Tijdens een festival in Musicon (de buren van deze kerk) kreeg ik te horen dat het tussen 19:00 en 20:00 uur zachter moest omdat er dan een kerkdienst is. De boeker/planner had daarom een akoestische meidengroep geplaatst in dat uur

Maar ik denk dat we teveel aan het afdwalen zijn nu

Comment

• arjenv
                              • Mar 2012
                              • 77

Hallo Mkraats,

momenteel zijn er wat systemen op de markt, die, althans naar zeggen van de producenten, geschikt zijn voor galmbakken, of beter gezegd, specifiek gemaakt zijn daarvoor. Het betreft medium throw line array stes, zoals de aurora set van nova of de nieuw op de markt te brengen rcf NX24l a set. Of het wat is, geen idee, zou je zelf moeten uitproberen, goedkoop zijn ze in ieder geval niet.

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by arjenv
                                ........ zoals de aurora set van nova
                                Wss bedoel je de Aura-set? [klik]
                                De AF6 kost (voor zover mijn info juist is) ongv. €2700,=

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...