Demping van G subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nanko
    • Sep 2009
    • 17

Demping van G subs

Fijne forum vrienden,

Ik heb 4 G subs in mijn bezit gekregen.
    Nadat ik de opgeblazen speakers had verwijderd zag ik dat de kasten niet voorzien waren van dempingsmateriaal.
    Kan iemand mij vertellen of/waar dit dempingsmateriaal aangebracht moet worden?
    Volgens de te bouwtekening alleen tegen de achterkant?
    Tevens zou ik graag willen weten of de aangebrachte braces effect hebben op het geluid.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Check eens op www.speakerplans.com, daar zal vast veel info te vinden zijn over deze sub.
    Kijk eens op hun forum!!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

't Is niet heel handig om in twee subfora hetzelfde topic te openen....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• nanko
        • Sep 2009
        • 17

Dave,
        Daar had ik al gekeken en daar wordt aangegeven dat de achterzijde voorzien moet worden van 10 cm glaswol.
        Als ik dan op google naar de G sub zoek en dan de foto's bekijk dan zie ik deze nergens terug.
        En als ik dan bekijk dat de braces dan door het dempingsmateriaal voor een groot deel bedekt zijn vraag ik mij af of dit invloed heeft op het geluid.
        In ieder geval bedankt voor je reply.

Comment

• Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

De g sub hoef je niet te voorzien van wol. Dit is vrij nutteloos voor bass/subkasten die onder de 100 hertz hangen.
          Welke drivers heb je erin zitten?
          De braces hebben uiteraard effect op het geluid, deze zitten er om de kast niet uit elkaar te laten trillen en resonantie tegen te gaan. indien je ze weg zou halen klinkt de kast voor geen meter meer met een beetje volume.

Comment

Working...