Deq2496

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Deq2496

Op de laatste PA beurs kreeg ik een defecte DEQ2496 van Behringer. Het ding was simpel te repareren.
    Hoewel ik nog niet direct een extra processor nodig had, ben ik toch eens met de gebruiksaanwijzing aan de slag gegaan. Er blijft nog een vraag over. Wat is het grote verschil tussen GEC en PEC.
    GEC is een grafische EQ, in dit geval 31 banden. De PEQ is dan een parametrische EQ. Volgens mij kun je met beide dezelfde instellingen doen, dus bijv een stukje uit het frequentiespectrum bevoordelen.
    Wanneer gebruik je GEQ en wanneer PEQ. Wat is het specifieke voordeel t.o.v. elkaar?
    Dat de PEQ ook als feedbackdestroyer kan worden ingesteld is een ander verhaal.

Speaketech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Ik geloof dat GEQ meer processor vreet, waar de DEQ wat sneller / soepeler loopt.
    Is verder van oudsher een bloedgroepentheorieverhaal, sommigen willen 31 grafish, sommigen 4 of 5 bands parametrisch.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Een grafische EQ is een drilboor, een parametrische EQ een tandartsboortje.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
        Ik geloof dat GEQ meer processor vreet, waar de DEQ wat sneller / soepeler loopt.
        Is verder van oudsher een bloedgroepentheorieverhaal, sommigen willen 31 grafish, sommigen 4 of 5 bands parametrisch.
        DEQ (Dyn. EQ) is een andere functie, het is eveneens een EQ, maar afhankelijk van het audioniveau. Om maar een voorbeeld te noemen zou je dat kunnen gebruiken als fysiologische volumeregeling, waar bij op laag niveau de frequentiekarakteristiek wordt aangepast aan de gevoeligheid van het menselijk oor. Voor live toepassingen zullen er weer andere doelen zijn.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by MusicXtra
          Een grafische EQ is een drilboor, een parametrische EQ een tandartsboortje.
          Wat een mooie omschrijving, kan zo op een tegeltje

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

(C) Dre (oorspronkelijke bedenker)

Comment

Working...