RME Hammerfall probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giella
    • Nov 2009
    • 12

    #1

    RME Hammerfall probleem

    Hallo,

    Ik gebruik al jaren RME Hammerfall DSP Multiface als geluidskaart met Cubase 5.
    Sinds vorige week hoor ik ineens niets meer. Terwijl de kaart goed lijkt te werken;
    ik kan wel via de kaart tracks opnemen (dat kan ik checken met M-Audio Ozone, die heb ik er nog gelukkig bij)

    Midi I/O werkt ook prima van RME

    De mixer van de RME zelf (als ik op pictogram klik naast de klok in de taakbalk) laat gewoon output zien. De meters van de output gaan vrolijk op en neer.....maar ik dus niet!

    Instellingen in Cuabse is niets aan veranderd; routing klopt gewoon. En als ik andere outputs probeer, i.p.v. 1&2 prik ik de kabel in 3&4 van de RME (en dat natuurlijk ook aanpas in
    Cubase => vst connections) hoor ik ook niets.

    Als ik mijn koptelefoon in de RME prik, hoor ik ook niets.

    Ik ben a-technisch hoor, maar ik vind het erg vreemd.

    Heeft iemand een idee...?

    Groet,
    Giel
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Software verwijderen en herinstalleren (tussendoor computer uit- en
    aanzetten) wil voor sommige 'bugs' wel eens helpen.

    sterkte ermee.

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • giella
      • Nov 2009
      • 12

      #3
      Hallo Nes,

      Ik heb er aan gedacht, maar het lijkt erop dat de software goed werkt;
      ik kan audio opnemen en afspelen. Alleen ik hoor dus niets als ik iets afspeel.
      En dat terwijl Cubase en de mixer van de Multiface zelf laten zien dat er activiteit is op de output...

      Dat vind ik juist zo vreemd. Zal het opnieuw installeren van software dit probleem verhelpen??
      Kan het natuurlijk wel proberen.

      Giel
      Last edited by giella; 16-07-13, 17:39.

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Sja, ik kan natuurlijk geen garantie geven.

        Deze week had ik jouw probleem met een printer.
        die in IOS-mode normaal printte.
        Via VM-ware (XP-mode) printte deze de facturen uit
        het factureringsprogramma, maar enveloppen uit een
        tekenprog werden geweigerd.

        Na 2 uur was het probleem verholpen door boven beschreven
        solution.

        Of dit bij jou ook werkt?
        No lo so.

        Zitten er mute knops ergens?
        Kun je de uitgang routen?
        Staat de juiste kaart aangewezen?

        grtz

        Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          Waarschijnlijk een bitje/vinkje verkeerd om ergens, waarna het geluid ergens heen gestuurd worden waar geen hond zit te luisteren.

          Comment

          • giella
            • Nov 2009
            • 12

            #6
            Ik ben eruit...

            Ik heb ff "at random" op de preset knoppen gedrukt van de Hammerfall DSP Mixer en opeens had ik geluid! Ik snap niet dat de settings van de kaart zijn veranderd....daar klooi ik nooit mee.

            Maar nu werkt het weer

            Thanx,
            Giel

            Comment

            Working...