audio spectrum pc programma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koens
    • Aug 2009
    • 8

audio spectrum pc programma

Hey
    Ik ben op zoek naar een programma dat live en in realtime tijdens een optreden een weergave kan geven van het uitgaande geluid.
    Ik zie dit vaak tijdens optredens op een pc draaien, maar vind niet onmiddellijk wat ik zoek op het net.
    Kunnen jullie mij aub helpen.
    alvast bedankt!
    Koen
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Dit heet een Spectrum Analyzer, en daar zijn er toch echt wel een hoop van te vinden.

De meest bekende (en gebruikte) voor live-situaties is Smaart van Rational Acoustics.
    Tim

Comment

• koens
      • Aug 2009
      • 8

Bedankt voor je antwoord Tim
      groetjes
      Koen

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Waarom wil je graag deze visuele weergave van wat je hoort? Het is handig om je systeem uit te ruisen, maar tijdens de show zie ik het nut er niet zo van in. Waylon stond met pinksteren op ijfe (www.ijfe.nl), met een eigen tech met eigen DiGiCo tafel. Die tech had ook een laptop met interface en spectrum analyzer mee. Dat spul draaide mooi mee, maar ondertussen klonk de mix helemaal nergens naar, en was de geluidsdruk (bij de FOH tent) niet te harden. 150 meter verderop, ongeveer 110 meter na de laatste rij publiek, klonk het opeens wel acceptabel...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• zjeten
          • Mar 2003
          • 331

Hey dag Koen,
          Ik weet niet of je in Nederland of in belgie woont maar als je in belgie woont
          zal je hoogst waarschijnlijk ook dit tegenkomen.

Is een systeem om de geluidsdruk heel de avond te meten en te loggen.

Groeten,
          Jeffrey

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Denk dat je nu al 5 aanbiedingen per mail hebt gehad om je een opleiding te geven in meetsystemen voor geluid...
            Maar inderdaad, aangezien die dingen alleen maar werken voor klanten die denken dat er een vakman achter de knoppen staat zou ik me er niet druk om maken.

Ik ken namelijk helemaal niemand die die -vaak ook nog foute- gegevens correct interpreteert, al was het maar omdat er nog een speakerprocessor die data aanpast voor de versterkers.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Waar Smaart heel handig voor kan zijn tijdens een live event is het snel localiseren van feedback frequenties.
              Heb je feedback, even kijken op je scherm welke frequentie het is en die er vervolgens uitfilteren.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• peterwagner
                • Oct 2008
                • 317

Klopt, en zeker met de spectogram-functie.

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

Originally posted by MusicXtra
                  Waar Smaart heel handig voor kan zijn tijdens een live event is het snel localiseren van feedback frequenties.
                  Heb je feedback, even kijken op je scherm welke frequentie het is en die er vervolgens uitfilteren.
                  euhmm... daar heb je toch je gehoor voor? om te luisteren wat er gebeurt en er vervolgens naar te handelen?

Lijkt mij dat een serieuze engineer de diverse hertzen op gehoor kan onderscheiden en deze uit het signaal kan verwijderen
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by MusicXtra
                    Dan staat die sinus al 5 seconden te fluiten door je speakers ... Ik heb m'n masters dan al dicht.

Comment

• peterwagner
                      • Oct 2008
                      • 317

Originally posted by MacGyverSounds
                      Dan staat die sinus al 5 seconden te fluiten door je speakers ... Ik heb m'n masters dan al dicht.
                      als je bij een beetje feedback al je masters dichtdraait maak je je niet echt populair bij de muzikanten denk ik zo.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Normaal heb ik wel aardig in de gaten wanneer het tegen het feedback punt aan zit.
                        Kwestie van op je scherm kijken en op dat moment voorzichtig de fader omhoog schuiven, dan zie je hem aankomen zonder dat bij iedereen het bloed uit de oren komt. Hoef je dus niet 5 minuten lang een gierende sinus voor door je systeem te jagen.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by peterwagner
                          als je bij een beetje feedback al je masters dichtdraait maak je je niet echt populair bij de muzikanten denk ik zo.
                          Lol- heb ook erg weinig feedback, hooguit dat zangeresje dat de mike weer lekker in de monitor last hangen..
                          Maar 130 dB fluittoon is erger dan een muzikant die chagrijnig is ...

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Lol- heb ook erg weinig feedback, hooguit dat zangeresje dat de mike weer lekker in de monitor last hangen..
                            Wanneer datzelfde zangeresje totaal geen volume in haar stem heeft en de microfoon ook nog eens naast haar mond houdt is het zo gebeurd.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Daarom is de navelhoogte het dieptepunt voor de zangers/zangeressen.

Sja, als dan het tasje naast de monitor staat en ze door de knieƫn gaat.......
                              tuuuuuuuuut voor de lipgloss.........

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...