Alternatief H3/H3+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Alternatief H3/H3+

Hallo,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor de Martin Audio H3/H3+.
    De reden hiervoor is de slechte levertijden en service die dit merk in Nederland heeft.

Ik zoek in de richting van de wat meer gerenommeerde merken, dus geen DAP, American Audio oid. Het is ook niet mijn bedoeling om een discussie over deze merken te beginnen.

De kasten zullen gebruikt worden voor buiten evenementen voor ongeveer 200 man, eventueel later aangevuld met nog 2 extra kasten.
    Voor grotere evenementen zullen andere kasten gebruikt worden.

Bij voorkeur niet actief en wel een touring editie, zodat transport goed te doen is.

Onder deze topkasten komen S218+ kasten te staan.
    Last edited by Podium Verhuur; 01-07-13, 15:45.
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Stuk compacter dan de H3 maar een erg leuke top: TW audio T-24
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Dank je wel ga er eens naar kijken, nooit eerder van het merk gehoord.

Dat hij compacter is, si natuurlijk alleen maar een voordeel.

edit: Ik ben er net achter gekomen dat dit verkocht wordt door Mworks uit Rotterdam, ik hele negatieve ervaringen. Vanuit ancient history toen we nog Cerwin Vega werkten. Ik wil verder niet bedrijven zwart maken, maar deze samenwerking was van hele korte duur.
      Last edited by Podium Verhuur; 01-07-13, 16:44.

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

De verkoper in kwestie kan natuurlijk een nadeel zijn. Doet verder weinig af aan het product, maar wel aan het totaalplaatje.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Ik heb de afgelopen weken een aantal x contact met de verantwoordelijke voor TW Audio bij MWorks (Okke van Dijk) gehad en kan je melden dat ik met hem geen negatieve ervaringen heb. Overigens heb ik in het verleden ook negatieve ervaringen met MWorks gehad.

Feedback is dealer voor het grootste gedeelte van NL.

Indien dat geen optie voor je is, kun je nog naar België (zit ook op Forum, kijk maar in KME vs. D&B-topic) en anders kun je Bernhard Würstner nog direct benaderen. Hebben ze geen problemen mee daar in Duitsland.

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Ik zou eens gaan kijken naar een EAW set. Waar men hiee buurt ook veel mee werkt is L Acoustics.. Hier zit ook de importeurhttp://www.audiobizz.nl er van..altans bij mijn weten. Heb ik erg goede ervaringen mee en hebben ook een verhuurtak. Zou zeggen ga er eens luisteren en praten..
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

Originally posted by Big Bang
              De verkoper in kwestie kan natuurlijk een nadeel zijn. Doet verder weinig af aan het product, maar wel aan het totaalplaatje.
              HEt moet voor ons gewoon ook een goed gevoel zijn voor een langere tijd, dus niet voor maar 3 of 4 jaar.
              En ik begin dus nu al met een negatief gevoel. Dit hadden ze zelf beter moeten realiseren een paar jaar geleden. Zij hebben het immers zelf verpest.

@outline: heel fijn dat je goede contacten eraan hebt overgehouden. Helaas vonden ze bij outline een paar jaar geleden dat ze me als een hoop vuil konden behandelen. Die ervaring hoef ik niet nog een keer. En feedback is natuurlijk vooral voor de consumenten, zelfs de zakelijk afdeling is kwa korting niet heel interessant.

@drbeat, ik heb al een afspraak om naar strijen te gaan l'acoustics om te gaan luisteren, maar stiekem weet ik al wat ik kan verwachten. L'acoustics is in mijn ogen gewoon een top merk. Maar ben bang dat het net boven mijn budget gaat.
              EAW ga ik mee eens over inlezen, ik heb hiermee gewerkt bij de bouw van een poppodium in Rotterdam, maar daar waren mijn ervaringen vooral dat het allemaal heel groot en zwaar is. Maar deze kasten waren niet echt nieuw. Volgens mij kwamen ze toen uit Waterfront.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Over BA is genoeg te vinden binnen het forum,
                en ik denk dat de service van Sander gewoon goed is.

Hiernaast is het een budgettaire kwestie.
                Naast genoemde merken zou ik o.a. ook eens kijken naar:
                - Cadenbach
                - Nova
                - Logic Systems

Sterkte met zoeken.

Grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

Bedankt voor de adviezen. Ik kan alleen niet veel vinden op BA. Is dit een afkorting?

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by Podium Verhuur
                    Bedankt voor de adviezen. Ik kan alleen niet veel vinden op BA. Is dit een afkorting?
                    Is een afkorting van BrooklynAudio, helemaal uit Breukelen. Sander heet hier op het forum MusicXtra.

Meteen ook even wat andere ideeën : Meyer UPA / UPQ, TW-audio, en D&B C-series.
                    Voordat ik beschuldigd word van discriminatie. En het commissariaat van de media natuurlijk te vriend houden.

Comment

• Podium Verhuur
                      • Mar 2012
                      • 480

Bedankt voor alle merken, maar hebben jullie ook ideeën over een specifieke kast?

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by Podium Verhuur
                        Bedankt voor alle merken, maar hebben jullie ook ideeën over een specifieke kast?
                        Oh, zeker. De UPA en de UPQ zijn echt wel de top, de BA Prospect moet je gehoord hebben, en ik heb ooit een setje D&B uitgescholden voor UPA. ( voor de minder intelligenten onder ons : dat is het grootste compliment dat die set ooit van me kon krijgen)

Ik zou voor TW zeker een beursje ergens opzoeken, daar zou ik rechtstreeks de fabrikant benaderen.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

qua uitwisselbaarheid en sound is de D&B wel prettig. Er is ook een hele grote gebruikersbase van.
                          Je kan er zo ergens eens een setje van huren om het eens te proberen. Of om je set aan te vullen als het eens nodig is.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

Originally posted by MacGyverSounds
                            Ik zou voor TW zeker een beursje ergens opzoeken, daar zou ik rechtstreeks de fabrikant benaderen.
                            Waarom zou je in ***snaam naar een beurs gaan (waar ze meestal geen lawaai mogen maken), of een fabrikant in het buitenland gaan lastigvallen om een luidspreker te beoordelen, als er in de buurt een distributeur zit die die dingen heeft staan en met kennis kan demonstreren?
                            In Frankfurt op het Concert Sound Area kan je de T24 wel eens horen voor amper een paar minuten, das al iets, maar het zelf testen/gebruiken, zal je toch echt wel een beter beeld geven.
                            Ze zijn daar heel vriendelijk in Duitsland, en zullen je graag alle info bezorgen, maar ook meteen doorverwijzen naar hun distributeurs.
                            Voor Nederland is dat M-Works (Okke van Dijk).
                            Voor België en Luxemburg is dat Euro P.A. (Peter Vanhove)
                            Wij hebben alle TW AUDiO kasten in veelvoud staan ter demo/test, dus zo heel moeilijk kan het niet zijn toch.
                            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Podium Verhuur
                              • Mar 2012
                              • 480

Ik wil even melden dat de leverancier onverwacht toch heel erg zijn best heeft gedaan om een oplossing te vinden voor het onstane probleem.
                              Door diverse omwegen is het mogelijk om de gewenste kasten toch op tijd te leveren door contact te hebben met een leverancier in het zuiden van Europa.

Door de service en oplossing is de vraag in dit topic komen te vervallen.

Comment

Working...