Link en rechts heb ik opgevangen dat een Delta nogal storingsgevoelig is..mareh hier heb ik nog geen last van gehad...Mensen die hier wel problemen met hebben???...o ja ik gebruik mn in combinatie met een yamaha 2408 monitor tafel..zijn hier ook nog bepaalde vervelende eigenschappen waar ik om moet denken???
Soundcraft Delta
Collapse
X
-
Delta is geen slechte tafel,... maar inderdaad erg storingsgevoelig en ben niet echt kapot van de toonregeling. Het is een goede mixer voor z'n geld.
Groeten,
Jeroen
<-= Klik voor de sites -=>Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo -
Heb overlaatst op een zomerfestivalletje op een 24-kanaals Delta DLX gemixed.
Erg handige tafel, en qua klank ook heel goed, maar toch enkel problemen mee gehad. Opeens midden tijdens een van de optredens viel alle monitor en effecten weg. Was gelukkig op het einde. Ze hebben nog een tweetal nummers zonder monitor gespeeld.
Juist voor een ander concert viel ineens de muziek weg en kwam er een steeds in toon stijgende fluittoon door de boxen. Nadat de tafel even had uitgestaan werkte alles weer... Heb ooit een juist hetzelfde meegemaakt met een K3.
mvg,
johan
Comment
-
Wij hebben al een kleine 10 jaar een Delta nooit echte storing mee gehad, maar alleen wij gebruiken hem, hij wordt bijna nooit verhuurd en redelijk onderhouden. Enige wat ons ooit overkomen is een uitgefikte connector op de print van de voeding, dit kondigde zich aan door vreemde kraakjes, alles vast gesoldeerd ook dezelfde connnector in de tafel op de masterprint, nooit geen last meer van gehad.
Wat betreft de toonregeling, ik vind hem prima, natuurlijk klinkt een Midas of Crest beter, maar daar betaal je dan ook voor.
De 2408 heeft één ding waar je mee moet oppassen, dat is de 20dB verschil in de pfl van je kanalen en afl van je groepen, de toonregeling is typisch Yammie, niet mijn favoriet.
It's only Rock 'n' Roll
But I like it
Grtz,
Bert.It\'s only Rock \'n\' Roll
But I like it
Grtz,
Bert.Comment
-
Eehh Bert,
Denk je wel even aan je fader gain van je kanalen en de groepen.
Dan redt je 20 db verschil wel, maar ben je niet zo slim aan het mixen.Comment
-
zo bedoelde ik 't niet, als je afluisterd op een behoorlijke monitor met een hoog volume, en je schakeld van afl naar pfl, dan is er 20db verschil, een snare kan dan plotseling heeeeeeel hard klinken als je ff niet oplet, vraag 't onze monitor mixmeneer maar, die is met bij de dokter terecht gekomen.
It's only Rock 'n' Roll
But I like it
Grtz,
Bert.It\'s only Rock \'n\' Roll
But I like it
Grtz,
Bert.Comment
-
A : het pfl=afl klopt . scheelt een bult herrie.
B : 1x per jaar uit elkaar halen en schoonmaken.
C : uitvallende kanalen is de schuld van losse connectoren onder je printje
D : rondzingen is een ouwe truc op : sloop de talkback mic eraf. Klaar is klara.
Verder is soundcraft een super tafeltje.
Van die dingen...OfneetthanComment
-
Het is erg belangrijk de tafel goed schoon te houden en regelmatig schoon te maken. Heb zelf nooit problemen mee gehad zat bij ons in de verhuur. een collega heeft de zelfde en hij heeft constant problemen ermee. Hoe dat komt? als iemand het weet mag hij het zeggen!
Comment

Comment