Ad systems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Ad systems

Iemand al ervaring met AD Systems Touringsub en de Stium top en de Impuls NT4 versterker ?

Ben benieuwd naar de ervaringen. Kga binnenkort een demo luisteren. Schijnt een serieuze set te zijn.

Is het te vergelijken met de RX212 set ? of heeft deze set meer ballen ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Ik heb de set nu paar maandjes in gebruik, enorm veel plezier van.
    Is wel een paar stapjes beter dan de RX212. Zeker gezien de enorme headroom van de top.

Comment

• grunnen
      • Sep 2008
      • 18

Groove Station speelde afgelopen zondag in Castricum over door
      Parasound geleverde speakers van AD Systems met per kant: 2x Touringsub
      en Stium topkast. Controllerinstellingen als volgens AD Systems.
      Vergeleken met hun gig van vorig jaar over de per kant 1x 120kg zware
      Apogee 3x3 fullrange kast op 2x Martin S218 subs klonk de AD set rustiger.
      Het laag van de AD's had een mooiere "oempf". De juiste sub voor die band.
      Deze "oempf" kwam ook naar voren tijdens de line arrays vergelijk op de
      afgelopen Musikmesse in Frankfurt. Hmmm... consequent. Wat was mooier?
      Het hardere Apogee geluid of het wat rustigere van AD? Smaak... en daarbij
      hadden we de ervaring dat de Apogee set beter klonk als je gewoon meer gas
      gaf. Maar ja. Beide keren mochten we niet harder draaien dan 90 - 95 dB(A).
      Appels en peren vergelijken? 'n Beetje ... Maar. De band was beide keren
      hetzelfde en het maximaal toegestane geluidsniveau ook.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Zucht...
        http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...ems-stium.html

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Originally posted by Rolandino
          Iemand al ervaring met AD Systems Touringsub en de Stium top en de Impuls NT4 versterker ?

Ben benieuwd naar de ervaringen. Kga binnenkort een demo luisteren. Schijnt een serieuze set te zijn.

Is het te vergelijken met de RX212 set ? of heeft deze set meer ballen ?
          En ? Al geluisterd ?

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Ik heb de set beluisterd maar was niet erg onder de indruk. Set klinkt goed hoor dat bedoel ik niet maar had er meer van verwacht. Set stond opgesteld met 2 subs per kant met de top erbovenop. Set klonk open en sprankelend en had onderin net iets meer ballen dan de Rxs set maar niet wat ik zoek. Pas toen er 2 extra subs in het midden erbij aangezet werd begon het voor mij pas te klinken. In vergelijking met bv een X-sub per kant vond ik naar mijn mening de 2 Toursubs tekort komen wat weer recht getrokken werd door de 2 subs erbij te betrekken. voor mijn gevoel geven 2 X -subs meer druk dan 4 Touring subs. Over de toppen valt weinig te zeggen klonken ook erg clean, en in vergelijking met de Rx212 top net iets meer hoog en zeker in grotere ruimte meer verstaanbaarheid.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...