Fortarock

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Te zacht is naar mijn mening ook slecht, op die manier beleef je de muziek niet echt en is ieder kuchje van de mensen om je heen al hinderlijk.
    De Vrienden van Amstel Live vond ik bijvoorbeeld ook te zacht voor het mooie, schat dat het niet boven de 85 dBA uit is gekomen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mrVazil
      • Mar 2010
      • 330

Ik vond het bij sommige bands idd te zacht. Maar ik heb op diverse plaatsen op het terrein gestaan en het was gewoon erbarmelijk. Aan de delay toren idd van minstens twee bronnen geluid en reflecties. Ik kan geloven dat een mixer al eens een slechte dag heeft, maar dat enkel de mixer van rammstein een goede dag heeft lijkt me dan weer minder waarschijnlijk. Bovendien was de set op de tweede openair set of te klein of veel te zwaar gelimit, als je acht kasten line-array onder elkaar hangt mag je toch echt wel verder als 20 meter een goed geluid hebben.

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Originally posted by mrVazil
        Was er nog iemand op fortarock afgelopen weekend? Persoonlijk zo ongeveer het slechtste geluid dat ik ooit op een festival gehoord heb. Enkel bij headliner rammstein was het deftig. Op mainstage kon je de helft van de tijd niets horen (kan wel aan de wind gelegen hebben, maar was echt overal slecht geluid, waar je ook ging staan). Op het andere openluchtpodium kwam het systeem maar net halverwege de weide, en zelfs vanvoor stond het niet hard genoeg. In de tent was het redelijk.
        Als het overal slecht klint is er wel over nagedacht.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

T'is niet voor nix dat 'die jongens uit Maarssen' bij Nexo gaan luisteren!!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by mrVazil
            Aan de delay toren idd van minstens twee bronnen geluid en reflecties. Ik kan geloven dat een mixer al eens een slechte dag heeft, maar dat enkel de mixer van rammstein een goede dag heeft lijkt me dan weer minder waarschijnlijk.
            Maar was dan het probleem van de delay torens ook in 1 keer opgelost? Dat lijkt me sterk? Of de juiste processing werd pas ingeschakeld bij rammstein...

Dan lijkt het bijna alsof het bedoeld was om rammstein van beter geluid te voorzien zodat deze er bovenuit stak.
            Tja, en als dat het geval is, kijk ik daar nog niet eens zo van op, "vroeger" werden dj's die door de organisatie niet eens bedoeld waren als achtergrond muziek ook vaak terug gezet, soms ook met een limiter erop die alles plat drukte. Sta je dan als dj, als de organisatie vraagt om het feestje aan de gang te houden.

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Originally posted by jadjong
              Als het overal slecht klint is er wel over nagedacht.
              +1!

Constant coverage haha
              There is no substitute for imagination

Comment

• gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

Originally posted by MusicXtra
                Te zacht is naar mijn mening ook slecht, op die manier beleef je de muziek niet echt en is ieder kuchje van de mensen om je heen al hinderlijk.
                De Vrienden van Amstel Live vond ik bijvoorbeeld ook te zacht voor het mooie, schat dat het niet boven de 85 dBA uit is gekomen.
                Waar stond je? Over het algemeen wordt daar wel tussen de 98 en 105 aangetikt, afhankelijk van de act.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik stond zo ongeveer in het midden tussen beide podia in, 98 is zeker niet gehaald, denk dat het niet boven de 90 is geweest.
                  Was daar bij het extra concert.
                  Het geluid was op zich prima in orde maar had een dB of 6 harder gemogen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gertgeluid
                    • Dec 2006
                    • 520

Originally posted by MusicXtra
                    Ik stond zo ongeveer in het midden tussen beide podia in, 98 is zeker niet gehaald, denk dat het niet boven de 90 is geweest.
                    Was daar bij het extra concert.
                    Het geluid was op zich prima in orde maar had een dB of 6 harder gemogen.
                    Welkom bij de matinee. Op last van de organisatie werd daar een limiet van 95 dBa Leq (5 minuten dacht ik) gehandhaafd vanwege de vele jeugdige bezoekers. Daar heeft niet iedereen zich aan gehouden

Comment

Working...