MX8000 vu meter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FOHje
    • Mar 2013
    • 60

MX8000 vu meter

Hallo beste forummers,

Ik zit al een tijdje te denken om een led meterbrug te maken voor mijn paneel.
    Tot ik de behringer mx8000 tegen kwam.
    toen dacht ik, wat als ik die balk koop en die zou aansluiten op m`n paneel.
    nou weet ik dat er vier van die platte kabels aangesloten zit, maar kan ik die omsolderen tot 24 insert kanalen?

mvg. Marc
    Last edited by FOHje; 01-05-13, 12:20.
  • showband
    • May 2001
    • 4516

ik kan in ieder geval vertellen dat door een designfout die balk stoort als een kudde kangoeroes in het struikgewas.
    Bij een bevriende studio trok ik hem vroeger altijd tijdens opnames los. Dat verhoogde de feestvreugde enorm.

Ik weet niet of je hem los aan kan sturen maar plan in ieder geval wat afscherming en galvanische scheiding in.
    lekker belangrijk!

Comment

• FOHje
      • Mar 2013
      • 60

bedankt voor de reactie!

Ik was van plan om via de inserts een direct output te maken, en die naar de balk te sturen.
      gewoon een stereo jack naar mono jack kabel. en dan in de stereo jack de ring/tip doorlussen. (is dat gescheiden?)

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Dat is nogal wat soldeerwerk, kost een hoop pluggen, geeft kans op storing en je kunt je inserts niet meer gebruiken.
        Voordeel weegt niet op tegen alle nadelen in mijn optiek.
        Daarbij geef je door de vraag en het gebruik van de term 'van die platte kabels' al aan dat je kennisniveau niet heel hoog is wat de kans op fouten doet toenemen.
        Mijn tip is dan ook lekker een mixer kopen met VU meters erin of je erbij neerleggen dat ze er bij jou niet in zitten.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• FOHje
          • Mar 2013
          • 60

ja, oke
          maar wie zegt dat ik dat alleen zou doen??? en... pluggen zijn niet het probleem.
          alleen kan ik die kabels omsolderen naar jack? zou dat werken? want dan kan ik doorredeneren.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Waarschijnlijk zitten er connectoren in het apparaat.
            Je zult dus uit moeten zoeken welke pin welke functie heeft, waarschijnlijk loopt de voeding ook via de flat-cables.
            Het zal een heel gepruts worden daar de pinnen van de flat-cable in twee rijen op de print staat op 1/10" van elkaar, zie daar maar eens een flinke bos afgeschermde draadjes aan te solderen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• FOHje
              • Mar 2013
              • 60

hmm, oke

bedankt! kan ik verder....

Ik probeer toch dit ding te pakken te krijgen, gewoon lekker knutselen
              misschien dat ding uit elkaar halen en kijken waar die draden heen gaan.
              maar met niet de garantie dat het werkt.

bedankt!

mvg. Marc
              Last edited by FOHje; 01-05-13, 20:23.

Comment

Working...