Behringer ADA8000 - Presonus Digimax D8 op Yamaha O1v96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blauwsnavel
    • Jul 2006
    • 6

Behringer ADA8000 - Presonus Digimax D8 op Yamaha O1v96

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
    Als ik mijn Behringer ADA8000 en Presonus Digimax D8 aan sluit op mijn Yamaha O1v96VCM dan komt de D8 in de problemen. Flinke geluids pieken en (harde) storen de geluiden komen uit de D8.

Als ik ieder apparaat afzonderlijk aansluit op de mixer is er niets aan de hand, Maar beide samen gaat weer fout

De clock sturing komt uit de mixer.

Heeft iemand deze ervaring ook?
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Hoe sluit je alle precies aan ?
    Hoe heb je instelling van alle apparaten staan wat betreft clock ?

Comment

• blauwsnavel
      • Jul 2006
      • 6

Originally posted by MarkRombouts
      Hoe sluit je alle precies aan ?
      Hoe heb je instelling van alle apparaten staan wat betreft clock ?
      Ik heb hier https://plus.google.com/photos/11245...Oqiye-cv9GolwE een paar fotos staan

de setup en ook wat foto's van de instellingen

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

T-split in word clock bnc ?

Comment

• blauwsnavel
          • Jul 2006
          • 6

ja op die kruising zit een T-splitter, dat zou zo moeten volgens de D8 handleiding, er is ook geen andere mogelijkheid

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Je kunt de ADA8000 ook syncen via de ADAT kabels, dan heb je geen bnc splitter nodig.
            Waarschijnlijk zal het dan wel gewoon werken.

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

En heb je ook terminatortjes op de BNC's zitten?

Comment

• blauwsnavel
                • Jul 2006
                • 6

Ik heb het in het verleden wel eens met een eind weerstand geprobeerd. Ik heb geen idee of dat 'de' oplossing zal zijn. Ik zal het komende week even proberen.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Wanneer je met T-stuk(ken) werkt dien je terminators (eindweerstanden) te plaatsen bij wordclock.

Stond dat niet in die handleiding van de D8?

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Maar TS heeft een T-stuk naar 2 slaves. Hoe kan hij dan terminators plaatsen? Dat doe je alleen bij open einden dacht ik. De slaves sluiten zelf al af. Toch?
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• peterwagner
                      • Oct 2008
                      • 317

Als je ze split met een T-stuk wordt de impedantie lager. Misschien kan de d8 daar niet zo goed tegen en verwacht ie echt 75Ohm? En als je 1 van de apparaten via ADAT laat syncen en de ander via WC?

Comment

• RonaldH
                        • Aug 2009
                        • 274

Volgens de specs kan de D8 ook syncen via ADAT, de ADA8000 kan dat zeker, ik heb er ook 2 aan een O1V96 gekoppeld, geen probleem.
                        Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by vasco
                          Wanneer je met T-stuk(ken) werkt dien je terminators (eindweerstanden) te plaatsen bij wordclock.
                          Dit is natuurlijk de manier, als je 2 slaves hebt, dan plaats je op de plek van de terminator een 2e kabel naar de volgende slave, ook daar een t-stuk met wel de terminator. Als je maar een enkel kort kabeltje gebruikt gaat het ook wel zonder terminator. Met 2 slaves zou ik daar niet op gokken. Ik ga er hierbij wel vanuit dat er in de presonus ook geen terminator zit... Als dat wel zo is, dan de ADA8000 met t-stuk en de presonus direct.

Ik heb de ADA8000 in het verleden altijd met bnc wordclock gebruikt, met adat verloor deze wel eens de sync... (Was op een DM1000)
                          Last edited by DJ Antoon; 02-04-13, 20:07.

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Originally posted by peterwagner
                            Als je ze split met een T-stuk wordt de impedantie lager. Misschien kan de d8 daar niet zo goed tegen en verwacht ie echt 75Ohm? En als je 1 van de apparaten via ADAT laat syncen en de ander via WC?
                            Volgens mij klopt deze veronderstelling niet helemaal.... Ander zou je in een 10BaseT netwerk bv al heel snel tegen problemen oplopen...? (ik weet: 10BaseT is oud..., maar volgens mij vergelijkbaar met de techniek zoals die hier gebruikt word)

Comment

• peterwagner
                              • Oct 2008
                              • 317

Originally posted by jakkes72
                              Volgens mij klopt deze veronderstelling niet helemaal.... Ander zou je in een 10BaseT netwerk bv al heel snel tegen problemen oplopen...? (ik weet: 10BaseT is oud..., maar volgens mij vergelijkbaar met de techniek zoals die hier gebruikt word)
                              Ik heb hetzelfde probleem met WC zelf ook wel eens gehad. Het ene apparaat is er gevoeliger voor dan de ander. Ik heb het dus destijds opgelost met 1 apparaat te syncen via ADAT. En 10BaseT heb ik geen enkel idee van, nooit iets mee hoeven doen.

Comment

Working...