Betaalbare meetmicrofoon (evt. alternatief voor de Behringer)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Betaalbare meetmicrofoon (evt. alternatief voor de Behringer)

Mogûh,

Wie o wie heeft er ervaringen en/of advies voor me betreft een betaalbare meetmicrofoon. Dat is namelijk stap 2, nu er eindelijk een audio interface'je naar mij onderweg is.

De meest logische keus lijkt de Behringer ECM 8000, omdat (bijna-) iedereen ’t ding gebruikt en het schijnt allemaal prima te werken. Maar zijn er ook nog goede alternatieven voor die Behringer, zonder diep in de buidel te hoeven tasten? Een Duitse webshop bied onder andere:
    - The t.bone MM-1
    - Superlux ECM999
    - Superlux ECM 888 B
    - Peavey PVR 2
    - Presonus PRM-1
    - Dayton Audio EMM-6
    - DBX RTA-M

In principe voldoet de Behringer dus prima, maar als er voor een paar euro meer (-of minder?) wat beters te vinden is, dan hoor ik dat graag.

Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 29-03-13, 18:55. Reason: Paar micro's toegevoegd ;-)
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Welke audio interface heb je aangeschaft als ik vragen mag ?
    Qua micro's geen idee eigenlijk sorry .

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Dat mag zeker; een Roland UA-25. Voor vier tientjes inclusief verzending, haha.
      Je moet ergens beginnen zullen we maar zeggen.

Wat voor microfoon(s?) gebruik jij nu, Timo? Ben benieuwd naar je ervaringen.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Die zitten niet in het budget wat jij aangeeft . De mic's die ik gebruik komen uit een matched set van 6 x DPA4007 mics .
        Stand alone is 1 micro om en nabij de 1400 ex BTW maar in een matched set rond de 2000 ex per stuk .

Dit is de respons van alle 6 over elkaar gelegd .
        Is die audio interface om met smart te werken ? Ik kan je voorzichtig aanraden om TZT (hangt van jezelf af) de SMAART i/o te bekijken . In combi met smart heb je dan auto gain compensatoin wat inhoudt dat je alleen de gevoeligheid van de mic hoeft in te voeren (wel checken met een calibrator daar alle mics verlopen met de tijd) . Je kan dan zonder probleem je gains van de geluidskaart veranderen zonder dat je SPL waardes veranderen in spectrum mode .
        Bij meerdere SMAART i/o's krijg je wat typische manieren van aansluiten mbv usb hubs om alles werkend te krijgen ben ik bang .
        Ik heb er 3 en om dat naar behoren werkend te krijgen heeft 1 1/2 dag geduurd .
        Zodra alles ingebouwd zit en getest is post ik wel een foto .

De SMAART i/o accepteert iig externe phantoom wat betekent dat ik nu de stabiliteit en nauwkeurigheid van SIM3 kan combineren met de diversiteit van SMAART .
        Wordt alleen ff wennen aan de werkwijze die ik moet gaan hanteren bij gebruik van beide .
        Last edited by Timo Beckman; 28-03-13, 12:42.

Comment

• e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

ook een tijdje op zoek geweest als aanvulling op de type 1 exemplaren, qua budget komt er behringer, en dan microfoons rond de 300 euro. ik heb uiteindelijk voor de m4260 gekozen, een type 2 microfoon met een PTB listing, dus toegelaten voor de evenementen norm, de arbo en beperkt boa.... Zo wat een afkortingen bij elkaar....

Nog wel even laten ijken...
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

So far so good . SIM3/SMAART7/3 x Smaart i/o werken samen .
            Nu de rest nog....... :-)

mic's pakken het geluid van de radio en een 3tal papegaaien

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Tja, Timo, dat is inderdaad niet de bedoeling. Voor dat geld koop ik liever een mooie Land-Rover.
              Maar ik neem aan dat jij ook, in een ver verleden, ergens mee begonnen bent? Welke mic gebruikte je voor de DPA's?

Die interface is inderdaad voor SMAART. En ik heb nog wat freeware meetsoftware gevonden waar ik ook een beetje mee wil pielen.
              Hoe zit dat nu in mijn geval trouwens, zonder auto gain compensation?
              Worden die SMAART interfaces gevoed door de USB poort zelf? Want dan kan ik me het voorstellen dat je bij een x aantal gezeur gaat krijgen. Misschien dat een USB hub met eigen voeding daarbij kan helpen?

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Originally posted by 4AC
                Tja, Timo, dat is inderdaad niet de bedoeling. Voor dat geld koop ik liever een mooie Land-Rover.
                Maar ik neem aan dat jij ook, in een ver verleden, ergens mee begonnen bent? Welke mic gebruikte je voor de DPA's?

eigenlijk alleen maar dpa gebruikt eerst een 4006 daarna 4091 en in 2008 de huidige set aangeschaft

Die interface is inderdaad voor SMAART. En ik heb nog wat freeware meetsoftware gevonden waar ik ook een beetje mee wil pielen.

Zonder auto gain compensation (dus op een andere geluidskaart) gaat je spl level read out omhoog op het moment dat je de gain op je mic channel omhoog zet voor een goede meting .

Worden die SMAART interfaces gevoed door de USB poort zelf? Want dan kan ik me het voorstellen dat je bij een x aantal gezeur gaat krijgen. Misschien dat een USB hub met eigen voeding daarbij kan helpen?

Die hub heb ik hoe dan ook nodig om 3 kaarten naar de mac te sturen en het keyboard en de muis van de KVM console . 2 hubs om precies te zijn . Daar na nog klooien met de aansluit volgorde van de kaarten naar de hubs . momenteel werkt het door even te spelen met welke kaart op welke hub aan te sluiten . Duurde even voor dat ik daar achter was en heb feedback gegeven richting rational acoustics betreffende dit probleem . USB3 gaf bij sommige merken weer problemen dus werk nu met 2 sitecom usb2 hubs (usb3 van dit merk werkte niet) . Had verder niet echt tijd om verder te zoeken daar alles werkend moet zijn voor een cursus as. zondag en omdat het een beetje kostbaar is om elke x nieuwe hubs te proberen qua geld en niet minder belangrijk beschikbare tijd .

Mvg,

Teun
                en nu echt alles aan het werk mbv multi device transfer function . rtfm also goes for me :-)
                Last edited by Timo Beckman; 28-03-13, 15:07.

Comment

• kvdb013
                  • Nov 2010
                  • 337

Originally posted by 4AC

Mvg,

Teun
                  Mag ik vragen welke Freeware je gevonden hebt? Ben ook enige tijd opzoek geweest naar een programmaatje maar eigelijk nooit iets gevonden. Smaart oid is geen optie voor mij, daar het een hobby is.
                  Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Euhh, moet het allemaal nog proberen hoor, maar dit heb ik tot nu toe gevonden:
                    - Arta
                    - Room EQ Wizard
                    - SATLive
                    Zijn natuurlijk niet echt vergelijkbaar met SMAART, maar het is wel iets. Ik meende er trouwens nog meer te hebben. Ik kan ze nu even niet vinden...

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by 4AC
                      Euhh, moet het allemaal nog proberen hoor, maar dit heb ik tot nu toe gevonden:
                      - Arta
                      - Room EQ Wizard
                      - SATLive
                      Zijn natuurlijk niet echt vergelijkbaar met SMAART, maar het is wel iets. Ik meende er trouwens nog meer te hebben. Ik kan ze nu even niet vinden...

Mvg,

Teun
                      SATLive is niet gratis maar wel goed.
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Sat-live is vergelijkbaar met SMAART .
                        De reden om hier niet mee verder te gaan heeft te maken met windows en driver onzin die ik mezelf even bespaar .
                        Op mac draait alles wat met audio te maken heeft zonder probleem of het kost even uitzoeken en niet 4 weken zoals de laatste keer met windows

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Oké dit stukje tekst is ook handig: http://www.realtraps.com/art_microphones.htm

Denk dat in mijn geval de Behringer prima voldoet.

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Blijkt dus dat je heel veel geld moet neertellen voor een nauwelijks waarneembaar kwaliteits verschil.....
                            Ik heb zelf vier Behringers, vergelijken van deze vier levert nagenoeg geen verschil op.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

Originally posted by 4AC
                              Oké dit stukje tekst is ook handig: http://www.realtraps.com/art_microphones.htm

Denk dat in mijn geval de Behringer prima voldoet.

Mvg,

Teun
                              de mic of die fles . Voor mij dan die fles aub en verder zo min mogelijk behringer spul PROOST .

Comment

Working...