Vergelijkbare top met RCF 6001a

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LVG
    • Jul 2011
    • 152

Vergelijkbare top met RCF 6001a

Wij zijn aan het rondkijken voor vervanging van de RCF 6001a actieve 3 weg toppen

We zoeken een top die net zoals deze top redelijk verkomt en actief is

maar dan met het hoog wel op de goede hoogte wegens het stacken en het gewicht mag een stukje lager maar dat is geen must. Spreiding min. 60 graden per top.

En betaalbaar Toppen van 4000 euro per stuk zitten we niet op te wachten

Iemand een idee?

Iemand raarde mij aan om eens naar de JBL PRX635 te komen luisteren
    Iemand hier ervaring mee?
    Wel compact, actief en licht.
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Ik betwijfel of je wel vooruit gaat met een top als de JBL. De rcf kost het dubbele, en is hoorn geladen.
    JBL heeft dat schelle, rcf niet. Kortom; je gaat hierop achteruit.

En die 60 graden, is dat horizontaal of verticaal?

Dan nog 1 vraagje, waarom vervangen, en waarvoor wil je ze inzetten? Zijn prima speakers. Voor dat geld krijg je niet veel beters

Comment

• LVG
      • Jul 2011
      • 152

60 graden horizontaal. Ik wil qua spreiding ook met een enkele set afkunnen dus dubbel 18 sub met top er op. En als het groter is dubbele top en 2x dubbel 18" per kant.

Vervanging van de rcf 6001 is zeker niet voor de sound Maar meer voor de stackhoogte (is niet fijn bij deze kast)
      Als ze nou een soort van rcf 6001 opnieuw uitbrengen en dan met het hoog gewoon waar het hoord..

Wat ik vergeten te melden was, niet met line array kastjes aankomen zoals vele vetegenwoordigs mee aankomen.. Totaal niet makkelijk voor dry hire en in kleine zalen etc eerder last van dan genot.. Moet gewoon plug en play zijn sub neer zetten top er op kabels er in en gaan

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Waarom dan niet gewoon iets ( laten ) maken waarmee je ze op de juiste hoogte brengt?

In het uiterste geval bouw je de kast na, met de verhoging er al in verwerkt.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

ben je al bij db tech. langs geweest lucas ? Waar kwamen zij mee ?

Comment

• LVG
            • Jul 2011
            • 152

Vind ik geen fijn systeem en als je dan ook nog kijkt naar het gewicht wat de lucht in moet om hem op hoogte te brengen...

Gewoon een kast met hoog boven in, dat gaat het worden.. Nu nog de goede kast

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

EAW KF300 is misschien een optie voor je.

Comment

• LVG
                • Jul 2011
                • 152

Originally posted by dexter
                EAW KF300 is misschien een optie voor je.
                KF 300 is toch niet actief....? (versterker in de kast)

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Ik heb de PRX 635 gehoord...niks mis mee...2 XLF subs er onder en klaar...Wat ik uit de info begrijp, doen ze niet onder voor elkaar...Beetje jammer dat RCF te duur is in verhouding met de veel gebruikte merken..De kwaliteit is wel goed, maar de acceptatie minder, dus dan is het volgens mij beter om de prijs wat lager te houden..
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• mrVazil
                    • Mar 2010
                    • 330

je bedoelt gepowered, actief wil hier over het algemeen zeggen dat de filtering in een processor gebeurt en niet in de kast.

Comment

• LVG
                      • Jul 2011
                      • 152

Originally posted by mrVazil
                      je bedoelt gepowered, actief wil hier over het algemeen zeggen dat de filtering in een processor gebeurt en niet in de kast.
                      Idd actief of gewpowered net zoals de 6001 kast.

Comment

• LVG
                        • Jul 2011
                        • 152

Originally posted by Olaf Duffhuës
                        Ik heb de PRX 635 gehoord...niks mis mee...2 XLF subs er onder en klaar...Wat ik uit de info begrijp, doen ze niet onder voor elkaar...Beetje jammer dat RCF te duur is in verhouding met de veel gebruikte merken..De kwaliteit is wel goed, maar de acceptatie minder, dus dan is het volgens mij beter om de prijs wat lager te houden..
                        Olaf, 635 met 2 xlf subs er onder aan welke zalen kwa grote/ aantal personen zal je daarmee kunnen bereiken met coverbands etc?

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Dat weet ik zo nog niet...Maar ik denk dat een zaaltje van 450/500 geen probleem moet zijn...
                          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Die PRX 635 lijkt me toch op het eerste zicht niet van het niveau te zijn van jullie RCF.

Comment

• LVG
                              • Jul 2011
                              • 152

Originally posted by frederic
                              Die PRX 635 lijkt me toch op het eerste zicht niet van het niveau te zijn van jullie RCF.
                              Kun je dat nader verklaren Frederic?

Comment

Working...