Set van JB Systems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boaz
    • Mar 2013
    • 9

Ik ben deze avond op onderzoek uitgegaan en er hangen 4 van deze boxen op dit moment.
    Maar even iets anders, ik ben naar andere merken op zoek gegaan en vond dit wel iets beter passen (prijs/kwaliteit):
    (2x huidige boxen zie link hierboven)
    2x Omnitronic DX-1022 (link - klik)
    1x American Audio VLP600 (link - klik)
    Nu, is het mogelijk om dit allemaal aan te sluiten of wat voor opstelling raden jullie mij aan of moet ik andere boxen nemen ? Ik zou toch graag in totaal 4 boxen hebben

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Je zit met deze keuzes echt compleet aan de onderkant van de markt, normaal gesproken heb je voor dat geld slechts de aansluitkabels.
      Punt bij dit soort producten is dat je de specificaties niet met een korrel maar een complete zak zout moet nemen.
      Er zal geluid uit komen maar daarmee is ook echt alles gezegd, vergeleken bij de aanwezige kastjes ga je een mega stap achteruit in kwaliteit.
      Zou je dan ook adviseren om de bestaande installatie uit te breiden met dezelfde kastjes eventueel aangevuld met een subwoofer.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by MusicXtra
        Een beetje eigen denkwerk mag best hier op het forum.....
        En boxen hebben geen watt maar kunnen watts verwerken.
        Sja Sander, een box daar lagen onze zoons in. Beter om hier speakers te schrijven?

@TS: In het geheel is het maar net wat je wilt en wat je er voor wilt uitgeven.
        Is het voor het meelallen of is het om ervan te genieten? In het ene geval is
        ex equo uitbreiden van wat je hebt mooi genoeg. In het andere geval zul je
        wss er 1k per speaker bij mogen gaan tellen en er ook een betere amp aanknopen.

grtz

Nes

ps. Ik denk dat als je wilt genieten MusicXtra nog wel wat voor je
        heeft staan......
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Ik ben het er mee eens dat het slim is je speakers uit te breiden. Apart staat er om bekend prima producten te leveren.
          Koop nog 2 / 4 van die speakers er bij, en 1 of 2 subjes.

En dan natuurlijk de benodigde versterking, en vooraal niet met de 100 volt functie werken!!!

Comment

• Boaz
            • Mar 2013
            • 9

Dat van die 100V snap ik niet, maar misschien nog even laten weten, dit is de versterker die er nu achter hangt (ik weet het, behoort eigenlijk in de antiekshop). Welke versterker zouden jullie mij aanraden dan (als die moet verandert worden) ?
            En het systeem met subs snap ik niet, ik heb even een plattegrond gemaakt van de locatie. Kunnen jullie mij het nut van zo'n sub uitleggen en waar ik die dan het beste plaats ?

PS: op de plattegrond, is het 'kleine bijzaaltje' wel altijd open, maar zit alleen volk 2 à 3 keer in de week (wanneer het super druk is)

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

De speakers hebben optie om ze als 100 volt speakers te gebruiken. Dat houdt simpelweg in: Je kan heeel lange kabels leggen, en heel veel speakers op één versterker. Maar voor een café niet doen dus.

Versterker is inderdaad niet de nieuwste meer. Als je dit alles wilt gaan vervangen ben je wel heel wat kwijt. Is dus maar net de vraag of je dit wel wilt...

Een subwoofer is voor het stevige bas geluid. De bassen die je vooral in je borstkas voelt. Deze plaats je gewoon ergens in een hoekje op de grond. Kan achter een bank of iets zijn, geluid vind zich wel een weg!

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Een sub is voor de lage tonen.
                Kortweg kun je nu denken dat er
                een basgitaar meespeelt, met een sub hoor je
                deze ook echt spelen.

Ik weet niet hoe de huidige 4 speakers geconfigureerd zijn,
                maar ik kan me voorstellen dat er nu niet een echt mooi
                stereobeeld aanwezig is in de zalen.
                In de kleine bijzaal hangt 1 speaker zodat het geluid daar
                altijd enkel links of rechts is, in hoofdruimte kan er stereo aanwezig
                zijn, maar door de 3e speaker wordt dit wss overruled
                met 1 kanaal?

Met die versterker is, zolang deze nog werkt niets mis mee,
                enkel levert deze 2 x 15Watt en dat is wellicht wat weinig
                voor de ruimten?

Zelf zou ik zeker kiezen voor 2 speakers in de bijzaal en 2 tot 4
                in de hoofdruimte. Ook zou ik achter de toog een klein mengpaneel
                inbouwen, die de nieuwe 4 kanaals versterker aanstuurt.
                Met 4 kanalen heb je nl. de mogelijkheid om het geluid in de ene
                zaal harder te zetten dan in de andere, of zelfs uit.

Sterkte met zoeken en puzzlen!

grtz

Nes

Comment

• Boaz
                  • Mar 2013
                  • 9

Kunnen jullie me dan een voorbeeld geven van zo'n versterker die ik zou nodig hebben ? Dan kan ik in die richting gaan zoeken en dan gewoon nóg 2 van diezelfde boxen aankopen of andere (liefst andere, de huidige zijn nogal duur). En eventueel een voorbeeld van zo'n mengpaneel geven ?

Wat de sub betreft, ik heb gisteravond de bass-schakelaar op de versterker helemaal open gedraaid en zat wel wat bass in, dus daar wacht ik liefst nog even mee.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Boaz
                    liefst andere, de huidige zijn nogal duur
                    Als je € 158,- al duur vindt.....
                    Volgens mij wordt het tijd het budget te vertienvoudigen (is zeker niet overdreven) en er iemand bij te halen die er wel verstand van heeft.
                    Hier op dit forum kun je advies krijgen op gerichte vragen, we gaan je echter niet alles tot in het laatste detail voorkauwen, je mag dus best zelf gaan spitten in topics hier op het forum, googlen, kijken bij anderen, enzovoort.

Comment

• Boaz
                      • Mar 2013
                      • 9

Ik heb eens zitten rond kijken. Wat het budget betreft, liefst zo laag mogelijk (max. € 350). Zou het goed gaan als ik deze (set van 2) koop en dan als versterker deze (sorry voor de link naar de concurrent) en dit mengpaneel.

De boxen zijn ong. hetzelfde als die er nu hangen (50w AES / 16 Ohm)

Comment

• timmetje
                        • Dec 2012
                        • 424

Ik heb eens zitten rond kijken. Wat het budget betreft, liefst zo laag mogelijk (max. € 350). Zou het goed gaan als ik deze (set van 2) koop en dan als versterker deze (sorry voor de link naar de concurrent) en dit mengpaneel.

De boxen zijn ong. hetzelfde als die er nu hangen (50w AES / 16 Ohm)
                        Wat wil je bereiken met het vervangen van het huidige systeem?

Wil je simpelweg de boel vernieuwen, wil je naar meer geluid (beter verdeeld), wil je harder, wil je naar kwalitatief beter geluid?

Het lijkt er op dat jij gewoon iets nieuws wilt, maar daar ga je voor het door jouw gestelde budget gewoon spijt van krijgen. De Marantz versterker die er nu staat mag dan wel bijna antiek zijn, technisch gezien is deze beter dan de versterkers die jij nu op het oog hebt. Er is een reden dat het ding er al zo lang staat...

Als je simpelweg iets nieuws wilt: spaar lekker door en investeer over een tijdje in een degelijk systeem waarvan je zeker weet dat het over 5, 10 of zelfs 15 jaar nog probleemloos draait.
                        Last edited by timmetje; 17-03-13, 14:24.
                        Tim

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik begrijp het een en ander kennelijk niet, wanneer je in een kroeg 50 feestende mensen hebt zullen die allemaal regelmatig hun glas laten vullen, daar wordt immers het geld mee verdiend.
                          Op het moment dat je de muziek uit zet zal de tent binnen een half uurtje leeg zijn, hèt bewijs dat muziek een belangrijk onderdeel van het geheel vormt.
                          Een slecht geluid zal misschien niet iedereen direct opvallen maar zorgt er onbewust voor dat mensen zich minder comfortabel voelen, de omzet zal daardoor minder hoog zijn.
                          Een super klinkend systeem zorgt ervoor dat mensen langer blijven, meer drinken en er dus meer geld verdiend wordt.
                          Ga even uit van een budget van € 3500,-, daar koop je een net setje voor van 4 speakers en een versterker, dat setje gaat minimaal 5 jaar mee, 2 (feest) dagen per week dus 100 dagen per jaar, totaal dus 500 dagen.
                          Na die 5 jaar is het nog € 1000,- waard dus dat houdt in dat het systeem € 5,- per feestdag kost en de overige dagen niks, dat is dus een kwestie van 3 biertjes per feestdag meer verkopen om een heel net geluid te hebben.
                          Wanneer je nu voor € 350,- denkt de tent vol te krijgen met feestgangers raad ik je aan de verlichting ook gelijk te vervangen door TL buizen, komt immers ook licht uit en is een stuk goedkoper dan sfeerverlichting.
                          Daarbij komt ook nog dat dit soort prul setjes vaak geen lang leven beschoren is, kans dat het een keer stuk gaat is heel erg groot, is dat net aan het begin van de avond dan is de tent zo leeg en verlies je al meer omzet dan het hele setje gekost heeft.
                          Succes ermee.

Comment

• sjig
                            • May 2012
                            • 909

Sta volledig achter musicxtra en timmetje.
                            De versterker is beter, en levert waarschijnlijk nog meer geluid, dan de spl.

Ook met die dap speakertjes ga je weer een stap achteruit.

Spaar dan liever nog even door.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Zou het goed gaan als ik deze (set van 2) koop en dan als versterker deze (sorry voor de link naar de concurrent) en dit mengpaneel.
                              Beste Boaz,

Naar die speakers ga je niet luisteren, daar ga je echt hoofdpijn van krijgen.
                              Al ga je .flac draaien, je denkt echt dat je naar de slechtste kwaliteit mp3 luistert.
                              Het is echt zeker niet geschikt in de horeca.

#Raar maar waar krijg ik het gevoel hier uitgedaagd te worden?
                              #hoax?

grtz

Nes

Comment

• Boaz
                                • Mar 2013
                                • 9

Het is niet anders, ik heb een budget van € 350 - € 400 en ik moet daarmee het beste eruit halen, dit zal gebeuren door ofwel de huidige installatie upgraden ofwel een nieuwe installatie. Ik zou ook liever 10 keer zoveel uitgeven, maar dat is op het moment niet mogelijk, er zit volgend weekend een feest aan te komen, waarbij er lekker verdiend kan worden (carnaval). Tegen die tijd, moet ik het opgelost zien te krijgen. Ik hoef geen 3 of 4 duizend watt te hebben, maar gewoon dat ik toch een degelijk systeem heb, dat de boel goed kan trekken. Ik hoopte dat ze me op dit forum konden helpen...

Comment

Working...