bose panaray system controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

bose panaray system controller

Vrienden,
    ik schijn iets met een panaray te moeten gaan uitvreten. Maar aangezien de amps met ingebouwde controllers opgeblazen schijnen te zijn wil ik ff iets nabouwen in Soundweb, zodat het toch nog redelijk klinkt.

Wie heeft er een idee wat die system-controller nou eigenlijk doet? De crossover en subs geloof ik wel, maar voor een 502 en 802 ben ik erg benieuwd wat dat ding nou precies uitspookt...

mzzl
    g
    Last edited by Gast1401081; 09-03-13, 12:45. Reason: tekst was weggevallen....
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Een vriend van jou heeft binnenkort SIM2 staan . Meet de processor door en je weet het .
    Zodra ik alles in mijn nog binnen te komen rack heb zitten ga ik toch een keer zijn kant op dus of even wachten en met SIM3 doen of met SIM2 . Wat je wil .
    Kan ook met SMAART/SAT/Sys-tune dus als er iemand bij jou in de buurt zoiets heeft staan dan kan het.....

Verder hoop ik niet dat er all-pass 2 in de bose zit daar soundweb alleen all-pass 1 aan boord heeft

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

jaha, maar ik heb dat ding dus niet.... zat in een amp ingebouwd die opgeblazen is, volgens de sticker die erop zat, verder onderzoek is nog nodig.
      Ik verwacht dat al die speakers in dezelfde polariteit zijn aangesloten, waarna het dus alleen filteren is. De eindbak van Bose staat erom bekend dat die recht is, vandaar dat ik de filters ff in SW wil zetten, zodat de monteurs maandag er mee aan de slag kunnen.

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Die spec sheet geeft niet echt veel info maar goed
        http://pro.bose.com/pdf/pro/tech_data/panaray502abbex/td_panaray_502abbex.pdf

X-over punt ergens tussen de 130 en 155Hz (volgens de spec sheet die verder ook niet echt veel zegt maar goed)
        Even proberen denk ik . Schat in dat ze of LR2 of LR4 gebruiken maar staat dus nergens vermeld en is gokken . Eventueel but3 gebruiken maar is wederom gokken.....

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by MacGyverSounds
          Wie heeft er een idee wat die system-controller nou eigenlijk doet? De crossover en subs geloof ik wel, maar voor een 502 en 802 ben ik erg benieuwd wat dat ding nou precies uitspookt...
          Kort door de bocht is een 802 een mid kast, dus vooral het laag als ook het hoog wordt flink op getrokken. Ik geloof dat de curve ook nog een dynamische is, dus afhankelijk van het volume.

Vroeger hebben we het met een gewone eq wel eens proberen te imiteren maar helemaal hetzelfde werd dat nooit. (Echt A-B vergelijk) Bose noemde het toen ook een active equalizer, wat er precies active aan was weet ik dus niet, hij bleef altijd netjes op zijn plaats staan.

Je koopt ze voor weinig op marktplaats, dus als je het wil weten...

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by DJ Antoon
            Vroeger hebben we het met een gewone eq wel eens proberen te imiteren maar helemaal hetzelfde werd dat nooit. (Echt A-B vergelijk) Bose noemde het toen ook een active equalizer, wat er precies active aan was weet ik dus niet, hij bleef altijd netjes op zijn plaats staan.
            Gokje: Misschien dat er een multiband compressor in verstopt zit die wat compressie loslaat op het hoog en het laag, zodat het binnen het bereik van de speaker blijft?

Dat kan heel subtiel zijn, maar elke processor met een dynamische EQ kan het in principe nabootsen.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Zoiets zou het inderdaad moeten zijn, maar ik gokte op wat all-pass filtering om het ding arrayable te houden.
              Maar aangezien ze toch alleen maar als delay-systeem gebruikt worden kom ik er verder wel ff uit door wat te pielen...

Verdere data wordt zeer gewaardeerd, dat wel

Comment

• RonaldH
                • Aug 2009
                • 274

Is er niemand in de buurt (of een verhuurder) die een digitale panaray controller heeft?

Dit 19" kastje kan alle mogelijke combinaties van Bose luidsprekers aan.

Voorzover ik weet zit er inderdaad iets van actieve EQ in.
                Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

Originally posted by MacGyverSounds
                  Zoiets zou het inderdaad moeten zijn, maar ik gokte op wat all-pass filtering om het ding arrayable te houden.
                  Maar aangezien ze toch alleen maar als delay-systeem gebruikt worden kom ik er verder wel ff uit door wat te pielen...

Verdere data wordt zeer gewaardeerd, dat wel
                  Wederom ap1 lukt wel met soundweb ap2 niet . Zou je dus BSS mee lastig moeten vallen . Ik heb het geprobeerd al een paar jaar terug maar kreeg een reactie in de orde van "all-pass filter? what's that"

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

laat maar, heb al gezien dat het filter dat je er optional bij kunt kopen geheel passief is, dus zo vreselijk spannend kan het nooit worden.

En aangezien laag en mid-laag toch van een groot systeem afkomen zet ik ze wel ff goed op tijd, en beginnend vanaf 500Hz, zodat het meeste filterwerk niet zo spannend meer is.

thx
                    g

Comment

Working...