EV Phoenix PX2181

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

EV Phoenix PX2181

Hoi Iedereen

Ik zit met een vraagje, ik heb plm10000Q settings voor de EV PX2181 subben gemaakt alleen ik wil deze limiten
    Ik kijk op de website van EV hoeveel Watt en Ohm deze zijn maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze 1000 watt a 4Ohm zijn ???Weet iemand hoe zit precies zit ?
    Weet iemand precies wat voor woofers hier inzitten hoeveel watt en ohm deze per woofer zijn ?, dan kan ik mijn isvpl limiter instellen

Alvast dank !
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De site van EV geeft een continu vermogen van 1000 Watt aan en een piekvermogen van 4000 Watt.
    Dat houdt normaal gesproken in dat je de amp op 2000 Watt moet limiten.
    Op zich geen vreemde waarde en dat de impedantie 4 Ohm is is ook niet vreemd, zitten er dus 2 8 Ohm drivers in.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Pipping
      • Aug 2010
      • 83

dus 2000 watt en 8 ohm per versterker kant aanhouden dan ?

Comment

• soundsystem
        • Aug 2011
        • 73

Nee, 2000W en 4 ohm.
        Deze kasten zijn 1000W op 4 ohm, zitten 2 woofers in van 500W, toch niet zo moeilijk?

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

en als je dat doet zorgen dat je schakelaartje achterop niet op dual staat... anders stuur je maar 1 18" woofer aan en dat gaat mis met limiter op 2000watt....
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• jppa
            • Dec 2006
            • 24

Originally posted by Pipping
            Hoi Iedereen

Ik zit met een vraagje, ik heb plm10000Q settings voor de EV PX2181 subben gemaakt alleen ik wil deze limiten
            Ik kijk op de website van EV hoeveel Watt en Ohm deze zijn maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze 1000 watt a 4Ohm zijn ???Weet iemand hoe zit precies zit ?
            Weet iemand precies wat voor woofers hier inzitten hoeveel watt en ohm deze per woofer zijn ?, dan kan ik mijn isvpl limiter instellen

Alvast dank !
            Als je nog niet weet hoe je deze kast moet aansluiten dan begrijp ik niet dat je hier settings voor de limiter voor hebt.
            In deze kast zitten twee DVX-18"speakers in met een vermogen van 500 watt. dus 1000 watt samen op 4 ohm.
            Wil je alle twee de speakers apart aansturen (8ohm) moet je de schakelaar achter op de kast op dual zetten en op pen1+en 1- een speaker aansluiten en op 2+ en 2- de andere speaker, op deze manier elke speaker met 1000 watt belasten.
            Zet je de schakelaar op paralel dan kun je met een versterker kant de kast 1000 watt belasten met 2000 watt versterker.
            Ik raad je aan om op deze kasten te gaan draaien met een goede luidspreker processor die is ingeregeld door een systeemtech die weet wat hij doet. Kost wel wat maar hij kan veel meer uit je set halen dan jij met de standaard settings. Neem anders maar contact op met ons. wij draaien al jaren met de complete set.

Comment

Working...