Vervangende versterker voor mij Crest 8001/9001

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janssen222
    • Mar 2013
    • 4

Vervangende versterker voor mij Crest 8001/9001

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een vraag.

Ik heb een aantal jaren een aantal Crest 8001 versterker in mijn bezit voor op het laag van mijn Acoustic Line systemen. (TSE Subs)

Ook heb ik voor mijn Infra subs een 2 tal 9001 versterkers in gebruik.

Dit werkt allemaal naar 100% tevredenheid alleen heeft 1 van mij 8001 versterkers onlangs de geest gegeven.
    Hij is nu ter reparatie in Belgie maar gezien de kosten die ik moet gaan maken wil ik nu tog maar eens de stap maken naar licht gewicht versterkers.

Maar dat wil ik wel gelijk goed doen.

Ben op dit moment test aan het draaien met:
    - I-tech 4000/6000/8000
    - Lab FP 6400/4000
    - Camco tecton 38.4/vortex 6
    - Kind NWX 5.0

Vanmiddag op het laag getest naast de huidige crest versterkers en hieruit bleek dat de Camco's e de Kind direct afvielen ( goede eindtrap maar valt in het niks met de andere opties)

Dan komt het "probleem"

De I-techs gingen het "hardst"
    De Labjes gingen ( naar mijn mening ) te strak laag geven.
    De Crest draaide zoals altijd prima en extreem laag maar missen de druk die je wel uit de andere 2 krijgt.

Ik ben fan van het laag van de crest versterkers maar weet niet goed wat nu te doen hierin vraag ik dus om hulp
    wat zouden jullie doen?

Morgen test ik de zelfde versterkers ook op het hoog
    hoop dat dit wat meer duidelijkheid verschaft
    wil namelijk wel graag bij 1 merk blijven.

Hoor graag wat jullie mening is
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Als ik uit jouw rijtje kiezen moet, ga ik voor de Lab.
    Strak en goed betrouwbaar.

Als ik mag toevoegen, dan zou ik zeker ook eens een
    MC2 eraan koppelen. Voor mij wint deze het van de Lab.

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Te strak laag heb ik nooit van gehoord, kan naar mijn mening niet strak genoeg zijn....
      Mijn advies is dus wel duidelijk; de FP6400's, zijn ook nog eens heel erg betrouwbaar.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Janssen222
        • Mar 2013
        • 4

Ik bedoel met iets te strak laag dat ik dat echte laag van een crest mis bij de labjes dat heeft de i tech weer meer
        Het betrouwbare van de lab is wel een groot voordeel
        hoe zit het met de betrouwbaarheid van de i tech ?
        wat ik ook vreemd vond bij de crown is dat hij bij 2ohm minder vermogen levert dan bij 4ohm terwijl dit bij de labjes juist andersom is !
        weet iemand hoe dit zit ?

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Ik zou toch maar eventjes die reparatie afwachten van die crest.
          Als die degelijk wordt hersteld kan je daar nog vele jaren plezier aan beleven.
          Zelfs al betaal je 1000€ om die degelijk te reviseren: daar koop je geen enkele gelijkwaardige versterker voor.

Als je dan toch zou een ander kopen, zou ik zeker voor Lab gaan.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by Janssen222
            Ik bedoel met iets te strak laag dat ik dat echte laag van een crest mis bij de labjes dat heeft de i tech weer meer
            wat ik ook vreemd vond bij de crown is dat hij bij 2ohm minder vermogen levert dan bij 4ohm terwijl dit bij de labjes juist andersom is !
            Ja hoor,

dat is geheel volgens de wet van Ohm of juist niet,
            afhankelijk hoe je het bekijkt.

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by Janssen222
              Als je beschikt over een afzonderlijke processor, zie ik niet in waarom je voor I-tech zou kiezen?

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Wat mij erg opvalt met overschakeling van dikke trafo amps maar geschakelde lichtgewicht amps is dat we zelf als gebruiker ook moeten bijleren en overschakelen..

De zeg maar digi amps in de pro range, labs, crown, ev, dynacord of de mc2 versterkers klinken erg zuiver en brengen kwa klankkleur niet meer zo veel mee dan de oude amps...die brengen vaak klankkleur en vervormingen mee en daarmee vaak ook de keuze van de amp.

Ik pleit er dan ook voor om eens de volledige set tegen het licht te houden en ook te testen met een goede processor, en de verschillende amps.

Bij het bedrijfje waar ik wel eens help en inval bij zieken hebben we twee jaar geleden voor hetzelfde gestaan..veel luisteren, mee op een klusje, grote klus, kroegje, enz. We merkte al snel dat als we actief speelde en goed proceste er met de labs zo veel meer uit te halen was...mc2 ken ik niet persoonlijk maar de labs FP6400 waren beter in sound dan de dynacords waar we mee stopte..

Blijf luisteren en ga voor jou beste oordeel kwa geluid...en denk misschien in je achterhoofd al aan hoe en wat in de toekomst...trek het breed en zoem in op jou belangrijkste eisen.
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Lees het topic maar eens door over digitale amps, de ervaring bij de amp testdag was unaniem dat analoge amps over het algemeen erg kleuren.
                  Als je dat gewend bent lijkt het alsof er minder laag uit een digitale amp komt maar uiteindelijk geven die gewoon weer wat er in gestopt wordt.
                  Uitzondering hier was de Bose amp, die klonk verassend 'digitaal'.

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Was dat topic aan het zoeken,m er bij te linken...zouden ze een Stickie van moeten maken van dat topic en eens in de x aantal jaar herhalen.

Jammer dat de sub dag nooit is doorgegaan....wie weet komt die nog eens..

Voor live muziek is het in ieder geval echt een verbetering en voor je rug....
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Janssen222
                      • Mar 2013
                      • 4

Hallo
                      merk aan de reacties dat de lab het meeste voorstanders kent op dit forum

Tot nu toe moet ik zeggen dat ik met testen meer onder de indruk was van de i tech
                      ga vanmiddag dezelfde versterkers testen op mijn topkasten
                      - acoustic line :
                      - K2
                      -tke212
                      -tke4030
                      -tsm15/10
                      - nexo ps15

dan ben ik benieuwt naar het klank verschil tussen een crown en een lab
                      even voor de duidelijkheid gebruik 1 en dezelfde processor voor de test ( xillica 3060)
                      dus bij de i tech niet de ingebouwde processor

Ben benieuwt zou mijn bevindingen laten weten

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Hier alsnog het linkje.

Comment

• Janssen222
                          • Mar 2013
                          • 4

Vanmiddag druk geweest met het testen van de eindtrappen op de topkasten !

heb de lab 3400 en de crown I tech 4000 langdurig en op verschillende topkasten getest

zal wel een hele boel commentaar krijgen als ik ga zeggen dat ik de lab beetje tegen vond vallen!

Volume is te gek van zowel de itech en de lab
                          de itech heeft wel meer vermogen dus deze gaat wel wat harder maar daar gaat het mij niet echt om

Maar ik vind de lab wat netjes klinken ( zeker in rock en wat stevigere muziek)
                          kan het lastig uitleggen maar netjes komt het beste in de buurt !
                          was wel echt onder de indruk van de vocale uit een lab !

onze keuze is gevallen op de I-tech
                          komen nu 4x de 4000
                          2x de 6000
                          2x de 8000 ( echt een beest van een eindtrap )

de 9001 wil ik graag behouden
                          maar de 8001 versterkers zullen verkocht gaan worden

de kind nwx 3.4 zullen bij ons als monitor versterkers gaan dienen .
                          De camco tecton zullen gewoon op onze nexo ps15 setjes blijven draaien.

ben benieuwt wat jullie hiervan vinden

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Als dat je keuze is heb je een dijk van een versterker hoor. En mijn inziens is de keuze tussen de aangehaalde versterkers louter smaak van de aanschaffende partij...

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

Dat een ampje netjes klinkt.... en zo weinig mogelijk kleurt... dat wil je toch juist?
                              Je hebt immers een processor en mixer.. met alle mogelijkheden om je sound zo te kleuren zoals je zelf graag wilt...
                              Je amp moet juist gewoon versterken... niet kleuren! Dat wil je zelf doen!

De eerste series itech 4000 hoor ik toch wel wisselende verhalen over... de nieuwe HD's schijnen wel weer helemaal top! te wezen.
                              Verder is er natuurlijk weinig te zeuren.. Een bak vermogen bij een gering gewicht.. kwaliteit verder is ook wel bewezen!
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...