Opstelling rx118's met rx212/75

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brammh
    • Mar 2006
    • 11

Opstelling rx118's met rx212/75

Hallo,
    vraagje over de opstelling van een EV rx set in een cafe / podium zaaltje (max 130 bezoekers).
    Ik heb 4 rx118s, en 2 rx212/75's.
    Voor optimaal podium ruimte is de meeste gunstige opstelling, per kant een rx118 met een rx212 erop, en dan midden voor het podium de overige 2 subs horizontaal.
    Maar ik kan me voorstellen dat het koppel technisch beter is om per kan 2 subs op het podium te plaatsen met daar de rx212 op. Of is dit onzin?
    p.s.: ik heb geen ruimte onder het podium(pje).

Wat adviseren jullie? Moet ik me niet te druk maken en gewoon de optimale podium ruimte benutten, of toch maar meer hout op het podium en gaan voor een beter geluid.

thanks!
    bram
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Lijkt me dat 4 enkel 18" subs behoorlijk overdone is voor deze situatie.
    Los daarvan is het een prima plan om midden voor het podium een centercluster van twee subjes neer te leggen, daarmee krijg je een mooi verdeeld sub zonder vervelende knopen en buiken. Wel moet je de centercluster apart processen, de time-alignement klopt niet met de speakers op het podium.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Inderdaad wel heel erg overtrokken setje! 2 subs thuis laten en gewoon links rechts stacken en klaar is Kees.

Comment

• brammh
        • Mar 2006
        • 11

Ervaring in deze zaal heeft me geleerd dat dit niets te veel is.
        Bedankt voor jullie reacties!

gr bram

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Ben je tevreden over deze subs ??? ik wil van de mijne af ..............
          Spijt dat ik ze heb gekocht. Toppen zijn prima !

Vindt de subs niet drukken en weinig sub ( stampen wel goed )

Kzit te dubben dat ik xsubs moet nemen ipv de 118s

Vindt 2 subs onder 212 top weinig laag hebben maar das mijn mening.
          Last edited by Rolandino; 28-02-13, 21:12.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Rolandino
            Van die hele RX set vind ik de subs nou net het beste, wanneer twee subs een top niet bij kunnen houden denk ik dat er iets heel erg mis is met de time-alignement, dan kun je doen wat je wilt maar dan werken ze elkaar gewoon tegen.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Subs stampen goed maar weinig sub ............. is een echte beukset.

Gebruik de instellingen van EV op een DCone
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Gebruik de instellingen van EV op een DCone
                Daar zit dan waarschijnlijk het probleem.....
                Er zijn verschillende bedrijven die met heel andere merken werken maar wel de RX118 subs hebben, dat is niet omdat ze niet goed zijn.

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

Kan misschien zijn dat de beste man een voorliefde heeft voor veel laag en dat hij dit mooi vind of dat er een polariteit/fase alignment probleem in het setje zit .
                  polariteit is redelijk makkelijk te checken maar verder als er al een probleem in dit setje zit zul je moeten meten .
                  verder zag ik dat deze processor een fir drive heeft . Zitten er fir filters in die preset van ev?
                  Last edited by Timo Beckman; 01-03-13, 08:46.

Comment

• knorrepot
                    • Oct 2009
                    • 234

Ben je tevreden over deze subs ??? ik wil van de mijne af ..............
                    Spijt dat ik ze heb gekocht. Toppen zijn prima !

Vindt de subs niet drukken en weinig sub ( stampen wel goed )

Kzit te dubben dat ik xsubs moet nemen ipv de 118s

Dan verkies ik de x-subs! Zeer goede ervaringen mee hier en word veelvuldig ingezet. Echter wel met eigen settings (weinig bijzonders trouwens) er zijn hier bedrijven in de omgeving die ze ook gebruiken maar werkelijk voor geen meter klinken. Deze draaien op standaard ev settings..

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

mss is dat ook het probleem bij mijn RX118S gebruik de EV setting ..............

Ga er niet teveel aan rommelen zelf ...........

Vindt de set wel beuken en de top klinkt super maar erg hard tegenover de subs ( top speelt 2 subs weg voor mijn gevoel ook kan er voor mijn gevoel nog wel subje bij per kant voor verhouding )

Gebruik ook geen EV amps maar QSC PLserie 236 en 230.Deze hebben hetzelfde vermogen als de EV amps alleen andere klank naar mijn gevoel Set klinkt rustiger zeker de toppen. alleen vindt ik de bassen niet echt doordrukken.

Heb eens een RX set gehoord 3 subs met 2 212 toppen per kant in de openlucht en dat vond ik ook tegenvallen qua druk en de toppen klonken veel te schel ( ligt aan geluidsman mss of de klank niet ge eq't )
                      Last edited by Rolandino; 01-03-13, 11:50.

Comment

• BlackLight_Frank
                        • Feb 2004
                        • 143

De juiste settings in de (EV) processor is wel een must voor een goed resultaat. Ik heb wel andere setjes gelijk aan de onze horen draaien, waar het resultaat toch een heel erg groot stuk minder was. Nou moet ik zeggen dat je bij diezelfde gebruikers ook meestal niet de meest fantastiche mensen achter de mixer vind, dus het (niet fantasctich) live mixen is daarbij ook nog een nadelig punt.

Al onze setjes hadden we al draaien op DC-one's en DX-38's met geupdate instellingen van EV nederland. Maar na een sessie met al de rackjes en opstellingen en een specialst hiervoor erbij die alles nog even in de puntjes inregelt is het helemaal top ! Maar dat is mijn mening natuurlijk . Vooral de PX met net iets meer EQ (en de juiste tijd / fase instellingen) was wel een verbetering. De EQ was wel gelijk aan als je het met een FOH inregelt, maar we gebruiken het ook alleen met draaien vanaf het podium en dan staat er niet nog een keer iemand in de tent om het juist in te stellen.
                        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• dj bobo
                          • May 2003
                          • 155

In het verleden zijn er een aantal factory settings geweest voor de DC-one waar fouten in zaten, heb je de DC-one al eens geupdate?

In firmware versie 1.5 zie ik dat voor de 212-75-118 setting de limiter levels voor de subs op 2 dbu staan, het kan zijn dat dit te strak is voor jouw amps?!

Daarnaast is je amp ook wat aan de lichte kant voor een rx118, heb er zelf meerdere malen een lab 6400 op gehad en dat ging prima.

Neem sowieso eens contact op met E-audio!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

Denk inderdaad dat je ook iets niet goed hebt staan. Gaat hier heel prima. Maar als je het vergelijkt met bijv een Xsub ja dan laat je die 2 118S ver achter. Wel is de RX118 heel compact en niet erg lomp vergeleken de xsub.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ik blijf erbij dat die 118 een heel lekker subje is, kan echt wel dik sub uitkomen maar processor settings en time-alignement zijn heel belangrijk in deze.
                              Waar je bij het hoog een gat hebt in je frequentie response wat je eigenlijk pas hoort als je het niet meer hebt is het sub gewoon verdwenen bij een verkeerde setting.
                              Kun je natuurlijk weer via EV andere settings krijgen maar die blijken niet optimaal te zijn, beter is het om eens een keer goed te (laten) meten met Smaart om alles netjes met elkaar te time-alignen.
                              Mijn ervaring is dat veel sets hier een klasse beter van worden.

Comment

Working...