Wie weet wat te vertellen over Audioquest NRG Wel signature kabels?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Ben ik de enige die opvalt dat aan een strijkijzer ook zo'n gevlochten kabeltje zit?

Dus mag ik concluderen dat het strijkijzer bij mij thuis ook valt onder superhifi?

Dan ga ik meteen alle oude strijkijzerkabels van de rommelmarkt ombouwen tot dit soort kabels..

Er hoeft maar 1 gek te zijn die mijn kabeltje koopt en ik kan de komende tijd lekker voor niets op vakantie!

Gauwe handel!
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

die "strijkijzer" mantel heb ik gewoon op rollen van 100m staan in diverse kleuren en diameters.
      misschien maar eens wat powerkabels en dikke tulp kabels mee maken en voor een astronomisch bedrag op ebay zetten :-)

Originally posted by drbeat
      Ben ik de enige die opvalt dat aan een strijkijzer ook zo'n gevlochten kabeltje zit?

Dus mag ik concluderen dat het strijkijzer bij mij thuis ook valt onder superhifi?

Dan ga ik meteen alle oude strijkijzerkabels van de rommelmarkt ombouwen tot dit soort kabels..

Er hoeft maar 1 gek te zijn die mijn kabeltje koopt en ik kan de komende tijd lekker voor niets op vakantie!

Gauwe handel!
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Originally posted by daviddewaard
        die "strijkijzer" mantel heb ik gewoon op rollen van 100m staan in diverse kleuren en diameters.
        misschien maar eens wat powerkabels en dikke tulp kabels mee maken en voor een astronomisch bedrag op ebay zetten :-)
        Ik zeg doen! Er lopen meer gekken rond op deze aarde dan dat er vast zitten!...je hebt er maar 1 nodig.....
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by MusicXtra
          Misschien wist je het nog niet maar dat werkte ook prima met een koperen stuiver, kost de helft en werkte misschien nog wel beter.
          Pffff....koper....
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Ooit een Quad installatie van iemand overgenomen (405 met ESL57 ers) incl bedrading. Blijkt de goede man altijd (25 jaar) naar ongelijk gepolariseerde speakers te hebben geluisterd. (+/- tegen -/+) kwestie van kleuren stekertjes verkeerd om..
            Kun je nagaan....

nb ik gebruik liever niet de "uit fase" term op dit forum. Leidt onmiddelijk tot 3999 nieuwe postst...

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Ach, het valt mij bij hifi vooral op dat eenmaal je uit het betaalbare segment gaat het meer een pure wapenwedloop is om ter duurst.

Bij Stassen eens langs geweest om een ex-demo receiver op te halen, en terloops wat spul beluisterd.Tot pakweg 2-3000 per speaker hoor je nog goed waar je geld heen gaat, maar om dan het verschil tussen een B&W van 3000EUR en een van 30.000EUR te horen... blind kon ik het alleszins niet met 100% zekerheid.

Nu goed, ooit wil ik nog wel een setje Summit's van Martin Logan. Gewoon omdat het er zo vet uit ziet ^^

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Sinds ik kousjes gebruik om de aders van m'n multi
                is mijn set echt significant beter gaan klinken.
                Als je dan in je XLR ook de afscherming van de aders
                voorziet van een krimpkous, dan klinkt zelfs je
                DAP-set net zo goed als een A-merk.

Verder bereken ik altijd de afstand van de locatie
                tot de centrale. Stel je voor dat de spanning door meer
                dan 30 km kabel via hoogspanningsmasten komt......

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by NesCio01

Verder bereken ik altijd de afstand van de locatie
                  tot de centrale. Stel je voor dat de spanning door meer
                  dan 30 km kabel via hoogspanningsmasten komt......

grtz

Nes
                  Je zit veel te moeilijk te doen....
                  Wanneer je elke 15 cm een porselein steuntje onder je kabel legt en zorgt dat die kabel geen interferentie heeft met de hoogspanningsleiding dan heb je een topgeluid. Dit is eenvoudig te meten met een laser afstandsmeter, altijd eerst meten of de netfrequentie exact 50 Hz is en dan van die golflengte uitgaan, wel ff corrigeren met de RV en temperatuur maar dat lijkt me duidelijk.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hitvision
                    • Jun 2003
                    • 388

Originally posted by MusicXtra
                    wel ff corrigeren met de RV en temperatuur maar dat lijkt me duidelijk.
                    Geldt dat ook voor de koffie? Of hadden we het hier niet over een waterkoker
                    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Originally posted by Hitvision
                      Geldt dat ook voor de koffie? Of hadden we het hier niet over een waterkoker
                      Maar even serieus,
                      onlangs heb ik mijn luidsprekers van draaibare speakons voorzien. Leg je een box op zijn kant dan is de afstraling van de tweeter anders en veel systemen hebben de mogelijkheid om de tweeter te roteren. Met speakons speelt hetzelfde. Normaal zit de pen 1+ bovenaan, waardoor je een goede doorstroming hebt van + naar -. Leg je de kast op zijn zij, dan moet in het ongunstigste geval de stroom omhoog naar de minpool van de speakon. Het hoeft geen betoog, dat de weergave in zo'n geval "samengedrukt"klinkt.

Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• mrVazil
                        • Mar 2010
                        • 330

dat werkt alleen als je je kabel in achtjes oprolt, dat weet je toch he speakertech?

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Dan moet je die achtjes wel linksom draaien .............
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

Originally posted by mrVazil
                            dat werkt alleen als je je kabel in achtjes oprolt, dat weet je toch he speakertech?
                            Ik ga altijd voor de hoogste kwaliteit. Ik volg nu een driejarige cursus voor het oprollen van kabel in negentjes.

Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• mrVazil
                              • Mar 2010
                              • 330

Van plan om daarna in Londen nog het seminarie connectors draaien met gevoel te volgen?

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

Originally posted by mrVazil
                                Van plan om daarna in Londen nog het seminarie connectors draaien met gevoel te volgen?

Moet je nu zelfs priester worden om iets aan te kunnen sluiten?
                                Klinkt natuurlijk daarna wel "hemels"

Comment

Working...