Wie weet wat te vertellen over Audioquest NRG Wel signature kabels?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddieadel
    • Feb 2013
    • 1

Wie weet wat te vertellen over Audioquest NRG Wel signature kabels?

Beste forummers,

Enige tijd geleden was ik aan het zoeken naar een multikabel. Toen kwam ik op de site van Audioquest een power kabel tegen met een prijs van € 6000,- !! Kijk eens op: http://www.audioquest.com/power-cables/wel-signature

Ik dacht dat mijn ogen uit mijn kop rolde, las ik dat nou goed?? Ik ben erg benieuwd waar dit soort kabels voor dienen? Nu speel ik al vrij lang in bandjes. Maar onze totale P.A. heeft nog nooit dat bij elkaar gekost. Laat staan alleen een voedingskabel.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
    Eddie
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

Dit is een pro-audio forum, geen hifi forum, de mensen hier hebben meer verstand

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

die kabels dienen om geld uit mensen hun zakken te slaan.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by eddieadel
        Beste forummers,

Enige tijd geleden was ik aan het zoeken naar een multikabel. Toen kwam ik op de site van Audioquest een power kabel tegen met een prijs van € 6000,- !! Kijk eens op: http://www.audioquest.com/power-cables/wel-signature

Ik dacht dat mijn ogen uit mijn kop rolde, las ik dat nou goed?? Ik ben erg benieuwd waar dit soort kabels voor dienen? Nu speel ik al vrij lang in bandjes. Maar onze totale P.A. heeft nog nooit dat bij elkaar gekost. Laat staan alleen een voedingskabel.
        Overigens lever ik netkabels, die wel in een nederlands stopcontact passen en afgewerkt in een speciale voor de pro ontwikkelde kleur zwart. Prijs 6000 euro voor 3000 stuks.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
        Eddie
        Het is duidelijk waarom we in de pro audio die kabels niet kunnen gebruiken. Het geluidsbeeld wordt transparanter, waardoor je het niet meer kunt zien, maar ook het ruimtelijk effect wordt stukken groter. Vooral podia als de ArenA etc, laten dat niet toe, omdat het podium niet buiten het gebouw mag uitsteken.
        Wel goed bruikbaar zijn de kabels op poppodia in dorpen met zgn. lintbebouwing. Door de opbouw van dergelijke dorpen staat het publiek heel breed. De diepte van het publiek is dan weer een paar meter, zodat line-arrays en hoorngeladen systemen, absoluut niet functioneren op dergelijke festivals.

Speakertech.
        Last edited by speakertech; 27-02-13, 23:16.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Dat nog steeds niemand het door heeft dat ik die kabels gebruik, dat is het hele geheim achter Brooklyn Audio.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Originally posted by speakertech
            Het is duidelijk waarom we in de pro audio die kabels niet kunnen gebruiken. Het geluidsbeeld wordt transparanter, waardoor je het niet meer kunt zien, maar ook het ruimtelijk effect wordt stukken groter. Vooral podia als de ArenA etc, laten dat niet toe, omdat het podium niet buiten het gebouw mag uitsteken.
            Wel goed bruikbaar zijn de kabels op poppodia in dorpen met zgn. lintbebouwing. Door de opbouw van dergelijke dorpen staat het publiek heel breed. De diepte van het publiek is dan weer een paar meter, zodat line-arrays en hoorngeladen systemen, absoluut niet functioneren op dergelijke festivals.

Speakertech.
            Ik ga stuk!

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by speakertech

Speakertech.
              hahahahaha hou op :-). Ik lazer bijna van me stoel
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Speakertech, werkelijk een geniale reactie!
                Er ligt een enorme plas onder mijn stoel van het lachen

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Blijft natuurlijk grappig dat de electrische energie eerst wordt getransporteerd door 2,5 mm2 massief koper (meterkast > wcd) van zeg 25 meter lengte, en dan gaan we dus de laatste 2 meter ZO doen. Lachu...

Maar ja, als vroeger de platen vaak oversloegen plakte ik een zilveren dubbeltje op de PU kop. Werkte ook goed. dus misschien toch???
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Het kan nog gekker hoor. Ik vind em niet meer terug op youtube, maar vorig jaar ben ik toevallig op een filmpje gestoten met leden van een italiaanse hifi-club

Die mafketels gingen zover dat ze voor hun hifi een aparte meterkast hadden, die bedraad was met zilverkabels. ALLE bekabeling stond op speciale "onkoppelende" steuntjes en lag op minimum 10cm van mekaar met zo weinig mogelijk bochten om interferentie te voorkomen.
                    Heel frappant was natuurlijk dat ze met vol trots konden vertellen hoeveel honderdduizenden euros het wel niet gekost had, maar dat het "het geld waard was voor deze klank" :')

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Het leuke is dus dat er van de centrale naar die meterkast gewoon aluminium ligt. Moet je dus ook al je eigen "super incredible impossibly awesome" energycentrale gaan bouwen (geen kerncentrale natuurlijk, dan krijg je interferentie door de gamma straling).

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by SPS

Maar ja, als vroeger de platen vaak oversloegen plakte ik een zilveren dubbeltje op de PU kop. Werkte ook goed. dus misschien toch???
                        Misschien wist je het nog niet maar dat werkte ook prima met een koperen stuiver, kost de helft en werkte misschien nog wel beter.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Originally posted by SPS
                          Blijft natuurlijk grappig dat de electrische energie eerst wordt getransporteerd door 2,5 mm2 massief koper (meterkast > wcd) van zeg 25 meter lengte, en dan gaan we dus de laatste 2 meter ZO doen. Lachu...

Zie de post van desolation, mannen die deze kabels toepassen hebben vaak de hele electrische installatie in huis overhoop gehaald voor een ruimtelijker geluidsbeeld en meer van dat soort meuk.

En ook 'geld waard' wtf... je hoort het echt niet, heb je dan ook nog wel lol in het beluisteren van muziek ?
                          Vitality Show

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

Ik ben zelf ook hobbybob hifinerd naast mijn lampjeshobby (vandaag net kunnen voorkomen dat ik een quad 303 en 33 set kocht) en kan genieten van zulke zaken.

Vorig jaar bij Kharma in Breda naar een set zitten luisteren die ook de luidsprekerkabel ontkoppelt had van de vloer. En dan wel met porseleinen kopjes want die zouden op geen enkele golflengte kunnen koppelen met de elektromagnetische straling die dankzij de kopjes volledig rondom kan afstralen, bijvoorbeeld aluminium staanders waren daarom niet bruikbaar...... die set klonkt by the way fenomenaal. maar niet 120.000 euro fenomenaal...

Degene die wat dat betreft De man is op het moment is toch wel Bruno Putzeys met zijn Hypex modules. Versterkermodules die je qua prijs kunt inbouwen in je PA, maar die qua specs op hifivlak in de top meedraaien.
                            het kan dus wel

oh ja.. de echte hifinerd luisteren niet naar muziek, die luisteren naar hun installatie.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

En vergeet niet dat je er niet bent met alleen deze spanningskabels. Ook dien je de tweede groepenkast (zie desolution) te voeden via je eigen centrale anders heeft deze laatste meter spanningskabel ook geen zin.

Verder moet je er natuurlijk wel optische audio kabels bij kopen met vergulde connectoren.

Het bedroggehalte van aanbieders van gadgets voor audiofielen is zo hoog dat veel technici hier de moeite niet meer nemen om daar een gemotiveerd antwoord op te geven.

Comment

Working...