geluidsniveau bioscoop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Originally posted by Audio & Co.
    Denk bv ook eens aan de Verkade Fabriek in Den Bosch. Dat is niet alleen een filmhuis waar men digitaal is gegaan, daar is men ook goed digitaal gegaan. Alle digitale bioscopen/filmhuizen zijn digitaal gegaan door een nationaal plan, door de inzet van DCP films in 2K resolutie. In de verkade fabriek beschikt men over 4K, met goed geluid op een normaal volume. Zeker het aanraden waard! Mwah zal je denken, een verschil tussen 2 en 4 K kan niet groot zijn.... See, and believe... The difference is huge! Een echte beleving.

Overigens beschikt Den Haag over hetzelfde 4k systeem....

Veel kijk- en luister plezier!
    Klopt, ook al ben ik persoonlijk niet gecharmeerd van die sony-bakken. Veel bioscopen zijn ze nu weer aan het verkopen omdat ze veel kuren hebben, maar dat terzijde. Maar ook de verzade fabriek en het filmhuis draaien gewoon op de dolby standaard en het geluid is daar net zo hard als in bijna alle andere zalen. Het ligt vaak aan de sounddesigner en filmmaker en niet aan de bioscoop.

Comment

• Operateur Sjoerd
      • Nov 2014
      • 1

Met veel interesse lees ik alle op- en aanmerkingen over het geluid in de bioscopen.
      Hoe je het systeem ook afstelt, Dolby, DTS, Atmos of IMAX belangrijk is de dempingsfactor van de zaal.
      Een lege zaal heeft bijna geen dempingsfactor terwijl een volle zaal met mensen met natte kleding een gigantische dempingsfactor heeft.
      We praten uiteindelijk over het VOLUME in de zaal.
      IMAX Canada bepaalt over het algemeen het volume dat niet veranderd mag worden en komt dus meteen de reden van het volumeprobleem naar boven.
      Bij iedere voorstelling dient het volume dus te worden aangepast.
      IMAX-voorstellingen ( Arena Amsterdam)ga ik zeker niet meer zien omdat mijn gehoor me heilig is.
      Dolby-ATMOS heb ik bekeken en beluisterd in Kerkrade en daar was ik zeer over te spreken, hoewel de hoofdfilm nog geen ATMOS-geluid had, alleen de ATMOS-reclamefilms maar het volume was uitstekend.
      al met al zie ik het vakmanschap langzamerhand verdwijnen.

Comment

• freek
        • Aug 2008
        • 238

Originally posted by Operateur Sjoerd
        Met veel interesse lees ik alle op- en aanmerkingen over het geluid in de bioscopen.
        Hoe je het systeem ook afstelt, Dolby, DTS, Atmos of IMAX belangrijk is de dempingsfactor van de zaal.
        Een lege zaal heeft bijna geen dempingsfactor terwijl een volle zaal met mensen met natte kleding een gigantische dempingsfactor heeft.
        IMAX Canada bepaalt over het algemeen het volume dat niet veranderd mag worden en komt dus meteen de reden van het volumeprobleem naar boven.
        Bij iedere voorstelling dient het volume dus te worden aangepast.
        IMAX-voorstellingen ( Arena Amsterdam)ga ik zeker niet meer zien omdat mijn gehoor me heilig is.
        Dolby-ATMOS heb ik bekeken en beluisterd in Kerkrade en daar was ik zeer over te spreken, hoewel de hoofdfilm nog geen ATMOS-geluid had, alleen de ATMOS-reclamefilms maar het volume was uitstekend.
        al met al zie ik het vakmanschap langzamerhand verdwijnen.
        Leuk dat je een topic van anderhalf jaar oud weer eens een schop geeft, was deze al weer vergeten. Ik snap alleen niet helemaal wat je punt is. Je geeft aan dat een volle zaal meer demping heeft dan een lege zaal. Wat zou moeten betekenen dat de film te zacht staat volgens spec want de zaal is leeg op spec gezet. Imax is een verhaal apart en moet je zeker niet vergelijken met alle andere bioscopen.
        Wat bedoel je met de laatste zin? Er zijn nog steeds goede bioscoop technici in nederland, duitsland en belgie. Alleen de bioscopen geven er geen geld meer aan uit.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Operateur Sjoerd
          Volgens mij zijn de stoelen in een bioscoop zo ontworpen dat deze praktisch een zelfde demping hebben als een persoon, het maakt dus weinig uit of de zaal vol of leeg is.
          Vraag me af, wanneer iemand werkelijk een schade claim in zou dienen vanwege een gehoorbeschadiging, wie er verantwoordelijk is.
          In mijn optiek is het belachelijk dat je als bioscoop niet zelf in staat bent om het geluid zachter te zetten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Fridge
            • Mar 2002
            • 153

+1 voor geluid in de nieuwe bios in kerkrade. Kwaliteit was goed, volume in orde. Terwijl ik ook wat huiverig was, laatste keer film was alweer een paar jaar terug.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Afgelopen paar jaar (traditie) met mijn dochter naar een sinterklaasfilm geweest in Zoetermeer en geluid was afgelopen twee jaar loeihard (zeker voor kinderoortjes). Menig ouder heeft na afloop vorig jaar dan ook lopen klagen bij de kassa hierover.

Een nieuw jaar en een nieuwe sinterklaasfilm waar mijn dochter met papa heen wil. Ik was blij verrast dat er iets is gedaan met de klachten. Was heerlijk film kijken op een normaal niveau. Na afloop ben ik dan ook naar de kassa gewandeld om mijn compliment te geven over het geluidsniveau.

Comment

Working...