geluidsniveau bioscoop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

In opvolging van de silent disco, zouden ze ook een silent bios kunnen verwezenlijken. Het wordt dan zelfs mogelijk om films met geluid in meer talen weer te geven. Ieder stelt zijn eigen volume in..........

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• freek
      • Aug 2008
      • 238

Originally posted by speakertech
      In opvolging van de silent disco, zouden ze ook een silent bios kunnen verwezenlijken.
      Je bent niet de eerste met dit idee. Er zijn al meerdere tests geweest maar er is nooit mee doorgegaan omdat de beleving van richting toch als een te groot gemis werd ervaren. Wel zijn er in nederland ideeën om in ieder geval een volume meting te doen bij kinderfilms en deze aan te passen aan een volume waarvan we weten dat het niet schadelijk is. Maar ook hier ben je afhankelijk van de medewerking van bioscoopexploitanten en dat zijn nou eenmaal mensen die liever popcorn verkopen dan zich druk maken of de film er fatsoenlijk uitziet en/of klinkt. (uiteraard zijn er uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld de LHC en Springhaver in Utrecht, het filmhuis Denhaag, het Ketelhuis in Amsterdam e.d.)
      Nu ook alle kleine filmhuizen digitaal zijn kun je naar mijn mening beter de grotere bioscopen links laten liggen en naar de kleinere bioscoopjes gaan.

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Originally posted by freek
        Nu ook alle kleine filmhuizen digitaal zijn kun je naar mijn mening beter de grotere bioscopen links laten liggen en naar de kleinere bioscoopjes gaan.
        Helaas, ik bezoek regelmatig 2 kleine(re) bioscopen/filmhuizen in de regio en ook daar gaat het HARD! Al eens gevraagd aan de technicus van dienst waarom. Men wil het zo. Wie men is liet hij in het midden.....
        Heerlijk die stilte

Comment

• freek
          • Aug 2008
          • 238

Originally posted by RayM
          Helaas, ik bezoek regelmatig 2 kleine(re) bioscopen/filmhuizen in de regio en ook daar gaat het HARD! Al eens gevraagd aan de technicus van dienst waarom. Men wil het zo. Wie men is liet hij in het midden.....
          'Men' is in dit geval waarschijnlijk de kalibratie waarop de bioscoop wordt ingeregeld. Maar het is wel spijtig dat ze eerder vast houden aan een nummer die in de norm staat omschreven dan aan een klacht van een vaste klant. Gebeurt helaas nog te vaak.

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

Je bent niet de eerste met dit idee. Er zijn al meerdere tests geweest maar er is nooit mee doorgegaan omdat de beleving van richting toch als een te groot gemis werd ervaren.
            Vroegah, had ik een geluidskaart in mijn computer die A3D 'kon', een techniek die ergens eind jaren 90/begin 2000 is opgekocht door Creative.

Toen ik games speelde die dat ondersteunde had ik richtingsgevoelig geluid uit een stereo koptelefoon... dus helemaal onmogelijk is het niet.

Maar waarschijnlijk ga je met koptelefoons ook nog gasten krijgen die het niet hard genoeg vinden, andere mensen die de volumeregeling niet snappen, ding verkeerd om opzetten, ding jatten, lege batterijen halverwege de film ivm verouderde accu's enz enz.
            Vitality Show

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

silent bios lijkt mij ook geen goed idee, je gaat toch vaak met een groepje en dan wil je toch ook wel even wat reactie's bij elkaar influisteren over de film.....
              Plus dat het mij niet echt fris lijkt om 90 minuten met een koptelefoon op te zitten waar nog honderden andere 90 minuten mee op hun hoofd hebben gezeten.... (hoofdluis bij kinderen bv)

Hier in Hilversum slechts 2 biscopen, 1 met speakers uit 1970 en de andere uit 1990, bij beide staat de 'center' speaker links van het scherm Kansloos dus..... maar ze gaan gelukkig niet hard (dan gaan ze stuk denk ik)
              Laatste film die ik heb bezocht met de familie was TED (erg leuk) maar totaal was ik bijna 100 euro kwijt (220 gulden!!) met ze vieren, en in de pauze koffie/cola/popcorn/snoep
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Een silent bioscoop met 3D films is nog leuker, iedereen een koptelefoon en een bril op zijn hoofd.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by MusicXtra
                  Een silent bioscoop met 3D films is nog leuker, iedereen een koptelefoon en een bril op zijn hoofd.
                  Hoofdpijn gegarandeerd....is het niet van dat brilletje en die 3D film dan is t wel van die koptelefoon!

Laat mij maar lekker thuis de film kijken met de playstation en blueray en een groot tv scherm is dat net zo leuk..en zet ik hem zo zacht als ik wil. En 3D kan ik missen als kiespijn...leuk en wel maar ik wordt er zo scheel van als de neten en krijg er een kop van die elk moment kan ontploffen...ik wordt er knettergek van dus ik ga al jaren niet naar die dingen....binnenkort naar t Speelhuis helmond naar bumba met mijn dochter van anderhalf....hou mijn hart vast...
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by MusicXtra
                    ................iedereen een koptelefoon en een bril op zijn hoofd.
                    Mooi gesproken! Waarom zet je een koptelefoon op je hoofd?
                    De Duitser zet m op z'n kop, de Engelsman op z'n hoofd,
                    de Nederlander weet niet voor wie hij kiezen moet.....

Ik blijf mijn hoofdtelefoon op m'n hoofd zetten!

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Audio & Co.
                      • Feb 2013
                      • 10

Er zijn al meerdere tests geweest maar er is nooit mee de film er fatsoenlijk uitziet en/of klinkt. (uiteraard zijn er uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld de LHC en Springhaver in Utrecht, het filmhuis Denhaag, het Ketelhuis in Amsterdam e.d.)
                      Denk bv ook eens aan de Verkade Fabriek in Den Bosch. Dat is niet alleen een filmhuis waar men digitaal is gegaan, daar is men ook goed digitaal gegaan. Alle digitale bioscopen/filmhuizen zijn digitaal gegaan door een nationaal plan, door de inzet van DCP films in 2K resolutie. In de verkade fabriek beschikt men over 4K, met goed geluid op een normaal volume. Zeker het aanraden waard! Mwah zal je denken, een verschil tussen 2 en 4 K kan niet groot zijn.... See, and believe... The difference is huge! Een echte beleving.

Overigens beschikt Den Haag over hetzelfde 4k systeem....

Veel kijk- en luister plezier!

Comment

• gertgeluid
                        • Dec 2006
                        • 520

Calibreren van levels is leuk en moet ook, maar komen er ook wel eens Timo's, Dwali's, Raymond Banckens, Hugo's of Van Baasbanken (als u begrijpt wat ik bedoel) langs in de bioscopen? Ik ben al een lange tijd niet geweest, maar kan me herinneren dat het in veel bioscopen gewoon behoorlijk kut klonk. Wachten op de dvd release was vaak een beter idee.

Comment

• peterwagner
                          • Oct 2008
                          • 317

Originally posted by gertgeluid
                          Calibreren van levels is leuk en moet ook, maar komen er ook wel eens Timo's, Dwali's, Raymond Banckens, Hugo's of Van Baasbanken (als u begrijpt wat ik bedoel) langs in de bioscopen? Ik ben al een lange tijd niet geweest, maar kan me herinneren dat het in veel bioscopen gewoon behoorlijk kut klonk. Wachten op de dvd release was vaak een beter idee.
                          Gert, dan moet je gewoon naar de NL-gesproken versies van films gaan. Dan irriteer je je zo aan de stemmen dat je de kutkwaliteit van het geluid niet eens meer door hebt.

Comment

• RayM
                            • Jan 2006
                            • 742

Originally posted by Audio & Co.
                            In de verkade fabriek beschikt men over 4K, met goed geluid op een normaal volume.
                            Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik kom daar geregeld en heb toch vaak mijn gehoorbeschermers nodig. Zo hard staat het. Het is wel goed maar vaak hard! Het zijn piepkleine zaaltjes....
                            Heerlijk die stilte

Comment

• Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

Ik heb een jaar of 2 geleden een 11-1 suround set-up moeten verifieeren voor meyer sound wat voor mij inhield speakers zo goed en zo kwaad als het ging inhangen (was een beurs voor bioscoopen in de rai) en checken of alle inputs naar de juiste outputs gingen . Ik ben even gebleven om de afregeling van dit "setje" mee te maken . Daar het hier 2 mannen van meyer duitsland betrof waarvan een tomas mundorf was leek het me interesant om hem te zien simmen .
                              de specificatie van een bioscoop set volgens dolby norm is toch echt anders dan wat een live sound set-up inhoudt . Zelfs met de levels ingesteld als aangegeven in de specs van dolby kon je over de hele hal duidelijk horen waarneer dit setje aanging . Dus level gerelateerde zaken komen bij dolby vandaan niet bij de bioscoop zelf .

Comment

• freek
                                • Aug 2008
                                • 238

Originally posted by gertgeluid
                                Calibreren van levels is leuk en moet ook, maar komen er ook wel eens Timo's, Dwali's, Raymond Banckens, Hugo's of Van Baasbanken (als u begrijpt wat ik bedoel) langs in de bioscopen?
                                Bij reguliere voorstellingen niet maar bij filmfestivals komt meestal de sounddesigner van de film zelf langs en deze zal zijn mening over de geluidskwaliteit ook niet achterwege laten.
                                Ik werk veel voor filmfestivals en vaak meten we de zaal zelf na of hij nog voldoet aan de specs. Als er genoeg budget is dan laten we een dolby-techie komen uit London. Ik heb meegemaakt dat we een week voor een groot filmfestival alle zalen nagemeten hadden en dat er meer dan 30 speakers en 5 of 6 versterkers vervangen moesten worden omdat ze stuk waren. Ongeloofijk dat ze het hele jaar door met slecht geluid draaien.

Comment

Working...