Latency Itech versus Macrotech i series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

Latency Itech versus Macrotech i series

Nou heb ik twee Macrotech's 5000i. Nou zijn andere versterkers uit die serie er heel lastig tweedehands bij te vinden. Als iemand iets weet, heel graag. CTs is ook goed. Nou worden er relatief veel Itech's aangeboden. Nou is mijn vraag: Hoe komt het nu met de latency. Ik weet dat die Itechs een aanzienlijke latency hebben. En de macrotechs nagenoeg niet. Is het aannemelijk om te veronderstellen dat als ik de DSP uitzet dat de latency dan ook verdwijnt?

Ik weet overigens niet eens zeker of die mogelijkheid er wel op zit.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Ik kan op de crown site alleen nog de specs van de HD serie terug vinden . Op analoge inputs heeft de amp een latency van 1.13ms en op digitaal een latency van 1.96ms wat inhoudt dat hoe dan ook het signaal omgezet wordt naar een digitaal signaal voor het naar de amp gaat .
    Je zult dus altijd de 5000i's moeten vertragen om iig gelijk te lopen met de rest .
    Ik vind het opzich nog mee vallen alleen zal de latency aanzienlijk toenemen op het moment dat je fir filters gaat aanspreken in de processing en dat de latency aanzienlijk toeneemt naarmate je het fir filter lager inzet .

Comment

• @ndrew
      • Jun 2005
      • 220

ik heb nog een cts te koop staan bericht me ff prive
      <laat het maar draaien>

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

een CTs en een MAI zijn wel heel anders van kwaliteitsniveau. Een beetje XTI vs I-Tech.

MAI's zijn lange tijd nieuw aan interessante prijs bij AXL te koop geweest, neem eens met het contact op.

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

de CTs s anders wel even duur als de MAi 5000, dus dat kwaliteitsverschil komt me vreemd over.
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Originally posted by Timo Beckman
            Ik kan op de crown site alleen nog de specs van de HD serie terug vinden . Op analoge inputs heeft de amp een latency van 1.13ms en op digitaal een latency van 1.96ms wat inhoudt dat hoe dan ook het signaal omgezet wordt naar een digitaal signaal voor het naar de amp gaat .
            Je zult dus altijd de 5000i's moeten vertragen om iig gelijk te lopen met de rest .
            Ik vind het opzich nog mee vallen alleen zal de latency aanzienlijk toenemen op het moment dat je fir filters gaat aanspreken in de processing en dat de latency aanzienlijk toeneemt naarmate je het fir filter lager inzet .
            Echt een langere latency op digitaal in ? dat is vreemd, je zou het andersom verwachten.

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Zo kun je het ook lezen:
              De latency bij gebruik digitale input 1.96 ms.
              Bij gebruik van de analoge input komt er nog 1.13 ms bij.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Digitaal heeft echt wel een langere latency, het digitale deel in de amp is een toevoeging, dat komt er dus nog een keer bij.
                Overigens is met Smaart heel simpel te meten wat de latency is.
                Tijdens de testdag digitaal versus analoog heb ik overigens geen grote verschillen in latency kunnen meten bij de diverse versterkers.
                Dat verschil tussen 1,13 en 1,96 ms is bij gebruik op het sub en mid/low ook een minder groot probleem als bij gebruik op het hoog.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Originally posted by metalteacher
                  de CTs s anders wel even duur als de MAi 5000, dus dat kwaliteitsverschil komt me vreemd over.
                  Even uit de lijst van AXL
                  CTS3000: 3351
                  MAi5000: 4103

Verschil in vermogen is ook best aanzienlijk.

Prijs van de CTS is grotendeels door zijn mogelijkheden tot 100V aansturing en de diverse input modules die erin kunnen. CTS is een echte "install" versterker, geen live/touring amp zoals de XTI/Itech/MAI

Comment

Working...