Stackhoogte rcf 6001

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • outvorst
    • Jul 2005
    • 84

Wij hebben voor onze toppen (weliswaar geen RCF) het volgende bedacht:

Werkt super! De toppen kunnen onafhankelijk van elkaar op elke gewenste hoogte geplaatst en gericht worden. Daarnaast kan het frontlicht er zonder problemen bovenop geplaatst worden. Bouw- en breektijd een paar minuten.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Waar ik me de meeste zorgen om maak is dat er twee subs van 52 cm breed en 55 kg zwaar op elkaar worden gezet en daar 70 cm boven een top van 55 kg, dat wordt een stack van bijna 3 meter hoog die nogal topzwaar is.
      RCF heeft naar mijn mening naar de praktische bruikbaarheid teveel concessies gedaan om een zo compact mogelijke top te maken waarbij de hooghoorn onderaan in de kast zit.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• LVG
        • Jul 2011
        • 152

Originally posted by outvorst
        Wij hebben voor onze toppen (weliswaar geen RCF) het volgende bedacht:

Werkt super! De toppen kunnen onafhankelijk van elkaar op elke gewenste hoogte geplaatst en gericht worden. Daarnaast kan het frontlicht er zonder problemen bovenop geplaatst worden. Bouw- en breektijd een paar minuten.
        Wel leuk bedacht systeem? Zelf gemaakt of ergens laten maken? Je kan het dan in plaats van een speakerpaaltje ook maken met soort plataeu (wel even extra verstevigen) en daar dan de top op plaatsen en het frontlicht boven op (zit een gat aan de boven kant waar het het frontlicht in valt denk ik)?

Comment

• outvorst
          • Jul 2005
          • 84

Originally posted by LVG
          Wel leuk bedacht systeem? Zelf gemaakt of ergens laten maken? Je kan het dan in plaats van een speakerpaaltje ook maken met soort plataeu (wel even extra verstevigen) en daar dan de top op plaatsen en het frontlicht boven op (zit een gat aan de boven kant waar het het frontlicht in valt denk ik)?
          Laten maken bij een constructiebedrijf. We wilden het eerst soort truss systeem laten maken maar dat werd een tikkie te duur. Toen kwam het constructiebedrijf met deze oplossing in staal. Wordt bevestigd op de moffen van de subs. Staat echt stevig. Hebben er al een aantal feesttenten mee gedaan en we staan nog steeds versteld van het resultaat. We hebben voor het frontlicht losse opschuifstukken die ook in hoogte verstelbaar zijn waardoor ze op een hoogte van vier meter kunnen komen.

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Wel een erg onlogische constructie. Doordat je twee hoogdrivers in dezelfde richting hebt krijg je last van kamfiltering. Dan had je beter RX212 toppen kunnen nemen. Klinken nog beter ook

Comment

• outvorst
              • Jul 2005
              • 84

Originally posted by BJD
              Wel een erg onlogische constructie. Doordat je twee hoogdrivers in dezelfde richting hebt krijg je last van kamfiltering. Dan had je beter RX212 toppen kunnen nemen. Klinken nog beter ook
              Onlogisch? Zou best kunnen, maar wij vinden het prettig werken zo, én wij zijn gecharmeerd van het geluid. Kamfiltering is ons nog niet opgevallen. Misschien dat het scheelt dat de spreiding van de bovenste 60 graden is en die van de onderste 90 graden en/of dat ze tot op heden zelden of nooit exact dezelfde kant opgericht staan.

Of RX212 beter klinkt is een kwestie van smaak, en daarover valt niet te twisten . Voordat we gingen uitbreiden huurden we voor de grotere klussen (ca.75 x in een tijdsbestek van 3 jaar) RX212 met XSubs. Ik ken ze daarom goed, en deel je mening dat de RX212 beter klinkt dan ook niet. Kostentechnisch kwam dit ook veel beter uit.

Daarnaast hebben we klusjes waar zelfs de ZX-en op een statief al bijna overkill zijn en moet ik er niet aan denken om daar met een RX212 aan te komen (waar zet je die dan op?). Ook zijn de ZX-en een stuk makkelijker te hanteren dan de RX-en.

Maar goed we dwalen af. Het ging over een creatieve oplossing om rcf6001 toppen op hoogte te krijgen....

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

RX212 is echt een andere kast dan de 6001... doe mij maar 6001...

Om de set op hoogte te krijgen hebben we houten kistje gezaagd die net iets groter zijn dan het subje.
                Randje over laten steken zo dat de subs als het ware in het kistje vallen, staat lekker stabiel.
                En met een wielplaatje eronder is het een prima kabelkistje...

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Kamfilters heb je in het verticale vlak niet zoveel last van.
                  Zou alleen voor het mooie de bovenste top omdraaien.

Comment

• LVG
                    • Jul 2011
                    • 152

Heb je daar ook foto's van toevallig Hansound?

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Originally posted by LVG
                      Heb je daar ook foto's van toevallig Hansound?
                      Heb wel foto's maar die zijn nogal in het donker genomen,
                      Maar de tekening van musicxtra is precies zoals wij het ook hebben gedaan.
                      En zo kun je de hoogte helemaal zelf bepalen... cm of 35/40 is genoeg..

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Toevallig, kwam hier laatst een mooi voorbeeldje van tegen op FB. Klik

Niet mijn werk dus! Maar van HPA.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• LVG
                          • Jul 2011
                          • 152

Originally posted by 4AC
                          Toevallig, kwam hier laatst een mooi voorbeeldje van tegen op FB. Klik

Niet mijn werk dus! Maar van HPA.

Mvg,

Teun

Idd zo iets is de bedoeling. Zal dan mooi zijn dat tijdens transport dat die dummies bijv om de topkast heen vallen (achterkant los halen of iets dergelijks) zodat je weinig extra transport ruimte kwijt bent

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Nadeel is dat het erg veel transportruimte inneemt.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Inderdaad erg veel ruimte kwa transport en dat is bij denk ik iedereen een breekpunt voor een oplossing als dit.

Comment

• timmetje
                                • Dec 2012
                                • 424

Je zou er natuurlijk ook een dekseltje in kunnen maken en ze als kabelkistjes o.i.d. in kunnen zetten...
                                Tim

Comment

Working...