Headset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Heb die adverteerder even gemaild of hij de 4088's eventueel los wil verkopen, als dat het geval is en de prijs is goed dan is dat natuurlijk veruit de mooiste optie. We zullen het even afwachten.
    Aan een complete set (en zeker in de D band) heb ik natuurlijk niet zo veel.

@DJ Antoon, in welk opzicht was het verschil tussen ME3 en E6 groot? Ik neem aan dat de ME3 hier als minderwaardig uit kwam?

@MennoSWP: inderdaad daar lijkt het op. Dat ze bij de Freeport setjes geleverd worden geeft natuurlijk wel al een indicatie van de te verwachten kwaliteit, maar als het acceptabel werkt vind ik het nog steeds een optie. Als het met die DPA's niets wordt zal ik even contact met je opnemen.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

De ME-3 kon nog een stuk harder als de E6, gebruik was voor spraak. Klinkt door de (waarschijnlijk) andere constructie ook wat voller zonder eq.

Echter de E6 zie je niet zitten van afstand, en de Me-3 wel.
      Daarom willen 9 van de 10 klanten willen liever een E6, als ik denk dat de stem het niet aankan, dan adviseer ik de ME-3.

De MKE-2 varianten (HSP2) zitten er tussenin naar mijn idee.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

De ME3 en de ME3 extreme zijn echt totaal verschillend.
        De oude ME3 werd geleverd bij de EW100 mk1. Daar heb ik er ook nog wel een paaar van liggen.
        Hebben een behoorlijke "knol" van een mic aan zitten en dat rare "zijkant van je hoofd plakkaatje".

Het verschil met de extreme is groot hoor! Maar let op, door de hypercardioide van de extreme is plaatsing erg belangrijk!

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Oké, even een update: er gaan 4 stuks DPA 4088 deze kant op komen. Ik denk dat dat uiteindelijk toch wel de mooiste oplossing is.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groeten Hugo
          Last edited by hugovanmeijeren; 11-12-12, 00:26.
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

Originally posted by hugovanmeijeren
            Oké, even een update: er gaan 4 stuks DPA 4088 deze kant op komen. Ik denk dat dat uiteindelijk toch wel de mooiste oplossing is.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groeten Hugo
            Even een oud topic kicken, zijn er inmiddels meer ervaringen met de 4088? Overweeg er 2 aan te schaffen.

Vooral voor de volgende situatie; spreker in een zaal van 500 man, nexo geo s8 array vrij laag ivm balkon waar ik onderdoor moet, aan 3M afstand beide kanten en een behoorlijk onrustige zaal.

Heb diverse heatsetjes geprobeerd, evenals de 4066, daar ik hiermee niet echt volume kon maken..

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Hoi, welke zou ideaal zijn voor een sopraan? Ik heb een Sennheiser Earset 4, maar deze zou niet zo goed zijn voor zang en dan vooral omwille van de mindere klank. Helaas heb'k'm zelf nog niet live kunnen gebruiken en ben aan het overwegen om hem weg te doen voor een betere. Wat is jullie mening/voorstel? Een DPA d:fine66?

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by Tofke78
                Hoi, welke zou ideaal zijn voor een sopraan? Ik heb een Sennheiser Earset 4, maar deze zou niet zo goed zijn voor zang en dan vooral omwille van de mindere klank. Helaas heb'k'm zelf nog niet live kunnen gebruiken en ben aan het overwegen om hem weg te doen voor een betere. Wat is jullie mening/voorstel? Een DPA d:fine66?
                Veel voorstellen kunnen we niet doen ivm microfonen, om dat dit net hetzelfde is als discussiëren tussen kleuren.
                Wel weet ik uit ondervinding dat gelijk welke DPA headset minder problemen heef kwa feedback dan de meeste Sennheiser varianten. Je zou er best eerst een huren om uit te testen

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Originally posted by frederic
                  Veel voorstellen kunnen we niet doen ivm microfonen, om dat dit net hetzelfde is als discussiëren tussen kleuren.
                  Wel weet ik uit ondervinding dat gelijk welke DPA headset minder problemen heef kwa feedback dan de meeste Sennheiser varianten. Je zou er best eerst een huren om uit te testen
                  Ok, maar sommige moeten er kwalitatief toch bovenuit steken. Niet toch? En dan voor mij meerbepaald voor hoge stemmen. Huren is niet echt mogelijk hier in de buurt. Ik vermoed wel dat die DPA D:Fine66 een stuk beter zal zijn (op meerdere vlakken) dan de Earset 4 van Sennheiser.

Comment

• rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

Sopraan en tenor gebruik ik de dfine 66 voor, bevalt me top. Heb er vier in huis. Voorbeen de 4088 vaker voor spraak gehuurd, is toch niet waar ik echt blij van werd.

Comment

Working...