Goedkope Drumkit Microfoonset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Het probleem is absoluut het management wat in de weg zit. Maar het is echt zo'n dorps/kleine stad theatertje zoals we allemaal wel kennen. Helaas gebeurt het gewoon dat de spullen verdwijnen en voor alles worden gebruikt waar het niet voor is gemaakt.

Ik ga jullie reacties eens aandachtig bekijken en prijzen kwaliteit tegenover elkaar zetten ik houd jullie zeker even op de hoogte en ik vind inderdaad de drum solo op dat filmpje helemaal niet tegenvallen!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by Koen De Paepe
      logisch, dat is een erg goeie set. Overigens is de hele PL serie ok.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

Alleen valt die set wel buiten het budget helaas Bij concurenten zit je stiekem nog 100 euro boven de max prijs die ze hier willen uitgeven.
        Denk dat ik binnenkort maar eens wat moet gaan uitproberen bij de concurrent en dan lekker hier bestellen :P

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

dan zou ik marktplaats ff afstruinen naar een setje defecte mikes.. weten ze meteen wat goedkoop = duurkoop betekent.

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

Originally posted by radioactivediscoshow
            Het probleem is absoluut het management wat in de weg zit. Maar het is echt zo'n dorps/kleine stad theatertje zoals we allemaal wel kennen. Helaas gebeurt het gewoon dat de spullen verdwijnen en voor alles worden gebruikt waar het niet voor is gemaakt.

Ik ga jullie reacties eens aandachtig bekijken en prijzen kwaliteit tegenover elkaar zetten ik houd jullie zeker even op de hoogte en ik vind inderdaad de drum solo op dat filmpje helemaal niet tegenvallen!
            als Mic"s verdwijnen raad ik je aan een ladekist met dik slot te maken en deze met paar dikke keilbouten aan de muur te verankeren. Heb ik ook gedaan in een tent waar ik geluid doe.
            en gelijk na de band je mics opruimen!! Bands jatten namelijk wel eens mic's en kabels.
            ook bands voor een optreden duidelijk maken slopen= kopen. Als een zanger met een mic loopt te gooien en die is stuk, direct laten inhouden van hun gage
            Last edited by daviddewaard; 28-11-12, 00:10.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Originally posted by daviddewaard
              en gelijk na de band je mics opruimen!! Bands jatten namelijk wel eens mic's en kabels.
              ook bands voor een optreden duidelijk maken slopen= kopen.
              Wat ook wel eens helpt is een vast persoon bij elk optreden zorg te laten dragen voor de te gebruiken gear....die dan idd meteen mics ed opruimt, en bands aanspreekt en de kosten direct verrekend bij slopen.

Denk dat hier meer te halen is dan in goedkope mics kopen, omdat ze toch gejat worden... maar worden ze toch gejat...tja....Van beide wat te zeggen...maar het is eigenlijk toch te gek dat als een band de kans krijgt om er muziek te maken of op te treden dat ze ook nog de boel slopen en jatten....

Heb eens een beheerder van een popcentrum met oefenruimten gesproken waar men het Rock en Roll vond om de vuilnisbak vol te pissen, een drumstel te besnijden en er gedacht werd dat versterkers ook wel eens dorst konden hebben en ze dus cola, bier of wijn te laten drinken.....tja....LATEN BETALEN DIE MANNEN EN NOOIT MEER ERGENS LATEN SPELEN!!!!!
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Wat heeft het theater verder voor microfoons? Ik neem toch aan dat ze niet alleen een setje voor de drums willen hebben?

Je hebt niet de allerduurste microfoons nodig, maar een paar goedkope industrie werkpaarden is toch wel heel erg fijn om te hebben. Die goedkope brol is alleen maar zonde van het geld.
                Kick: beta52 (of eventueel D112)
                Snare: SM57
                Voor overheads kom je nog wel weg met een setje Behringer C2: kost geen drol en klinkt heel behoorlijk.

Om diefstal onaantrekkelijk te maken zou je kunnen overwegen om een groot logo in de microfoons te laten graveren. Bij het poppodium waar ik werk hebben we dit onlangs gedaan (voorbeeldje).
                En verder uiteraard na afloop van een concert direct de microfoons van het podium en in een afgesloten kast bewaren.

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Off-Topic:
                  @Hugo: Werk jij bij Atak? Kom ik een keer langs, word hoog tijd voor mij om eens wat gezichten achter de namen te ontdekken (woon in Oldenzaal).

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Het is niet dat het zo zeer om stelen gaat. We zijn met een pooltje van 3 vaste technicussen die daar gewoon techniek doen. En ja mic's worden wel opgeruimd gelijk na elk optreden maar het probleem zit hem in dat er door de weeks ook wel is een ditje of dat je is en dan de lade mics open gaat en er gewoon als speelgoed mee om gegaan word.

Ja ik ben het met iedereen eens... Slopen is kopen en dat is ook zo maar soms kennen we gewoon de daders niet. Ja ik zou best graag goeie mic's willen maar als ik daar nou gewoon geen geld voor kan loskrijgen dan houd het helaas gewoon op...

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

't Is toch te gek voor woorden dat je, omdat er zo nu en dan doordeweeks een 'ditje of een datje' wordt gedaan, goedkope microfoons gaat kopen?
                      Heel simpel, voor dat 'ditje of datje' zorgen ze lekker zelf voor microfoons en anders spelen ze maar wat harder.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Aart Rietveld
                        • Aug 2004
                        • 189

Het topic dwaalt wat af van de originele vraag, daarom een kleine schop in de origineel bedoelde richting: Wat zijn de ervaringen met de Takstar DMSDH8P-kit? Is dit dezelfde klasse (of juist geen klasse) als Fame en Samson?

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

De reden waarom TS een budgetsetje aan wil schaffen lijkt me redelijk on-topic....

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

Daarom... Morgen eens wat dingen gaan uitproberen, ik laat het weten wat het word.

Ik begrijp het allemaal heel erg goed dat het onzin is om om deze reden toch maar budget te gaan aanschaffen maar het punt is dat ik gewoon geen budget krijg en heb. Dus wil toch iets, en neej ik ga niet stoppen ik vind het "aanrommelen" in deze zin juist erg leuk en er valt met budget spullen erg goed te werken. Natuurlijk horen we allemaal liever wat anders maar sommige dingen doe je gewoon omdat het erg leuk is om te doen.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Een goede technicus kan ook met budget spullen een lekkere sound neerzetten.
                              Een slechte technicus met topspullen kan dat niet.

Comment

• jens
                                • Aug 2004
                                • 1066

"Een slechte technicus met topspullen kan dat niet"

oh...dus dat is bij mij het probleem

Comment

Working...