"Nieuw" systeem van meyer sound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by desolation
    Dat is toch wat kort door de bocht over de STM, je kan dat systeem net door die "in stukken gehakte line array" te zijn ook gewoon zetten als een stackje van 3 kasten voor een zaaltje van 300 personen. Dat doe je met geen enkele andere grote line array, en dat zorgt ervoor dat je 1 systeem kan deloyen op al je jobs ipv 3-4 systemen in huis te moeten halen.
    Zo kort door de bocht is het toch echt wel. Pak voor het gemak even mijn eigen dubbel 10 line-array erbij; wanneer ik daar een array naast hang met kickjes heb je ook een systeem waarmee je stadions kunt vullen. Pak ik 1 of twee kastjes met een subje eronder dan kan ik ook gigs doen voor 100 man en alles er tussenin. Verschil is dat mijn kastjes 35 kg per stuk wegen en de Nexo's 51 kg dus welk systeem is er meer schaalbaar?
    Daarmee wil ik niet zeggen dat Nexo niet goed zou zijn, ik heb het nog niet gehoord dus daar kan ik ook geen mening over hebben. Het is niet meer dan een andere variant op hetzelfde thema.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Nog steeds de Nexo. Die kan ik prima met 1 persoon compleet riggen voor eender welke locatie. Dat doe je met geen enkel ander systeem tot nu toe.
      Qua klank... tsja, ALLES op dat niveau klinkt gewoon beregoed. STM, VTX, K1, MILO, whatever. Het komt er meer op aan hoe goed je het kan gebruiken tegenwoordig.

Comment

• peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

Hartstikke leuk en aardig dat Nexo STM, maar dat is toch even voor een andere markt dan het LEO systeem. De bedrijven die LEO zullen kopen hoeven geen schaalbaar systeem. Die willen een non-compromis systeem waar ze hele stadions en gigantische festival-weiden van mooi en genoeg geluid kunnen voorzien.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

maw ieder zijn eigen (wan)smaak .
          iemand die dit systeem koopt (meyer waar dit toppic dus eigenlijk over gaat:-) heeft de klanten hier voor en vast ook geld genoeg om voor kleinere opdrachten iets anders in te zetten .
          Als de desbetreffend persoon hier niet op heeft gelet dan gaat er iets niet helemaal goed lijkt me

@desolation een aantal types die je noemt heb ik gehoord (op nexo na dan) en waar de meeste merken de fout in gaan is de off axis respons . Van K1 weet ik het zeker daar ik daar een flink aantal keer naar heb moeten luisteren de afgelopen paar jaar en hoe goed het onax gedrag ook is ofax ben ik er niet van onder de indruk .

JBL heb ik maar 1 x gehoord en is niet mijn ding zeker na eerdere ervaringen met oudere types array
          Last edited by Timo Beckman; 23-04-13, 11:01.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

@Desolation, Het verschil tussen 35kg en 51kg per module niet belangrijk?
            Op 24 modules is dit wel 384kg verschil.
            Riggers gaan achter jouw veren aanzitten als je dit beweerd.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

We zijn hier teveel appels met peren aan het vergelijken.
              Meyer heeft dit systeem zeker niet ontwikkeld om gigs voor 200 man te gaan doen maar meer om gigs vanaf 20.000 man te gaan doen.
              En ook voor dit soort grote systemen geld gewoon een 'normale' afschrijving van pakweg 4 jaar.
              Om het in te huren moet je inderdaad een dikke portemonnee hebben maar de opbrengst is ook dik dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
              De enige die dit systeem rendabel kunnen maken zijn de bedrijven die regelmatig arena's van geluid moeten voorzien, daar is het dan ook precies voor bedoelt.
              Ga je daarentegen Nexo STM kopen om 90% bruiloften en partijen mee te doen dan denk ik dat je de verkeerde keus hebt gemaakt.
              Denk dat, wanneer je realistisch gaat rekenen, het nexo systeem ook pas rendabel te krijgen is wanneer je het 90% van de tijd inzet voor 10.000+ gigs. Dat je het dan in de overige 10% ook in kunt zetten op de plaatselijke jaarmarkt is dan niet meer dan een leuk extraatje.
              Resumerend kun je stellen dat Meyer met dit systeem een compromisloos arena systeem heeft ontwikkeld en Nexo een compromis heeft gesloten door het schaalbaar te maken maar dat de prijs voor kleine gigs wel te hoog zal zijn.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Originally posted by Timo Beckman
                maw ieder zijn eigen (wan)smaak .
                iemand die dit systeem koopt (meyer waar dit toppic dus eigenlijk over gaat:-) heeft de klanten hier voor en vast ook geld genoeg om voor kleinere opdrachten iets anders in te zetten .
                Als de desbetreffend persoon hier niet op heeft gelet dan gaat er iets niet helemaal goed lijkt me

@desolation een aantal types die je noemt heb ik gehoord (op nexo na dan) en waar de meeste merken de fout in gaan is de off axis respons . Van K1 weet ik het zeker daar ik daar een flink aantal keer naar heb moeten luisteren de afgelopen paar jaar en hoe goed het onax gedrag ook is ofax ben ik er niet van onder de indruk .

JBL heb ik maar 1 x gehoord en is niet mijn ding zeker na eerdere ervaringen met oudere types array
                VERTEC was inderdaad er geen zware hoogvlieger in, maar VTX is toch een aardig stuk beter off-axis. Ook gewoon qua klank in het algemeen een veel beter systeem, ben benieuwd naar de "baby" VTX die midden dit jaar op de markt komt en zich qua formaat zal plaatsen tussen VERTEC 87 en 88 in.

@frederic: 55kg is voor een cab van die output naar wat we gewoon zijn anders behoorlijk licht, als je een V-DOSC kon vliegen voordien is een STM een lichtgewicht. riggers gaan eerder een gat in de lucht springen van te moeten vliegen met pistonrig ipv met het klassieke framepje-gatje-pennetje verhaal.

@musicxtra: de prijs van STM is nog behoorlijk doenbaar, vaak zelfs een stuk goedkoper dan de andere full scale arrays.

ik ben er zeker akkoord mee dat het twee verschillende systemen zijn, maar in essentie is het gewoon een grote line array waar ze een berg processing achter geknald hebben voor zeer geavanceerde beam steering mogelijk te maken.

Comment

• Michel van de Beek
                  • Oct 2000
                  • 283

... een aantal types die je noemt heb ik gehoord (op nexo na dan) en waar de meeste merken de fout in gaan is de off axis respons . ...
                  Bedoel je hiermee off-axis horizontaal, of verticaal ?
                  Groeten,
                  Michel

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Beide eigenlijk .
                    horizontaal ivm met out of infill array's of wat ze maar verzinnen en verticaal voor de combi met down fills .
                    in het geval van down fills heb je het over mica's 3 stuks afgelopen maandag . Deze worden op de x-over weer gematched met een combi van all-pass filters en delay voor zo ver ik begrepen heb van tomas .
                    is eigenlijk een toepassing van wat er in het boek van 606 staat betreffende het combineren en fase alignen van array's (dus niet alleen time alignen wat velen doen :-)

Comment

• Bazeman
                      • Apr 2004
                      • 112

Het heeft een extreme throw .
                      verder komen er in de toekomst wat extra mogelijkheden qua procesing .....
                      Zou je dit eens willen onderbouwen met technisch staafbare feiten die dit tov van alle andere beschikbare systemen waarmaakt?

Comment

• RayM
                        • Jan 2006
                        • 742

Timo is geen actief deelnemer meer aan dit forum.
                        Google kan je verder helpen
                        Heerlijk die stilte

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

En op Facebook is ie ongetwijfeld bereid je vragen te beantwoorden. Ene ******** weet hem wel te vinden...

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Bazeman
                            • Apr 2004
                            • 112

Ik weet het, Ik heb Timo hierover al wat geinformeerd.

Dat hij weg is ook wel te begrijpen aangezien er nogal wat onbeschofte lui, of zogenoemde "***en" in mijn opinie rondwaren in dit forum. Die sfeer is ook trouwens de reden waarom hij weg is...
                            Last edited by Bazeman; 23-06-13, 17:26.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by Bazeman
                              ….. aangezien er nogal wat onbeschofte lui, of zogenoemde "***en" in mijn opinie rondwaren in dit forum. Die sfeer is ook trouwens de reden waarom hij weg is...
                              Nee hoor, geen Ajax hier, Heracles ook niet, trouwens.

Timo heeft iets met, of liever tegen iemand hier, die ook zelf bouwt, en dat wilden de heren even over dit forum uitvechten.
                              Geen punt, maar begin dan gewoon je eigen topic, maar dat moest weer in iemand anders zijn topic.
                              Sja, dan komt dat niet helemaal goed. Zul jij ook nog wel merken binnenkort.
                              Verder is Timo gewoon een prima gast. Moet misschien nog ff leren wanneer het over bierdrinken gaat, en wanneer over geluid, en dat dat 2 verschillende dingen zijn, en dat bierdrinken na geluid komt. Per definitie.

En onbeschoft: wat je zegt ben je zelf, met de kop door de helft.
                              En je loopt nu alweer iemand anders zijn topic te verzieken. Dat snap je blijkbaar toch nog niet.
                              Vandaar die wervelende omzetten bij Master Flater Sound Projector zeker….

Ontopic:
                              ik heb bovenstaande foto's, maar dan van hetzelfde feestje, maar dan van iemand anders op een andere site of facebook-pagina gezien, met een afstandmeter op 125 meter, en een dB meter op 96.
                              Zelfde commentaar: Snoeihard, loepzuiver, en erg muzikaal. En qua afstraling: mooi egaal over het gehele veld. Ik ga nog wel ff grasduinen naar die foto's.

aha: zoiets :
                              Last edited by Gast1401081; 23-06-13, 18:35.

Comment

• M'Elodie
                                • Oct 2006
                                • 148

Originally posted by MacGyverSounds
                                Verder is Timo gewoon een prima gast. Moet misschien nog ff leren wanneer het over bierdrinken gaat, en wanneer over geluid, en dat dat 2 verschillende dingen zijn, en dat bierdrinken na geluid komt. Per definitie.

En onbeschoft: wat je zegt ben je zelf, met de kop door de helft.
                                En je loopt nu alweer iemand anders zijn topic te verzieken. Dat snap je blijkbaar toch nog niet.
                                Vandaar die wervelende omzetten bij Master Flater Sound Projector zeker….
                                Blijkbaar snap je zelf ook niet helemaal wat je zegt: je bent behoorlijk persoonlijk en beledigend en denigrerend naar bepaalde mensen toe...

Comment

Working...