......................
Upgraden vaste installatie - Tips?
Collapse
X
-
-
Voor speakers ben ik daar wel mee akkoord. Amps daarentegen kan het denk ik zeker geen kwaad om die af en toe eens uit te kuisen en de contacten schoon te houden. Ook gaan condensatoren na een tijd lekken wat niet ideaal zal zijn voor de sound.
Begin alleszins eens met de amps open te doen en eventueel een andere processor er voor te zetten.
Als de amps rot zijn kan je eens naar de XTI2 reeks kijken.Comment
-
Voor touring amps kan ik dit begrijpen, maar deze draaien dan ook lang niet zoveel uren als fixed install. In mijn werk kom ik veel amps tegen die 80 uur per week werken, sommige zelfs 24/7. Stofontwikkeling gaat dan een stuk sneller, en meer stof betekent vaak slechtere luchtstroom dus meer warmte...
Dit vond ik in een (oude)Lab Gruppen handleiding:
"Under normal use the amplifier should give years of trouble free service. The only user maintenance required from the user is to vacuum the front grill periodically. In some extreme cases it may be necessary for your supplier to clean the inside of the amplifier. These conditions usually occur after prolonged use in environments using "cracked- oil" smoke machines. If you are using your amplifier for heavy duty use i.e. concert touring or industrial music it is recommended that you have your amplifier serviced every 3 years, purely as a preventative measure."Comment
-
Ik ben nu aan het draaien. Vooraf even rustig alles getest en de linker en rechterspeaker klinken echt verschillend in het hoog. De speaker kan het niet zijn. Ik had al eerder gehoord dat er een verschil was en toen heb ik de hoogdriver vervangen (de oude wel bewaard natuurlijk). Destijds heb ik niet echt meer goed geluisterd of het probleem opgelost was (of er in ieder geval geen aandacht meer aan gegeven).
Het probleem met het hoog moet hem dan dus wel in de versterker of de processor zitten. Daar gaan we komende week achter komen. Maandag komt de leverancier om de boel schoon te maken en hopelijk komt Timo vrijdag..Comment
-
-
Knap..., ik kan dat niet.. Bij 1 bron en weergever (dus alleen de hoogdriver) kan ik niet niet horen of iets in fase staat of niet...Comment
-
Welkom bij de club, degene die dat wel kan, kan dat zeker niet.
Absolute fase kan niemand horen, fase verschil wel, maar ja dan heb je minimaal 2 bronnen nodig. Dan is het met enkel 2 hoog drivers naar mijn idee nog heel moeilijk. Het zal niet de 1e keer zijn dat ik denk dat 2 HF drivers uit fase staan en achteraf toch niet...
Basspeakers daarentegen is wel heel goed te horen. (Tenminste als je er wat op getraint bent.)Comment
-

Comment