Upgraden vaste installatie - Tips?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

......................
    Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 12:41.

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Voor speakers ben ik daar wel mee akkoord. Amps daarentegen kan het denk ik zeker geen kwaad om die af en toe eens uit te kuisen en de contacten schoon te houden. Ook gaan condensatoren na een tijd lekken wat niet ideaal zal zijn voor de sound.

Begin alleszins eens met de amps open te doen en eventueel een andere processor er voor te zetten.
      Als de amps rot zijn kan je eens naar de XTI2 reeks kijken.

Comment

• dj bobo
        • May 2003
        • 155

Originally posted by Timo Beckman
        doet men wel vaker . Is comercieel gezien discutabel maar wel verklaarbaar daar de insteek van een importeur meestal verkoop gerelateerd is .....WTTRW
        Voor touring amps kan ik dit begrijpen, maar deze draaien dan ook lang niet zoveel uren als fixed install. In mijn werk kom ik veel amps tegen die 80 uur per week werken, sommige zelfs 24/7. Stofontwikkeling gaat dan een stuk sneller, en meer stof betekent vaak slechtere luchtstroom dus meer warmte...

Dit vond ik in een (oude)Lab Gruppen handleiding:

"Under normal use the amplifier should give years of trouble free service. The only user maintenance required from the user is to vacuum the front grill periodically. In some extreme cases it may be necessary for your supplier to clean the inside of the amplifier. These conditions usually occur after prolonged use in environments using "cracked- oil" smoke machines. If you are using your amplifier for heavy duty use i.e. concert touring or industrial music it is recommended that you have your amplifier serviced every 3 years, purely as a preventative measure."

Comment

• TornadoGo
          • Jul 2011
          • 29

De amps staan letterlijk hoog en droog en bovendien ook nog eens in een ruimte met redelijk constante temperaturen. Als ze gemaakt zijn om lang probleemloos te draaien moet dat op die plek ook wel lukken denk ik

Comment

• TornadoGo
            • Jul 2011
            • 29

Ik ben nu aan het draaien. Vooraf even rustig alles getest en de linker en rechterspeaker klinken echt verschillend in het hoog. De speaker kan het niet zijn. Ik had al eerder gehoord dat er een verschil was en toen heb ik de hoogdriver vervangen (de oude wel bewaard natuurlijk). Destijds heb ik niet echt meer goed geluisterd of het probleem opgelost was (of er in ieder geval geen aandacht meer aan gegeven).

Het probleem met het hoog moet hem dan dus wel in de versterker of de processor zitten. Daar gaan we komende week achter komen. Maandag komt de leverancier om de boel schoon te maken en hopelijk komt Timo vrijdag..

Comment

• TornadoGo
              • Jul 2011
              • 29

Vandaag de boel schoon gemaakt en wat blijkt: Het probleem zit hem toch in de hoog-driver. Toch is deze vorig jaar al eens vervangen.. Ik verwacht donderdag een nieuwe binnen. Daarna gaan we vrijdag weer verder.

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

......................
                Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 12:41.

Comment

• TornadoGo
                  • Jul 2011
                  • 29

De driver geeft minder tophoog. Vanaf 10khz doet hij duidelijk minder dan de andere.

Comment

• dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

plus en min wel juist aangesloten?

Comment

• TornadoGo
                      • Jul 2011
                      • 29

Nee, dat geloof ik niet. Ik heb maandag even gespeeld met alleen de versterker voor het hoog aan. Als de driver uit fase had gestaan dan had ik dat zeker gehoord.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Originally posted by TornadoGo
                        Ik heb maandag even gespeeld met alleen de versterker voor het hoog aan. Als de driver uit fase had gestaan dan had ik dat zeker gehoord.
                        Knap..., ik kan dat niet.. Bij 1 bron en weergever (dus alleen de hoogdriver) kan ik niet niet horen of iets in fase staat of niet...

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by jakkes72
                          Knap..., ik kan dat niet.. Bij 1 bron en weergever (dus alleen de hoogdriver) kan ik niet niet horen of iets in fase staat of niet...
                          Welkom bij de club, degene die dat wel kan, kan dat zeker niet.
                          Absolute fase kan niemand horen, fase verschil wel, maar ja dan heb je minimaal 2 bronnen nodig. Dan is het met enkel 2 hoog drivers naar mijn idee nog heel moeilijk. Het zal niet de 1e keer zijn dat ik denk dat 2 HF drivers uit fase staan en achteraf toch niet...

Basspeakers daarentegen is wel heel goed te horen. (Tenminste als je er wat op getraint bent.)

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

......................
                            Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 12:40.

Comment

• TornadoGo
                              • Jul 2011
                              • 29

Full range kan ik 180 graden verschil tussen twee luidsprekers uitstekend horen. Alleen hoog is dat kennelijk moeilijker of zelfs niet te horen. Ik neem dus mijn woorden terug.
                              Last edited by TornadoGo; 24-10-12, 11:41.

Comment

• TornadoGo
                                • Jul 2011
                                • 29

Sander komt as vrijdag langs om een nieuwe processor te plaatsen (Xilica XD 4080) en de set opnieuw in te regelen.

Comment

Working...