Versterker aanzetten met volumeknoppen open..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Cyriel-
    • Apr 2001
    • 66

Versterker aanzetten met volumeknoppen open..

Een vraagje:

Bij een vaste installatie wil ik een crown XTI 1000 versterker op een vrij onbereikbare plaats inbouwen. De enige manier om deze dagelijks aan en uit te zetten zou dan via de stekker (of schakelaar ertussen) zijn. Ik kan mij voorstellen dat een versterker, en vooral de speakers, dit misschien niet leuk vinden. De volumeknoppen staan dan namelijk al open..
    Is er een manier te bedenken om dit veilig te doen of kan dat tegenwoordig gewoon met dit soort nieuwe versterkers?

Alvast bedankt voor de tips!

p.s. er komen 4 x EV SX100's aan te hangen
    http:// zie profiel
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Zolang er geen signaal versterkt wordt levert dat volgens mij geen problemen op. Zodra er al signaal op de ingangen aanwezig is terwijl de versterker wordt ingeschakeld is dat minder.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• AlbertS
      • Feb 2012
      • 10

heb er tot nu toe geen problemen mee gehad in verschillende vaste installaties die ik heb afgeleverd. Zolang de versterker een inschakelvertraging heeft als je hem spanning geeft, is er weinig aan de hand.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

denk idd dat het geen problemen gaat geven,
        Wij doen iig altijd alle amps op 0 voor ze uitgaan.
        Laten ze aan het einde vd gig ook altijd even onbelast draaien om te koelen voor ze weer in de bus gaan...

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by -Cyriel-
          Een vraagje:

Bij een vaste installatie wil ik een crown XTI 1000 versterker op een vrij onbereikbare plaats inbouwen. De enige manier om deze dagelijks aan en uit te zetten zou dan via de stekker (of schakelaar ertussen) zijn. Ik kan mij voorstellen dat een versterker, en vooral de speakers, dit misschien niet leuk vinden. De volumeknoppen staan dan namelijk al open..
          Is er een manier te bedenken om dit veilig te doen of kan dat tegenwoordig gewoon met dit soort nieuwe versterkers?

Alvast bedankt voor de tips!

p.s. er komen 4 x EV SX100's aan te hangen
          Als je dergelijke apparatuur verkoopt, levert, of installeert, zou je toch minstens moeten weten wat je verkoopt, levert of instaleert, Als je op een dergelijke eenvoudige vraag al niet het antwoord weet, dan vrees ik het ergste als je last hebt van verschijnselen die kunnen optreden, zoals brom etc.
          In de spec van een versterker is vrijwel altijd terug te vinden hoe daarvan het inschakelgedrag is. Gaat het met relais, kun je het zelfs horen door de versterker alleen maar op de netspanning aan te sluiten. Technische docs geven altijd uitsluitsel. Versterkers met luidspreker relais hebben doorgaans geen enkele moeite met op afstand inschakelen.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Om het geheel aan problemen voor te zijn heb ik dit
            al eens met 2 schakelaars geïnstalleerd.
            Dit vanuit het principe bij inschakelen; eerst regie aan
            en dan de amps en bij uitschakelen eerst de amps uit,
            dan de regie.

Grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• -Cyriel-
              • Apr 2001
              • 66

Originally posted by speakertech
              Als je dergelijke apparatuur verkoopt, levert, of installeert, zou je toch minstens moeten weten wat je verkoopt, levert of instaleert, Als je op een dergelijke eenvoudige vraag al niet het antwoord weet, dan vrees ik het ergste als je last hebt van verschijnselen die kunnen optreden, zoals brom etc. Speakertech
              Ik weet prima wat ik verkoop en installeer. Feit blijft dat sommige mensen, waaronder ik, dit hobby-matig en vaak als vriendendienst doen. Ik stel hier gewoon een simpele vraag, omdat dit een opzet is waar ik nog niet eerder mee te maken heb gehad. Ik heb namelijk altijd mijn volumeknoppen dichtgedraaid, voordat ik mijn versterkers uitschakelde.
              Natuurlijk kan ik uitgebreid avonden manuals lezen of een cursus volgen, maar ik dacht dat hier nou juist de meerwaarde van dit forum lag. Kennis delen en het zo makkelijker maken voor iedereen.

Voor de rest: Dank voor de adviezen. Volgens mij moet het in deze opstelling geen problemen opleveren, zolang het signaal er maar af is.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

De meeste versterkers schakelen de uitgangen af zodra de spanning wegvalt.
                Zelf laat ik altijd de volume regelaars gewoon open staan, is me al te vaak gebeurt dat ik weer een keer heen en weer moest van de FOH naar de amp-racks omdat de volume regelaars nog dicht stonden. Zolang je zorgt dat de signaalbron eerder spanning heeft dan de amps vormt ook dit geen enkel probleem.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• -Cyriel-
                  • Apr 2001
                  • 66

Dus samengevat:

Eerst mixer aan, dan versterker, dan pas signaal erop. Na afloop eerst signaal eraf, dan versterker uit, dan mixer uit?

Comment

• AlbertS
                    • Feb 2012
                    • 10

makkelijkste olossing voor een vaste installatie: http://www.furmansound.com/product.p...3&id=PS-8RE_II

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Of dichter bij huis en in respect naar onze host:

KLIK

grtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Daar ga je heel veel spijt van krijgen.........
                        Apparatuur weg bouwen is echt helemaal nooit een goed idee. Ook eigenlijk nooit nodig, dat kan vast op een betere manier, alleen heb je die misschien nog niet gezien.

Comment

• -Cyriel-
                          • Apr 2001
                          • 66

De versterker wordt ook niet compleet weggebouwd, maar komt wel dusdanig hoog te staan, dat je er met een laddertje naartoe moet. Aangezien ik dit niet dagelijks zie gebeuren door het personeel, wilde ik dat probleem gelijk maar voor zijn..

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

Natuurlijk kan ik uitgebreid avonden manuals lezen of een cursus volgen,
                            Toch is dat de enige manier om te weten te komen wat je materiaal wel en niet kan.
                            Kennelijk gaat hier ook de handel voor het vakmanschap en mag een ander de problemen oplossen.
                            Uiteraard kun je op het forum allerlei vragen stellen, maar als je zelf weinig moeite doet om iets uit te zoeken, waarom zouden wij dat dan wel voor jou doen!!!!!!!!

Speakertech
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

De versterker wordt ook niet compleet weggebouwd, maar komt wel dusdanig hoog te staan, dat je er met een laddertje naartoe moet.
                              Zou de koeling goed in de gaten houden, bovenin een zaak is het meestal een paar graden warmer dan bij de vloer.....
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...