DBX noisreduction gebruiken bij Studer a80 of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

DBX noisreduction gebruiken bij Studer a80 of niet?

Ik heb uiteindelijk een Studer a80 mastermachine gekocht. perfecte staat.
    Diezelfde persoon heeft ook nog een gratis bijhorende DBX noisreductionmodule meegeleverd.
    Die werkt wel niet meer.
    Zou het nuttig zijn die te laten herstellen? Of is het beter de ruis nadien digitaal weg te nemen?
    Last edited by frederic; 21-09-12, 11:23.
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by frederic
    Diezelfde persoon heeft ook nog een gratis bijhorende DBX noisreductionmodule meegeleverd.
    Of is het beter de ruis nadien digitaal weg te nemen?
    dbx noise reduction is vrij ingrijpend. Het is een compander expander systeem, waardoor je minder ruis krijgt. (Beetje te vergelijken met wat sennheiser tegenwoordig doet met de draadloze microfoons)
    Betekent wel dat je zowel bij opname als bij weergave deze dbx unit moet gebruiken.
    Als je oude (niet dbx) opnames zonder dbx over wilt zetten naar digitaal, dan moet je zeker geen dbx unit er tussen gaan zetten.

Er zijn volgens mij ook nog verschillende dbx systemen die niet allemaal exact hetzelfde werken...
    Teac/tascam gebruikte vroeger veel dbx noise reduction, bij de oudere systemen vooral losse units (X10R spoelen, C2 cassettedeck bijvoorbeeld) in latere versies zat het er vaak mee ingebouwd. Ik heb er in mijn jonge jaren veel mee gewerkt.

Comment

Working...