Advies gevraagd nieuw materiaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Allabs
    • Sep 2012
    • 2

Advies gevraagd nieuw materiaal

Hallo,

Ik heb twee vragen en ik hoop dat de audioexperts mij hier een handje kunnen helpen.

1) Voor een hobbyproject zoek ik draadloze zenders (en bijhorende ontvanger) voor een aantal reeds in bezit zijnde (bedrade) microfoons (condensator, XLR, genre Sennheiser Evolution 800-reeks). De afstand die moet overbrugd worden is ongeveer (max) 40m, maar het signaal moet eigenlijk een hoek kunnen maken om naar een ontvanger achter die hoek te kunnen (en het zijn zeer dikke muren).

2) Daarnaast zoek ik ook een manier om menselijk gesproken vertalingen draadloos naar mensen die in die zaal zitten, te kunnen zenden. Er spreekt/zingt iemand vooraan, mensen achteraan vertalen simultaan manueel in verschillende talen (en dus door verschillende micro's), en die vertalingen zouden draadloos moeten kunnen gezonden worden naar mensen in de zaal (die moeten kunnen kiezen welke taal ze zouden willen horen). Ik heb hiervoor nog geen idee hoe dit praktisch uit te werken, dus alle tips zijn welkom!

Het budget is in principe onbeperkt, maar uiteraard moet elke bestede euro wel z'n nut hebben; het moet om degelijk materiaal gaan, maar het hoeft zeker geen studio-allures te hebben qua klankkwaliteit.

Alvast bedankt voor de hulp!
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

......................
    Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 13:25.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

En voor vraag 1 hebben we deze dingen: http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl....on-transmitter

Let op, ze leveren niet allemaal de phantom power die je nodig hebt om een condensatormicrofoon van spanning te voorzien!

Deze kan je met de gebruikelijke rack-size ontvangers gebruiken: http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl....iver_ew-300-g3

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• e-sonic
        • Aug 2004
        • 329

Voor overdracht van vertaling zit je meestal bij infrarood systemen, dit kan analoog of digitaal, leverancier zijn ook sennheiser, of bosch met de integrus, digitaal 32 kanalen infrarood.

Wellicht is digitaal inmiddels ook bij andere merken beschikbaar.
        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by Allabs
          Hallo,

Ik heb twee vragen en ik hoop dat de audioexperts mij hier een handje kunnen helpen.

1) Voor een hobbyproject zoek ik draadloze zenders (en bijhorende ontvanger) voor een aantal reeds in bezit zijnde (bedrade) microfoons (condensator, XLR, genre Sennheiser Evolution 800-reeks). De afstand die moet overbrugd worden is ongeveer (max) 40m, maar het signaal moet eigenlijk een hoek kunnen maken om naar een ontvanger achter die hoek te kunnen (en het zijn zeer dikke muren).
          M.b.t. 'round the corner' kun je voor de veiligheid overwegen om
          voor de hoek 2 actieve vlaggen te plaatsen die het signaal doorsturen
          naar je ontvangers. Let wel op signaalverlies bij lange(re) afstanden coax.
          Verlies is enigszins op te vangen door actieve vlaggen, actieve splitters
          en boosters te plaatsen, e.e.a. voor zover noodzakelijk.

Kun je eventueel een multikabel trekken, dan de ontvangers vooraan
          laten staan en met een multi naar achter.

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

je kunt de ontvangers ook achter de tolken plaatsen,

betreffende de (handzenders) is het niet netter om een aantal handzenders te nemen ipv losse mics met losse plugon units, staat ook nog eens beter in het zicht
            ,ontvangers daarvan (zoals ik al zei) achter de tolken plaatsen (afhankelijk van de afstand 1 of 2 a2003 vlaggen boven het publiek laten kijken naar performance area)

discussie posten enzo heb ik geen verstand van dus dat laat ik aan een ander over, anders zou ik opten om sennheiser iems te gebruiken, 1 zender per taal en een x aantal ontvangers
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Allabs
              • Sep 2012
              • 2

Eerst en vooral bedankt iedereen alvast voor 't advies!

Originally posted by djspeakertje
              En voor vraag 1 hebben we deze dingen: http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl....on-transmitter

Let op, ze leveren niet allemaal de phantom power die je nodig hebt om een condensatormicrofoon van spanning te voorzien!

Deze kan je met de gebruikelijke rack-size ontvangers gebruiken: http://www.sennheiser.nl/nl/home_nl....iver_ew-300-g3

Daan
              Is een systeem met adapters kwalitatief eigenlijk minderwaardig aan een systeem waarbij ik nieuwe draadloze mic's zou kopen? En zo ja: hoe groot is het kwaliteitsverschil?

Originally posted by e-sonic
              Voor overdracht van vertaling zit je meestal bij infrarood systemen, dit kan analoog of digitaal, leverancier zijn ook sennheiser, of bosch met de integrus, digitaal 32 kanalen infrarood.

Wellicht is digitaal inmiddels ook bij andere merken beschikbaar.
              En zijn er bepaalde redenen waarom je voor analoog of digitaal zou kiezen? Zijn er systemen waarbij ik bv kan uitzenden op frequenties die met een smartphone kunnen opgevangen worden? Zijn er bepaalde winkels waarbij ik terechtkan voor meer informatie/hulp hieromtrent (ik ben uit het Antwerpse)?

Originally posted by shure-fan
              je kunt de ontvangers ook achter de tolken plaatsen,

betreffende de (handzenders) is het niet netter om een aantal handzenders te nemen ipv losse mics met losse plugon units, staat ook nog eens beter in het zicht
              ,ontvangers daarvan (zoals ik al zei) achter de tolken plaatsen (afhankelijk van de afstand 1 of 2 a2003 vlaggen boven het publiek laten kijken naar performance area)

discussie posten enzo heb ik geen verstand van dus dat laat ik aan een ander over, anders zou ik opten om sennheiser iems te gebruiken, 1 zender per taal en een x aantal ontvangers
              Zou je even een voorbeeld van zo'n handzender kunnen geven dan? Want daar ben ik niet echt mee bekend...

Alvast bedankt!

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by Allabs
                Zou je even een voorbeeld van zo'n handzender kunnen geven dan? Want daar ben ik niet echt mee bekend...

Of we worden genept, of je bent naast niet bekend in de
                pro-audio ook niet bekend met Google?

Ieder pro audio merk heeft een website, op nagenoeg iedere website
                vind je een submenu [producten], klap dit open.

IMO zijn Shure en Sennheiser het meest betrouwbaar, echte top
                voor headsets vind je bij DPA-microphones.
                Voor het gemak ga ik ervan uit dat de rest (PA + tafel) ook pro zijn?
                Een DPA mike op een flut tafel is als een mooie gladgestreken vlag
                op de overbekende modderschuit.

Als je bij Sennheiser echt goed zoekt, vind je zelfs de prijslijst op de site

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• e-sonic
                  • Aug 2004
                  • 329

Dit zijn systemen die zonder instructie en training niet te bedienen zijn, technici zijn een week verder voordat je alle mogelijkheden zelfs in kort bestek hebt doorgenomen.
                  Je koopt dit dus ook niet een winkel, voor België heb ik gekeken naar een dealer als bijvoorbeeld AVEX
                  AVEX BELGIË.
                  Excelsiorlaan 27
                  1930 Zaventem

Ze kunnen je ook het verschil tussen analoog en digitale IR transmissie uitleggen.
                  Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

Working...