Tape recorder gebalanceerd of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Tape recorder gebalanceerd of niet?

Ik heb mijn keuze gemaakt ivm de aankoop van een tape recorder

De Revox B77 of de Revox PR99 mk3.
    Die laatste heeft gebalanceerde outputs.
    Echter las ik hier en daar op websites dat een gebalanceerde output een negatief effect heeft in de klankkwaliteit.
    Weet iemand of dit klopt of is dit te verwaarlozen?
  • Aart Rietveld
    • Aug 2004
    • 189

Gebalanceerde uitgangen hebben juist een positief effect op de geluidskwaliteit, bij langere kabels treedt er veel minder verstoring op en aardlussen hebben ook geen effect meer op je geluid.

Als je de set aansluit op een ongebalanceerde ingang vallen deze voordelen echter vaak weg en heb je hooguit last van de kwaliteitsvermindering door verliezen in de uitgangstrafo. Deze zijn echter te verwaarlozen als er een goede kwaliteit trafo gebruikt is, en dat is juist iets dat bij Revox wel goed zit. Daar zitten echt geen bokkie-wokkie spullen in.

De kwaliteit van de banden die je wilt gaan afspelen moet wel heel erg goed zijn wil je überhaupt hier ook maar een minimaal verschil in kunnen opmerken/meten!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Aart Rietveld
      Gebalanceerde uitgangen hebben juist een positief effect op de geluidskwaliteit, bij langere kabels treedt er veel minder verstoring op en aardlussen hebben ook geen effect meer op je geluid.
      Op eens stevige brom na misschien... Aardlussen ben je niet kwijt door gebalanceerde signalen, wel door galvanische scheiding.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Welk een van de twee zouden jullie nemen?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ik ken alleen de B77. Zou kijken welke de hoogste bandsnelheid heeft, dat is van grotere invloed op de geluidskwaliteit dan de al of niet gebalanceerde uitgangen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ze spelen alle 2 op 19/38cm
            De PR is jonger.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

ik zou ze allebei nemen, die b77 is altijd weer te verhuren/verkopen, en die andere is leuk voor thuis...

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by MusicXtra
                Op eens stevige brom na misschien... Aardlussen ben je niet kwijt door gebalanceerde signalen, wel door galvanische scheiding.
                Dan weet je niet hoe het werkt.
                Gebalanceerde lijnen worden aangesloten op een gebalanceerde ingang. Dat kan met er een zijn een trafo, maar ook electronisch. Een bromspanning, zo die al aanwezig is, zal op beide aders in gelijke mate aanwezig zijn. Een gebalanceerde ingang hoort een hoge common-mode onderdrukking te hebben. Zelfs een paar volt AC of DC common moet opgevangen kunnen worden. (meestal een paar volt)
                De eventuele afscherming van de kabel wordt slechts aan een zijde aangesloten, als beide toestellen een aansluiting hebben met randaarde.(groundlift)

Tegenwoordig zijn er "gebalanceerde" uitgangen waarvan een zijde slechts een weerstandje voorstelt. Dat is daarom gewoon een stuk minder als echt gebalanceerde uitgangen met twee versterkertrappen, of een trafo. Je vindt die weerstandsuitgangen niet alleen bij de budgetmerken, maar ik heb ze ook gezien in de eenvoudigere mengtafeltjes van Soundcraft (ook budget dus).

Speakertech
                Last edited by speakertech; 31-08-12, 11:50.
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Zou die PR99 mk3 voorzien zijn van een goeie trafo?

Comment

Working...