........................
afstellen, inregelen PA
Collapse
X
-
-
Dat het een kwestie van smaak is ben ik deels met je eens...
Mijn ervaring is dat een set die echt helemaal klopt door iedereen goed gevonden wordt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Daarom staat er in mijn laatste post ook: "Maar ik houd het in mijn achterhoofd voor in de toekomst."!Twee weken geleden ben ik met mijn EAW set naar MusicXtra gegaan om oa een nieuwe versterker daar te halen, maar ook om een Xilica XP4080 te laten configureren voor gebruik met mijn set.
Dit was zeker de moeite waard!!! De set klinkt geweldig en ik heb aardig bijgeleerd.
Ik zou zeggen: Maak een afspraak met MusicXtra en kijk wat er na een meting uitkomt qua klank en instellingen.
Het is niet altijd zo dat wat in theorie goed zou moeten zijn, in de praktijk ook goed werkt...
En de meeste gebruikers willen de set in de praktijk gebruiken.....
Het is nu niet echt een geschikt moment voor mij, vrij druk met allerlei dingen. Als de set volledig af is (grill topjes, paar prullen afwerken aan rack, DI-box) en ik mijn kennis heb bijgeschaafd bekijk ik het nog eens.
De set is alleen in de praktijk getest met diverse soorten muziek, hier en daar wat gefinetuned op gehoor welliswaar. Ik vind het goed klinken, maar voor hetzelfde geld gaan jullie lopen. dusja, ...
Ik ben al een paar keer op je site voorbijgekomen maar het is nog allemaal een beetje hocus pocus voor mij, maar zoals reeds gezegd hier komt verandering in. Alleen moet ik even tijd hebben hiervoor.Ik heb een kleine simulatie gedaan betreffende de filters . Let wel dit is op processor niveau dus hoe het voor het echie er uit zou zien bij een acoustische meting weet ik niet .
http://timobeckmangeluid.wordpress.com/2012/08/14/regarding-a-forum-topic-dutch-sorry-for-those-from-elsewhere/
Dat is ook mijn idee, de theorie is nog niet zo helder voor mij. Maar van zodra dit verbeterd is, overweeg ik een bezoek naar "Brooklyn"De theorie wordt ook altijd in praktijk gebracht en dus getoetst en indien nodig bijgestelt in mijn geval wel i.i.g.
Ik heb al een paar x mee gemaakt dat er bij processor setting rechtstreeks af fabrikant fouten zaten theoretisch gezien i.i.g.
Door de settings te verifieren te checken en indien nodig te veranderen kun je je set-up verbeteren maar dan zul je wel het e.e.a aan bagage moeten hebben t.a.v. theoretische kennis .
Een voorbeeld van zo'n situatie heb ik ook beschreven op mijn blog
Om uit te leggen waarom ik bij 99% van klussen die ik draai een analyzer gebruik om een geluidsysteem te checken en af te regelen moet ik eerst een kleine uitleg geven over de filters die in standa…
Eerst leg ik een antal dingen uit in dit stukje maar op het moment dat je een logo van SLS voorbij ziet komen gaat het verder met real live measurement data en de toepassing van die theorie in het veld .
Ik zou er niet eens aan denken om settings van een processor te veranderen zonder dat ik de reden voor die aanpassing niet kan beredeneren laat staan meten .
Wie de meting uitvoert maakt verder geen klap uit zolang des betreffende persoon maar weet waar hij mee bezig is en goed onderlegt is .
Verder is het vaak een questie van smaak . Wat ik mooi vind hoeft iemand anders niet mooi te vinden en vice versa . Zet 10 tech's op een rij en je hebt 10 verschillende meningen en als ze alle 10 op jou settings moeten werken zul je toch rekening met die meningen moeten houden en ze zo goed mogelijk van dienst moeten zijn .
. Tegen dan krijgt de zelfbouw top misschien ook vorm en is er misschien een vergelijking mogelijk?
Comment
-
-
Denk dat het niet veel zin heeft, kijk maar eens terug hoeveel topics er over meten gaan....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik ga weer een topic over meten en een cursus openen in de lounge hoek....
@ Timo, proficiat met je bijna 1000ste post, zijn ook heel veel over meten.
groet jurjenTrainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
-
Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
-

[/QUOTE]
Comment