Microfoon Bruce Springsteen uitgezet tijdens optreden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

En waarom dan? Als de opdrachtgever een uur langer op kantoor moet blijven om jou te kunnen bereiken schrijft ie ook gewoon een uur extra die dag hoor, wees maar niet bang dat die voor niks gaat zitten. Als jij per uur betaald krijgt, en niet per dag (of als je de uren dat je achter de tafel zit meer betaald krijgt dan de rest, of als je een uur van te voren binnen komt wandelen, achter de tafel gaat zitten, en 4 uur later weer weggaat) heb je alle reden om dat als overuren te zien en daar voor te laten betalen. En als je dat niet meteen regelt krijg je het nooit, "want de vorige keer was het volgens mij wat korter".

Er moet brood op de plank he.

Of ik dat zou doen hangt helemaal af van de klus en betaalwijze (krijg ik betaald van mijn baas? of direct van de opdrachtgever?), maar als ik door "een uurtje langer door te gaan" een uur salaris misloop ga ik daar wel achteraan. Komt bij mij trouwens bijna nooit voor, ik krijg van mijn baas altijd na de hand betaald. Ik heb mijn eigen administratie, en hij ook. Die leggen we naast elkaar (over het algemeen kloppen die), en ik krijg mn uren.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by mrVazil
      we kunnen hopelijk verwachten dat er geen concerten meer komen van die etter
      Geloof dat de meerderheid hier je mening niet deelt.... Als er iemand een goede live performer is dan is het Bruce Springsteen wel.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

Originally posted by MusicXtra
        Geloof dat de meerderheid hier je mening niet deelt.... Als er iemand een goede live performer is dan is het Bruce Springsteen wel.
        ik had het over justin bieber, geen kwaad woord over the boss

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by djspeakertje
          En waarom dan? Als de opdrachtgever een uur langer op kantoor moet blijven om jou te kunnen bereiken schrijft ie ook gewoon een uur extra die dag hoor, wees maar niet bang dat die voor niks gaat zitten. Als jij per uur betaald krijgt, en niet per dag (of als je de uren dat je achter de tafel zit meer betaald krijgt dan de rest, of als je een uur van te voren binnen komt wandelen, achter de tafel gaat zitten, en 4 uur later weer weggaat) heb je alle reden om dat als overuren te zien en daar voor te laten betalen. En als je dat niet meteen regelt krijg je het nooit, "want de vorige keer was het volgens mij wat korter".
          Als je met dit soort evenementen van dat niveau op jou uurwerk zit te kijken, zul je niet lang meedraaien.

Er moet brood op de plank he.
          Er moet ook overmorgen en volgende week brood op de plank.

Of ik dat zou doen hangt helemaal af van de klus en betaalwijze (krijg ik betaald van mijn baas? of direct van de opdrachtgever?), maar als ik door "een uurtje langer door te gaan" een uur salaris misloop ga ik daar wel achteraan. Komt bij mij trouwens bijna nooit voor, ik krijg van mijn baas altijd na de hand betaald. Ik heb mijn eigen administratie, en hij ook. Die leggen we naast elkaar (over het algemeen kloppen die), en ik krijg mn uren.

Daan
          Als jij als PA boer op dat niveau begint te zeveren over een uur meer of minder, zal jij je bedrijf niet te lang hebben.
          Jij bent van vandaag op morgen inwisselbaar.
          Ik heb de indruk dat Hollanders niet al te goed snappen wat dat woord betekend, inwisselbaar zijn.
          En weet je wat de grootste grap is?
          Deze die jou opvolger is voor dit soort opdrachten, gaat lopen met jou freelance personeel om de opdracht in te vullen die jij bent kwijt gespeeld.

Kort weg, als PA boer op dat niveau, ga jij buigen of barsten. Sorry voor het taalgebruik, maar op dat niveau zaken doen moet je van goede komaf zijn.
          Last edited by frederic; 17-07-12, 23:44.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by frederic
            Als je met dit soort evenementen van dat niveau op jou uurwerk zit te kijken, zul je niet lang meedraaien.
            Welk niveau? Dat van een Bruce Springsteen tour? Op dat niveau zitten wij voor zover ik weet geen van beiden, dus dat is wat uren en loon betreft in het geheel niet interessant voor ons... Overigens heb ik zo'n gevoel dat je "op dat niveau" veel meer kans hebt om dat uurtje extra uitbetaald te krijgen dan bij een gemiddeld beunhaas klusje.

Originally posted by frederic
            Maar op dat niveau zaken doen moet je van goede komaf zijn.
            Die goede komaf heb jij ondertussen wel bewezen ja...

Ik heb het trouwens nergens gezegd dat ik een PA boer ben? Ik werk voor mijn baas, en die moet buigen of barsten, ik buig een beetje mee, maar als het te gek wordt heeft ie aan mij geen werknemer meer, genoeg plekken waar ik terecht kan om techniek te doen. Bovendien heb ik het grote voordeel dat ik er niet van hoef te leven, dus ik heb heel veel keuze qua welke klussen ik doe voor hem.

Daan
            Last edited by djspeakertje; 18-07-12, 11:26.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Waarom wordt jij weer persoonlijk? Voor zoveel ik weet zijn we hier niet bezig over jou of ik.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Volgens mij begon jij met het persoonlijke gebeuren...

"Als je met dit soort evenementen van dat niveau op jou uurwerk zit te kijken, zul je niet lang meedraaien."

"
                Jij bent van vandaag op morgen inwisselbaar.
                Ik heb de indruk dat Hollanders niet al te goed snappen wat dat woord betekend, inwisselbaar zijn. "

Over persoonlijk gesproken...

BOT alstublieft?

Daan

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Mensen die een ander vertellen hoe het moet...dat zijn per definitie mensen die niet geschikt zijn voor de grotere klussen!
                  ...wie de schoen paste trekke hem aan!

enne....The Boss heeft humor!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Originally posted by moderator
                    Mensen die een ander vertellen hoe het moet...dat zijn per definitie mensen die niet geschikt zijn voor de grotere klussen!
                    ...wie de schoen paste trekke hem aan!

enne....The Boss heeft humor!
                    http://m.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-18868086
                    Maar hier staat ook dat er behoorlijke boetes staan op het overtreden van een curfew. En dat is ook in Nederland zo.
                    Misschien dat The Boss hier niet zo zwaar aan tilt, maar de promotor wel en het tourmanagement meestal ook en daar wordt op voorhand over onderhandelt, dus als je ter plekke besluit door te spelen moet je ook op de blaren zitten.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...