En waarom dan? Als de opdrachtgever een uur langer op kantoor moet blijven om jou te kunnen bereiken schrijft ie ook gewoon een uur extra die dag hoor, wees maar niet bang dat die voor niks gaat zitten. Als jij per uur betaald krijgt, en niet per dag (of als je de uren dat je achter de tafel zit meer betaald krijgt dan de rest, of als je een uur van te voren binnen komt wandelen, achter de tafel gaat zitten, en 4 uur later weer weggaat) heb je alle reden om dat als overuren te zien en daar voor te laten betalen. En als je dat niet meteen regelt krijg je het nooit, "want de vorige keer was het volgens mij wat korter".
Er moet brood op de plank he
.
Of ik dat zou doen hangt helemaal af van de klus en betaalwijze (krijg ik betaald van mijn baas? of direct van de opdrachtgever?), maar als ik door "een uurtje langer door te gaan" een uur salaris misloop ga ik daar wel achteraan. Komt bij mij trouwens bijna nooit voor, ik krijg van mijn baas altijd na de hand betaald. Ik heb mijn eigen administratie, en hij ook. Die leggen we naast elkaar (over het algemeen kloppen die
), en ik krijg mn uren.
Daan
Er moet brood op de plank he

Of ik dat zou doen hangt helemaal af van de klus en betaalwijze (krijg ik betaald van mijn baas? of direct van de opdrachtgever?), maar als ik door "een uurtje langer door te gaan" een uur salaris misloop ga ik daar wel achteraan. Komt bij mij trouwens bijna nooit voor, ik krijg van mijn baas altijd na de hand betaald. Ik heb mijn eigen administratie, en hij ook. Die leggen we naast elkaar (over het algemeen kloppen die

Daan
Comment